  • Data: 2009-09-05 22:27:53
    Temat: Re: rura a komunikacja bezprzewodowa
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7gg52gF2pq8h5U1@mid.uni-berlin.de...

    > No to powinno byc trywialne. Mozesz nawet telefonowac przez ta rure. Na
    > normalnych modulach 433MHz i 10mW tez powinno chodzic. Z jednej strony
    > antena, najlepiej krzyzowa yagi 4-5 elementow wystarczy, dokladnie w
    > centrum rury. w rurze wystarczy ground plane. Powinienes uzyskac zasieg
    > kilkadziesiat km. Co chcesz transmitowac?

    No dzeki za info, cenne informacje.

    A 2,45GHz da rade? Byloby to idealne wtedy.
    Konkretnie to komunikacja bluetooth modulem BTM222. Ma podobno +18dBm max
    (czyli 60mW).
    W rurze antenka jak w routerze wifi starczy..? Na zewnątrz tak jak piszesz.

    Transmisja telemetrii, a jesli by sie dalo zastosowac BTM222 to i "obraz
    nawigacyjny".
    Pisze o tym BTM bo na nim mam to już opanowane w warunkach "normalnych".

    Paweł