-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: samochód do lasu
Date: Wed, 29 Jan 2014 11:49:49 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 74
Message-ID: <lcamce$8a5$1@usenet.news.interia.pl>
References: <52e638a7$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
<lc61ie$2v6$1@node2.news.atman.pl>
<52e8afcb$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
<lcafqh$66a$1@node1.news.atman.pl>
<52e8cb34$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1390992590 8517 83.15.205.22 (29 Jan 2014 10:49:50
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jan 2014 10:49:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
In-Reply-To: <52e8cb34$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2521592
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
> W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
>> Użytkownik "Ariusz" napisał
>>>
>>> Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do
>>> dziewięciu...
>>>
>>> I średnia z tego była by dla mnie idealna
>>>
>>>
>> Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
>> Do tego 1-2 tys na remont. Pewnie jednak nie o to chodzi.
>> Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
>> nie kilka tysięcy zł. Postudiuj np. forum na stronie
>> http://www.rajdy4x4.pl/
>> Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
>> auto za parę tysięcy - bo nie będzie go szkoda. Za parę tysięcy kupisz
>> szrota w
>> którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
>> Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
>> Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
>> na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie...
>>
>
> Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki,
> czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę
> ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po
> traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
> jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych
> leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
> Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego
> nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po
> sezonie.
>
> Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez
> przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd,
> który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.
>
> Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem
> jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam
> raptem 6 km więc to nie jest problem.
Jeszcze jedno:
Off-road to pojęcie dość szerokie.
Mieści się tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszczą
się też i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy błotnego, i
buggy do rajdów piaszczystych.
Jeśli chodzi o napędy, to też trzeba odróżnić stały napęd 4x4 (z
centralnym dyferencjałem), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze
skrzynią SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba też
W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
Drugi gatunek: napędy dołączane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.
Napędy dołączane mogą być mechanicznie, lub samoczynnie - jakieś wiskozy
(w lekkich i SUV), torseny, itp.
Im więcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej kłopotów później.
Jeszcze moja propozycja do pozostałych już wymienionych:
Mitsubishi Pajero I lub jego "bliźniak" - Hyundai Galloper, albo Pajero
II - oba występowały też w "krótkiej" budzie.
Uwaga: Pajero III to już SUV, zaś Pajero Sport do inne opakowanie dla
Pajero L200 - nie ma stałego napędu.
Jeśli jeździsz po lesie sam, to pomyśl o wyciągarce lub przynajmniej o
kotwicach pasowych.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.14 11:53 Adam
- 15.06.15 12:51 k...@g...com
- 15.06.15 18:37 Cavallino
- 16.06.15 00:07 Yeti Siedzinski
- 16.06.15 14:21 albercik
- 16.06.15 19:34 Cavallino
- 17.06.15 11:52 Hinek
- 17.06.15 12:41 yabba
- 19.06.15 01:27 Yeti Siedzinski
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=