  • Data: 2010-03-28 11:18:29
    Temat: Re: rybie oko raz jeszcze
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-27 21:17:27 +0100, "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> said:

    > Pół żartem - pół serio. Fotografia cyfrowa nie jest najistotniejszym
    > elementem mojego zycia i nigdy nie bedzie.
    >
    > Ot - taki sobie pstrykacz, który nie wiedział o istnieniu okreslenia
    > "obiektyw rektlinearny" dopóki tu nie zajrzał. :-)

    Ok. W takim razie.
    Matryca ma swoje fizyczne wymiary i jest to prostokąt.
    Długość przekątnej tego prostokąta to obiektyw "standardowy", a ni
    szeroki, ani wąski. Krótsze ogniskowe to obiektywy szerokokątne,
    dłuższe to obiektywy tele.
    Z tego wynika że ta sama ogniskowa na różnych matrycach będzie innym
    obiektywem. I tak.
    Na pełnej klatce tzw FF obiektyw 30 mm to szeroki kąt. an cropie to
    standard, a na 3/4 to tele,
    Nie możesz liczyć, że jeżeli obiektyw ma w nazwie rybie oko, na każdym
    formacie da Ci 180 stopni. Na każdym da takie same zniekształcenia i
    nic poza tym. Chcąc rybie oko do 3/4 trzeba kupić dedykowane rybie oko
    do tego formatu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam