-
21. Data: 2014-01-29 11:49:49
Temat: Re: samochód do lasu
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
> W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
>> Użytkownik "Ariusz" napisał
>>>
>>> Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do
>>> dziewięciu...
>>>
>>> I średnia z tego była by dla mnie idealna
>>>
>>>
>> Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
>> Do tego 1-2 tys na remont. Pewnie jednak nie o to chodzi.
>> Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
>> nie kilka tysięcy zł. Postudiuj np. forum na stronie
>> http://www.rajdy4x4.pl/
>> Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
>> auto za parę tysięcy - bo nie będzie go szkoda. Za parę tysięcy kupisz
>> szrota w
>> którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
>> Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
>> Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
>> na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie...
>>
>
> Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki,
> czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę
> ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po
> traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
> jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych
> leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
> Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego
> nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po
> sezonie.
>
> Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez
> przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd,
> który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.
>
> Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem
> jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam
> raptem 6 km więc to nie jest problem.
Jeszcze jedno:
Off-road to pojęcie dość szerokie.
Mieści się tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszczą
się też i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy błotnego, i
buggy do rajdów piaszczystych.
Jeśli chodzi o napędy, to też trzeba odróżnić stały napęd 4x4 (z
centralnym dyferencjałem), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze
skrzynią SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba też
W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
Drugi gatunek: napędy dołączane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.
Napędy dołączane mogą być mechanicznie, lub samoczynnie - jakieś wiskozy
(w lekkich i SUV), torseny, itp.
Im więcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej kłopotów później.
Jeszcze moja propozycja do pozostałych już wymienionych:
Mitsubishi Pajero I lub jego "bliźniak" - Hyundai Galloper, albo Pajero
II - oba występowały też w "krótkiej" budzie.
Uwaga: Pajero III to już SUV, zaś Pajero Sport do inne opakowanie dla
Pajero L200 - nie ma stałego napędu.
Jeśli jeździsz po lesie sam, to pomyśl o wyciągarce lub przynajmniej o
kotwicach pasowych.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
22. Data: 2014-01-29 11:53:16
Temat: Re: samochód do lasu
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
> W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
>> Użytkownik "Ariusz" napisał
>>>
>>> Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do
>>> dziewięciu...
>>>
>>> I średnia z tego była by dla mnie idealna
>>>
>>>
>> Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
>> Do tego 1-2 tys na remont. Pewnie jednak nie o to chodzi.
>> Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
>> nie kilka tysięcy zł. Postudiuj np. forum na stronie
>> http://www.rajdy4x4.pl/
>> Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
>> auto za parę tysięcy - bo nie będzie go szkoda. Za parę tysięcy kupisz
>> szrota w
>> którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
>> Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
>> Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
>> na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie...
>>
>
> Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki,
> czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę
> ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po
> traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
> jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych
> leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
> Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego
> nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po
> sezonie.
>
> Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez
> przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd,
> który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.
>
> Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem
> jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam
> raptem 6 km więc to nie jest problem.
>
>
Jeszcze jedno:
Off-road to pojęcie dość szerokie.
Mieści się tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszczą
się też i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy błotnego, i
buggy do szybkich rajdów piaszczystych - np. mało znany Land Rover Tomcat.
Jeśli chodzi o napędy, to też trzeba odróżnić stały napęd 4x4 (z
centralnym dyferencjałem), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze
skrzynią SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba też
W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
Drugi gatunek: napędy dołączane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.
Napędy dołączane mogą być mechanicznie, lub samoczynnie - jakieś wiskozy
(w lekkich i SUV), torseny, itp.
Im więcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej kłopotów później.
Jeszcze moja propozycja do pozostałych już wymienionych:
Mitsubishi Pajero I lub jego "bliźniak" - Hyundai Galloper, albo Pajero
II - oba występowały też w "krótkiej" budzie.
Uwaga: Pajero III to już SUV, zaś Pajero Sport do inne opakowanie dla
Pajero L200 - nie ma stałego napędu.
Jeśli jeździsz po lesie sam, to pomyśl o wyciągarce lub przynajmniej o
kotwicach pasowych.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
23. Data: 2015-06-15 12:51:37
Temat: Re: samochód do lasu
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 11:44:55 UTC+1 użytkownik Ariusz napisał:
> Potrzebuję samochód, którym mógłbym poruszać się po leśnych, czasem
> mocno zabłoconych drogach. Do tej pory moim wymarzonym samochodem
> terenowym miał być Patrol. Duży wygodny dobrze zachowujący się na złych
> drogach. Ze znajomym jeździliśmy takim na ryby i nie było problemu z
> dostaniem się gdziekolwiek.
>
> Jednak ostatnio zabrał mnie znajomy na wycieczkę po lesie swoim leciwym
> Samurajem i zmieniłem swój pogląd na samochód terenowy. Ten "knypek"
> wszędzie się wcisnął. Dał radę takim dołom, że patrol dawno by się powiesił.
>
> Dodatkową zaletą auta znajomego było to, że był to stary dość poobijany
> egzemplarza i nie szkoda było mu przetrzeć się po gałęziach, czy oprzeć
> na drzewie.
>
> Stwierdziłem, że właśnie takiego, małego, zwinnego samochodu powinienem
> szukać.
>
> Niestety na terenówkach kompletnie się nie znam. Proszę więc was o radę.
> Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny,
> Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma
> kosztować kilka tys. tak by nie było mi szkoda obijać się nim po
> gałęziach. Mam zamiar używać go w zimie dlatego powinien mieć pełną
> budę, no i najlepiej 4 miejsca.
>
>
> --
> Pozdrawiam ARIUSZ
> http://www.ariusz.com
A co myślicie o tym najnowszym modelu Suzuki Vitara? Planuję używać go nie tylko do
jeżdżenia terenowego, ale także chciałbym dojeżdzać do pracy po zwykłej szosie.
Ostatnio byłem oglądać taki model w Pol-Moors na Kamiennej we Wrocławiu i okazało
się, że jest nawet tańszy, niż mi się wydawało początkowo...Proszę o opinię osoby,
które uzywały Suzuki Vitara jako samochodu uniwersalnego.
-
24. Data: 2015-06-15 18:37:22
Temat: Re: samochód do lasu
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> Niestety na terenówkach kompletnie się nie znam. Proszę więc was o radę.
>> Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny,
>> Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma
>> kosztować kilka tys. tak by nie było mi szkoda obijać się nim po
>> gałęziach. Mam zamiar używać go w zimie dlatego powinien mieć pełną
>> budę, no i najlepiej 4 miejsca.
>>
>>
>> --
>> Pozdrawiam ARIUSZ
>> http://www.ariusz.com
>
>
> A co myślicie o tym najnowszym modelu Suzuki Vitara? Planuję używać go nie
> tylko do jeżdżenia terenowego
Nie nadaje się.
Prześwit za mały.
No chyba że przez teren rozumiesz szutrową drogę bez dziur.
Samurai czy Jimny to zupełnie inna bajka.
-
25. Data: 2015-06-16 00:07:20
Temat: Re: samochód do lasu
Od: Yeti Siedzinski <y...@s...com>
On Monday, June 15, 2015 at 9:37:19 AM UTC-7, Cavallino wrote:
> > A co myślicie o tym najnowszym modelu Suzuki Vitara? Planuję używać go nie
> > tylko do jeżdżenia terenowego
>
> Nie nadaje się.
> Prześwit za mały.
> No chyba że przez teren rozumiesz szutrową drogę bez dziur.
>
> Samurai czy Jimny to zupełnie inna bajka.
Przeswit starej krotkiej Vitary (aka Suzuki Sidekick) nie jest duzo mniejszy niz
Samuraia - ale rozstaw kol jest wiekszy i to troche dziala na niekorzysc. Vitara jest
calkiem dzielna w terenie, szczegolnie gdy zalezy nam by gdzies dojechac a nie
wymyslamy niesamowite przeszkody, jest tez o niebo wygodniejsza na szosie - jedzie
prawie jak "samochod" :)
Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara wjedziesz duzo
dalej.
Yeti
-
26. Data: 2015-06-16 14:21:14
Temat: Re: samochód do lasu
Od: albercik <n...@g...pl>
W dniu 16.06.2015 o 00:07, Yeti Siedzinski pisze:
> Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara wjedziesz duzo
dalej.
Im lepszy samochód terenowy, tym dalej traktor musi jechać żeby go
wyciągnąć:D
-
27. Data: 2015-06-16 19:34:51
Temat: Re: samochód do lasu
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Yeti Siedzinski" <y...@s...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e8597290-47bd-4e3e-9f1c-5fa78fd75764@go
oglegroups.com...
> On Monday, June 15, 2015 at 9:37:19 AM UTC-7, Cavallino wrote:
>
>> > A co myślicie o tym najnowszym modelu Suzuki Vitara? Planuję używać go
>> > nie
>> > tylko do jeżdżenia terenowego
>>
>> Nie nadaje się.
>> Prześwit za mały.
>> No chyba że przez teren rozumiesz szutrową drogę bez dziur.
>>
>> Samurai czy Jimny to zupełnie inna bajka.
>
> Przeswit starej krotkiej Vitary (aka Suzuki Sidekick) nie jest duzo
> mniejszy niz Samuraia
Starej.
Ale nowa to już nie suv, a crossover.
Do miasta i na bulwar, ale raczej już nie w teren.
> - ale rozstaw kol jest wiekszy i to troche dziala na niekorzysc. Vitara
> jest calkiem dzielna w terenie, szczegolnie gdy zalezy nam by gdzies
> dojechac a nie >wymyslamy niesamowite przeszkody, jest tez o niebo
> wygodniejsza na szosie - jedzie prawie jak "samochod" :)
Jasne.
Ale coś za coś - lepsze na autostradzie będzie gorsze w terenie.
> Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara
> wjedziesz duzo dalej.
Ale nadal nie w teren.
Tu już trzeba przynajmniej Dustera.
Niestety, bo nowa Vitara to całkiem ładne auto.
-
28. Data: 2015-06-17 11:52:50
Temat: Re: samochód do lasu
Od: Hinek <h...@f...pl>
W dniu 2015-06-16 o 14:21, albercik pisze:
> W dniu 16.06.2015 o 00:07, Yeti Siedzinski pisze:
>> Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara
>> wjedziesz duzo dalej.
>
> Im lepszy samochód terenowy, tym dalej traktor musi jechać żeby go
> wyciągnąć:D
>
To ja wyciągam traktory!!!
:)
--
Hinek
-
29. Data: 2015-06-17 12:41:33
Temat: Re: samochód do lasu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
news:mlp4bt$eeu$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 16.06.2015 o 00:07, Yeti Siedzinski pisze:
>> Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara
>> wjedziesz duzo dalej.
>
> Im lepszy samochód terenowy, tym dalej traktor musi jechać żeby go
> wyciągnąć:D
Chyba, żeby wyszło odwrotnie:
https://www.youtube.com/watch?v=7GkBVRhw_9c
--
Pozdrawiam,
yabba
-
30. Data: 2015-06-19 01:27:47
Temat: Re: samochód do lasu
Od: Yeti Siedzinski <y...@s...com>
On Tuesday, June 16, 2015 at 10:34:49 AM UTC-7, Cavallino wrote:
> Ale nadal nie w teren.
> Tu już trzeba przynajmniej Dustera.
> Niestety, bo nowa Vitara to całkiem ładne auto.
Jesli mowisz o nowej Vitarze to sie z Toba zgadzam w stu procentach. Ja mialem taka z
rocznika 95 i taka mi przyszla na mysl :)
y