  • From: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: rybie oko raz jeszcze
    Date: Sat, 27 Mar 2010 14:47:32 -0000

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote in message
    news:hol30q$kq7$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2010-03-27 13:04:45 +0100, "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> said:

    > Ale czego nie rozumiałeś do tej pory?

    Np dlaczego na kicie Olympusa nie napisano, ze to fish eye, skoro skręcony
    ma mniejsza ogniskową niz ten zenitar?
    Dlaczego niektore obiektywy 28mm (mocowanie OM) sa nazywane wide angle -
    skoro w teorii (?) będą dwa razy węższe niz kitowy 14-42?
    Po cholere ten zenitar ma taką wielką zewnętrzną bańkę, która sprawia
    wrazenie, ze 'patrzy' na 180 stopni, a po wyjęciu mogłaby robić za zaslepkę
    kitowego obiektywu ?
    No i najlepsze - dlaczego w Pentaxach (jak dowodzą google images) fotki z
    tego aparatu wyglądaja o wiele "szerzej"? Kwestia tego 7 mm adaptera?

    Poza tym wkurza mnie to, ze nie potrafię zrobić dobrych zdjęć, że systemy
    SLR są zajebiscie ciężkie (w plecaku na wyprawach), a
    np www.hants.pl/tryfan - górka taka, ze posrac się mozna ze strachu na
    szczycie: pełno pionowych scian, na tych fotkach wygląda jak jakis łysy
    pagórek.

    Kupiłem sobie sprzęt (olek E510) kompletnie na wyrost, albo w ogole rozmijam
    sie z wlasnymi potrzebami (proste reportaze z miejsc ktore widzialem i na
    ktore wlazlem - do osadzenia na mapce połączonej z GPS. Niestety jakość
    aparatów Nokii ze sportstrackerem juz mi nie starcza).