  • 1. Data: 2014-01-26 14:19:14
    Temat: Co kupujemy - podsumowanie 2013-2010
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W 2013 ranking sprzedaży nowych samochodów wyglądał następująco:

    Skoda 13369
    Toyota 10620
    Volkswagen 10277
    Kia 9839
    Opel 8762
    Hyunda 7724
    Chevrolet 6880
    Renault 6199
    Ford 6105
    Nissan 5707
    Fiat 4823
    Dacia 4595
    Honda 3872
    Citroen 3638
    Peugeot 3581
    Suzuki 3100
    Mitsubishi 2618
    Mazda 1820

    Ciekawe że daĆka dogania fiata a właściwie to Fiat poleciał na łeb od
    2010 gdzie był liderem 16000sztuk.

    Zamiast fiatów kupujemy toyoty i volkswageny A PODOBNO KRYZYS PANIE
    KRYZYS...

  • 2. Data: 2014-01-26 14:50:09
    Temat: Re: Co kupujemy - podsumowanie 2013-2010
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "fifak" <f...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > Hyunda 7724
    > Chevrolet 6880
    > Renault 6199
    > Ford 6105
    > Nissan 5707
    > Fiat 4823
    > Dacia 4595
    > Honda 3872
    > Citroen 3638
    > Peugeot 3581
    > Suzuki 3100
    > Mitsubishi 2618
    > Mazda 1820
    >

    > Ciekawe że daĆka dogania fiata a właściwie to Fiat poleciał na łeb od 2010

    Ale nie ma się co dziwić.
    Fiat totalnie zaniedbał europejski rynek, a Dacia wręcz przeciwnie.
    Zaczęła robić takie auta, jakich duża część europejczyków szuka - czyli
    niedrogie, aczkolwiek solidne.
    Dlatego kiedyś miałem kilka Fiatów, a teraz Dacię.

    Wracając do Fiata - sprzedawanie jednego malucha premium (500) w różnych
    wersjach, ale zawsze w wysokich cenach NIE MOŻE zapewnić sukcesu.
    Zwłaszcza że podobać się może tylko babom, albo podstarzałym playboyom,
    którzy pamiętają oryginalną w 500 (czyli w Polsce w ogóle nie ma na to
    rynku).
    A sama Panda, która jako jedyna pozostała w normalnej cenie rynku im nie
    uciągnie.
    Punto i Bravo nie liczę, bo to prehistoria już, a nowych wersji nie będzie.

    > Zamiast fiatów kupujemy toyoty i volkswageny A PODOBNO KRYZYS PANIE
    > KRYZYS...

    Zastaw się a postaw się - przecież to typowo polskie.

  • 3. Data: 2014-01-26 14:50:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-26, fifak <f...@o...pl> wrote:

    > Ciekawe że daĆka dogania fiata a właściwie to Fiat poleciał na łeb od
    > 2010 gdzie był liderem 16000sztuk.

    To dziwne nie? Cala gama nowych modeli w kazdym segmencie i nikt nie
    kupuje ;-)

    > Zamiast fiatów kupujemy toyoty i volkswageny A PODOBNO KRYZYS PANIE
    > KRYZYS...

    A jakiego Fiata bys kupil? :P 500 czy Ducato? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2014-01-26 17:05:10
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

> [...]
    > Renault 6199
    > Ford 6105
    > Nissan 5707
    > Fiat 4823
    > Dacia 4595
    > Honda 3872
    > Citroen 3638
    > Peugeot 3581
    > Suzuki 3100
    > Mitsubishi 2618
    > Mazda 1820
    >

    > Ciekawe że daĆka dogania fiata a właściwie to Fiat poleciał na łeb od 2010
    > gdzie był liderem 16000sztuk.
    >
    > Zamiast fiatów kupujemy toyoty i volkswageny A PODOBNO KRYZYS PANIE

    jeśli chodzi o sprzedaż dla ludu a nie flot, to wygrywa pewnie Kia z
    Hyundai.
    Fiat i Ford tragedia.

  • 5. Data: 2014-01-26 17:41:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-26 14:19, fifak pisze:
    > W 2013 ranking sprzedaży nowych samochodów wyglądał następująco:
    Szkoda że tak zbiorczo. Ciekawy jestem ile z tego to zakupy "flotowe" a
    ile pojedynczych klientów, i ile z zakupów to normalne osobówki, a ile
    dostawcze/kratkowozy.
    Od dawna wiadomo np, że jedyny sprzedający się fiat, to ducato ;) A
    jakby podliczyć, że citroen i peugeot razem sprzedają w zasadzie to samo
    dostawcze pudło berlingo=partner, to zupełnie inaczej wygląda
    rywalizacja w porównaniu np do renault kangoo

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-01-26 17:56:33
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Szkoda że tak zbiorczo. Ciekawy jestem ile z tego to zakupy "flotowe" a

    to były ilości indywidualni

    jeśli chodzi o firmy to wygląda tak:

    Skoda 23021
    Volkswagen 15850
    Ford 13542
    Toyota 12855
    Opel 10064
    Hyundai 9104
    Renault 8981
    Peugeot 8837
    Kia 7306
    Dacia 6215
    BMW 5441
    Citroen 5192
    Nissan 5016
    Mercedes-Benz 4856
    Audi 4586
    Fiat 4432

    ilość sprzedanych nowych prywatnie w 2013: 121068
    ilość sprzedanych nowych firmy w 2013: 168650

    beemek sie kupuje :)

  • 7. Data: 2014-01-26 18:50:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-26 17:05, *kor_nick* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > jeśli chodzi o sprzedaż dla ludu a nie flot, to wygrywa pewnie Kia z
    > Hyundai.

    Niekoniecznie
    1.Toyota Auris 3653
    2.Skoda Octavia 3625
    3.Kia Sportage 3550
    4.Skoda Fabia 3465
    5.Opel Corsa 3452
    6.Opel Astra 3390
    7.Toyota Yaris 3179
    8.Volkswagen Golf 3169
    9.Renault Clio 3067
    10.Nissan Qashqai 2628

    Liczba rejestracji na klientów indywidualnych w 2013 - źródło:
    http://www.motofakty.pl/artykul/najchetniej-kupowane
    -auta-w-2013-roku.html?fabia-bestseller3&zdjecie=2

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 8. Data: 2014-01-26 21:34:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Jan 2014 14:19:14 +0100, fifak

    > Zamiast fiatów kupujemy toyoty

    To mnie niezmiennie dziwi. Nie dosyć że brzydkie stylistycznie te "nowe"
    toyki, to w środku toporne jak w latach dziewięćdziesiątych. Silnikami też
    jakoś specjalnie nie zachwycają, o poziome dilerów nie wspomnę przez
    grzeczność.

    Za to zupełnie nie dziwi mnie sprzedaż Mazdy i Mitsubishi. To tak topornie
    zarządzane marki, że aż żal na to patrzeć. Zero elastyczności, cztery
    podstawowe warianty na krzyż -- a jak chce się coś dodatkowo mieć z wyższej
    wersji zamiast czegoś z niższej, to prędzej się odszuka zaczarowany ołówek
    i sobie to dorysuje niż dostanie u dilera.

    > A PODOBNO KRYZYS PANIE KRYZYS...

    Przecież nowe samochody to w zasadzie towar luksusowy. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2014-01-26 23:14:45
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

> [...]
    > 2010 gdzie był liderem 16000sztuk.
    >
    > Zamiast fiatów kupujemy toyoty i volkswageny A PODOBNO KRYZYS PANIE

    BMW
    MERCEDES
    gdzie?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 10. Data: 2014-01-27 12:21:24
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 18:50:52 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Niekoniecznie
    > 1.Toyota Auris 3653
    > 2.Skoda Octavia 3625
    > 3.Kia Sportage 3550
    > 4.Skoda Fabia 3465
    > 5.Opel Corsa 3452
    > 6.Opel Astra 3390
    > 7.Toyota Yaris 3179
    > 8.Volkswagen Golf 3169
    > 9.Renault Clio 3067
    > 10.Nissan Qashqai 2628
    >
    > Liczba rejestracji na klientów indywidualnych w 2013 - źródło:
    > http://www.motofakty.pl/artykul/najchetniej-kupowane
    -auta-w-2013-roku.html?fabia-bestseller3&zdjecie=2

    No i bardzo, bardzo pięknie.
    Dzięki temu kupie sobie Citroena na wypasie za relatywnie mniejszą kasę niż
    Auris, Octavia.
    Super, niech żyją przesądy do samochodów na F. :-)

    --
    Franc