  • 121. Data: 2011-01-18 17:02:14
    Temat: Re: samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Nigdy nie slyszalem o zawieszeniu pneumatycznym w cytrynie.

    oczywiście hydro :) za duży skrót myślowy zrobiłem

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 122. Data: 2011-01-18 17:02:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 15:29:39 +0100, The_EaGle napisał(a):

    > Czemu?
    > - nowoczesne diesle mają dwumasowe koła zamachowe które padają tym
    > częsciej im częściej używasz sprzęgła a wymiana to często 1/4 wartości
    > samochodu wartego ~20kzł

    Nie ograniczajmy się, powiedzmy od razu 1/2. Ale co tam... 3/4.
    Kto da więcej?

    > - turbo diesle wymagają bardziej wykwalifikowanej obsługi technicznej i
    > wiedzy przy eksploatacji

    Wymagają tylko ciecia który będzie odstrzeliwał rzeźników takich jak
    Scyzoryk po zbliżeniu się na odległość mniejszą niż 10 metrów.

    > - diesel wolniej się rozgrzewa co w mieście oznacza jazdę bez ogrzewania
    > zimą na krótkich dystansach

    cały kilometr

    > - diesel to silnik lubiący długotrwałą pracę pod obciążeniem - wtedy
    > pokazuje największe zalety, ciągłe ruszanie, stanie w korkach, gaszenie
    > silnika bez odczekania to powolna agonia dla niego

    Że co???

    > - kupisz za te same pieniadze mniej wyeksploatowany i nowszy samochod
    > - przy przebiegu 20 tys km różnice w spalaniu w mieście będą około 2l na
    > 100km to jakieś 10zł na 100km czyli 2000zł rocznie - tzn że nie warto.

    zwłaszcza marketoidzi lubują się w dieslach, prawda?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 123. Data: 2011-01-18 17:02:50
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > hydropneumatycznym

    zgadza się

    pozdr
    Scyzoryk

  • 124. Data: 2011-01-18 17:04:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 16:28:30 +0100, Maciek napisał(a):

    > Branie cytryny bez hydropneumatycznego zawieszenia jest moim zdaniem
    > kompletnie pozbawione sensu. To jedna z najwiekszych zalet tych aut.
    >
    > I mowie to jako byly posiadacz takiego samochodu.

    Zwłaszcza, że w przypadku C5 III (bo tylko taka wystepuje na sprężynach)
    występowanie hydro jest połączone z wersją wyposażeniową.
    Czyli golasy były tylko na sprężynach, Exclusive tylko na hydro. Wersje
    pośrednie różnie, czasem można było wybrać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 125. Data: 2011-01-18 17:12:49
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Zwłaszcza, że w przypadku C5 III (bo tylko taka wystepuje na sprężynach)

    nie ma czegos takiego jak C5 III wielki znafco francuskich samochodów

    Scyzoryk

  • 126. Data: 2011-01-18 17:23:34
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    W niemcowni samochody spełniające euro4 były sprzedawane już przed 2004r.
    Wiedziałem że będziesz się czepiał więc specjalnie napisałem że w PL bez
    problemu znajdziesz w 7 latku.

    2011 - 2004 = ??? Tak geniuszu 7 :)

    Radzę posprawdzać teraz miesiące od których wchodziły poszczególne silniki.
    Napiszesz mi pewnie zaraz że gówno prawda, bo FAPy były dopiero od 6 lat i 7
    miesięcy a nie tak ja ja pisze :) No ale zadaj sobie trudu jeżeli Ci to
    sprawi satysfakcję.

    > Bo to widać po ogólnym stanie auta, geniuszu.

    to zaznacz łosiu że twota teoria o bezawaryjnym i tanim w utrzymaniu dieslu
    tyczy się tylko i wyłacznie samochodów które mamy od nowości i dbamy o nie
    jak o dziecko lub egzemplarzy laboratoryjnych które nigdy nie zaznały złego
    paliwa, smagają na najlepszych olejach, są oczkiem w głowie właściciela (bo
    przecież samochód to ma być narzedzie do wożenia dupy a nie coś o czym
    musisz na kazdym kroku myśleć jak traktować żeby nie uszkodzić i żeby
    pojeździło bezproblemowo). Całej reszty normalnie lub intensywniej
    eksploatowanych pojazdów to nie dotyczy...

    Scyzoryk

  • 127. Data: 2011-01-18 17:34:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 17:23:34 +0100, Scyzoryk napisał(a):

    > W niemcowni samochody spełniające euro4 były sprzedawane już przed 2004r.

    tak, np. taki Peugeot 607. Świetne auto rodzinne.
    Pewnie jeszcze Mercedes S-klasse i podobne.

    > Wiedziałem że będziesz się czepiał więc specjalnie napisałem że w PL bez
    > problemu znajdziesz w 7 latku.
    >
    > 2011 - 2004 = ??? Tak geniuszu 7 :)

    Jesienią owszem.

> [...]
    > pojeździło bezproblemowo). Całej reszty normalnie lub intensywniej
    > eksploatowanych pojazdów to nie dotyczy...

    ech... po prostu szkoda słów.. Jak dla mnie w tej części EOT.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 128. Data: 2011-01-18 17:36:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 17:12:49 +0100, Scyzoryk napisał(a):

    > nie ma czegos takiego jak C5 III wielki znafco francuskich samochodów

    Wyjdź, dobrze? Zresztą, co ja się bedę kopał z koniem, spadówa do
    śmietnika, pogadaj sobie z Koniotrzepem, znawcą śmietników Mandziejewiczem
    i całym kwiatem polskiego usenetu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 129. Data: 2011-01-18 17:51:08
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Wyjdź, dobrze? Zresztą, co ja się bedę kopał z koniem, spadówa do
    > śmietnika, pogadaj sobie z Koniotrzepem, znawcą śmietników Mandziejewiczem
    > i całym kwiatem polskiego usenetu.

    Waldek wie może więcej od Citroena który pisze na swoich stronach o
    wprowadzeniu w 2008 roku 2-giej generacji C5

    w 2004r to był delikatny facelifting

    No cóż, jak się nie przyjmuje argumentów innych niż swoje to tak jest.
    Najprosciej zwyzywać i do śmietnika. Już nie będę ci zabierał łopatki w
    piaskownicy. Wyluzuj...

    Masz rację we wszystkim a ja wypisuję brednie. Lepiej?

    Scyzoryk

  • 130. Data: 2011-01-18 18:30:31
    Od: AL <a...@s...tam>

    Scyzoryk pisze:

    > Waldek wie może więcej od Citroena który pisze na swoich stronach o
    > wprowadzeniu w 2008 roku 2-giej generacji C5
    >
    > w 2004r to był delikatny facelifting

    tak, ale ogolnie przyjelo sie mowic mk1 (wieloryb), mk2 (wieloryb po fl
    ;), mk3 - to co masz teraz

    zreszta zwal jak zwal - wiadomo wszak o co chodzi, wiec to takie

    moze citroen nazywa to druga generacja, bo zmienil nazwy
    np. z pieknie brzmiacego 'Break' na cos co ciezko wymowic 'Tourer' - co
    w polaczeniu ze sprezynami zdaje sie sugerowac, ze citroen chcial byc
    bardziej niemiecki niz VW. Na szczescie mu nie wyszlo ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)