  • 11. Data: 2014-01-28 20:13:04
    Temat: Re: samochód do lasu
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-01-27 11:44, Ariusz pisze:
    > Potrzebuję samochód, którym mógłbym poruszać się po leśnych, czasem
    > mocno zabłoconych drogach. Do tej pory moim wymarzonym samochodem

    (ciach)

    tylko to:

    http://otomoto.pl/mercedes-benz-g-300-wersja-wojskow
    a-3-0-88km-skory-C31430509.html

  • 12. Data: 2014-01-28 21:04:51
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-01-28 20:13, Megrims pisze:

    > tylko to:
    >
    > http://otomoto.pl/mercedes-benz-g-300-wersja-wojskow
    a-3-0-88km-skory-C31430509.html

    też bym polecił, samochód nie do zajechania, wjedzie i wyjedzie wszędzie..
    Tylko ma jedną, bardzo mała wadę dla pytającego - o jedno zero w cenie
    za dużo..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 13. Data: 2014-01-29 08:30:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2014, 13:58, Chris pisze:
    > Ariusz nabazgrał(a):

    > Łada Niva, tego nic nie zatrzyma.

    Trochę o nim poczytałem i jedyne co mnie martwi to brak blokady
    dyferencjału.
    Ale chętnie posłucham wypowiedzi praktyków.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 14. Data: 2014-01-29 08:35:19
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2014, 16:39, MadMan pisze:

    > Suzuki Jimny ponoć fajny.

    Jimny a samuraj to właściwie prawie ten sam samochód. Na początku był
    Jimny potem ktoś go gdzieś ochrzcił na samuraja, który znów znikł i
    pojawił się Jimni. Przynajmniej tak wyczytałem. Różnice oczywiście były.

    Obecnie są dostępne samochody Jimni i Samurai, te drugie jednak wychodzą
    nieco taniej.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 15. Data: 2014-01-29 08:37:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2014, 17:30, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" napisał

    > Ile to jest "kilka tysięcy zł"?
    > Samuraj blaszak nadający się do jazdy kosztuje przynamniej 10 tys.
    > Jimmy to już kilkanaście tys...
    > Za 6-7tys dostaniesz krótkiego Samuraja z plandeką.

    Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do dziewięciu...

    I średnia z tego była by dla mnie idealna

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 16. Data: 2014-01-29 08:47:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2014, 23:41, yabba pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może Feroza? Dobrze spisuje się w terenie, niezbyt się psuje. Większa od
    > Samuraja, ale produkcję skończyli chyba 20 lat temu.

    O to fajna propozycja, wprawdzie samochód nieco cięższy ale ponoć równie
    sprawny w lesie jak samurai

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 17. Data: 2014-01-29 08:55:30
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 28.01.2014, 11:15, Iguan_007 pisze:

    > Do lasu moge smialo polecic tego Samuraia. Jezdzilem troche w terenie z "duzymi"
    4x4 i maly Suzuki wcale im nie ustepuje. A nawet w wielu sytuacjach jest wyraznie
    lepszy - jest lzejszy wiec sie nie zakopuje, jest mniejszy wiec daje wieksze
    mozliwosci manewru. Zreszta spojrz jak sobie radza w roznych zawodach przeprawowych -
    czesto zajmuja czolowe miejsca. Do tego ilosc czesci do modyfikacji jest ogromna i
    latwo dostepna.

    > Musisz tylko brac pod uwage minusy tego samochodu. Jest swietny jako weekendowa
    zabawka ale nie jest to dobry samochod do codziennego jezdzenia. Maly silnik z
    wlaczonym reduktorem (w terenie) dziala dobrze, bez reduktora (na drodze) jest slaby.
    Krotki rozstaw osi powoduje podskakiwanie na kazdej nierownosc, samochod jest tez
    bardzo podatny na wiatr. Na zakretach prowadzi sie jak fotel bujany. Praktycznie nie
    ma bagaznika. W lecie mozna sie ugotowac - nie ma klimatyzacji a dach nie ma
    izolacji. Jest tez bardzo glosny. Jak sie uprzesz to i w dluga trase pojedziesz, ale
    bedzie to naprawde niekomfortowe. Co nie znaczy, ze sie nie da :) -
    https://picasaweb.google.com/iguan007/BrisbaneLongre
    ach#
    > Ale generalnie jako jedynego samochodu w rodzinie bym go nie kupowal.
    >
    > Jesli nie chcesz samochodu tylko na weekend to ten Jimny jest lepszym wyborem.
    Podnies troche zawieszenie (zestawy sa na ebayu), wloz wieksze opony i masz calkiem
    sprawna terenowke, z mozliwoscia uzywania na codzien jako normalny samochod. Przeswit
    wystarczy do pokonania wiekszosci przeszkod jakie spotkasz po drodze na ryby -
    https://picasaweb.google.com/iguan007/4x4#5478137014
    583323778. Na autostradzie jest to nadal zawalidroga ale juz do miasta sprawdza sie
    calkiem niezle.

    > Pozdrawiam,
    > Iguan

    Samochód ma mi służyć do jazdy do lasu i na bezdroża, zwłaszcza zimą.
    Oczywiście będę nim też jeździł do pracy ale to jest 6 km więc jakoś
    przeboleję. Do lasu po drodze mam do 30 km, a na ryby max 120 km. Na
    dalsze wyjazdy wybieram się ze znajomymi i problemem może być ilość
    bagażu, a obawiam się, że umieszczenie go na dachu może już całkiem
    pozbawić samochód stabilności. Choć na ryby mogę jeździć osobówką.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 18. Data: 2014-01-29 08:58:36
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 28.01.2014, 21:04, Michał Baszyński pisze:

    a-3-0-88km-skory-C31430509.html

    > też bym polecił, samochód nie do zajechania, wjedzie i wyjedzie wszędzie..
    > Tylko ma jedną, bardzo mała wadę dla pytającego - o jedno zero w cenie
    > za dużo..

    Właśnie gdyby nie to 0.

    Samochód z założenie ma być na tyle tani by nie było mi szkoda oprzeć go
    o drzewo, czy przewrócić się w terenie. To jak ze starymi spodniami jak
    się wywrócisz i zrobisz dziurę to albo dalej będziesz chodził w
    dziurawych albo wyrzucisz bo stwierdzisz, że cerować się nie opłaca.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 19. Data: 2014-01-29 09:57:53
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał

    > Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do dziewięciu...
    >
    > I średnia z tego była by dla mnie idealna

    Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
    Do tego 1-2 tys na remont. Pewnie jednak nie o to chodzi.
    Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
    nie kilka tysięcy zł. Postudiuj np. forum na stronie
    http://www.rajdy4x4.pl/
    Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
    auto za parę tysięcy - bo nie będzie go szkoda. Za parę tysięcy kupisz
    szrota w
    którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
    Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
    Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
    na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie...

    --
    Hinek

  • 20. Data: 2014-01-29 10:34:44
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
> [...]
    > Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
    > na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie...

    Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki,
    czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę
    ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po
    traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
    jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych
    leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
    Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego
    nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po
    sezonie.

    Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez
    przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd,
    który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.

    Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem
    jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam
    raptem 6 km więc to nie jest problem.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com