  • 21. Data: 2011-05-25 20:04:57
    Temat: Re: rowerzyści wrrr
    Od: "Excite" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Artur Czeczko" <a...@d...wyciepania.student.uw.edu.pl>
    napisał
    > Przed przejściem nikt z nikim nie jest w kolizji, więc bez sensu
    > byłoby określać, kto ma pierwszeństwo.

    No i mamy jeden z powodów dla których pieszy nie ma pierwszeństwa stojąc
    obok przejścia.

    > Dokładnie tak jak z dowolnym skrzyżowaniem - określa się, kto ma
    > pierwszeństwo _na_skrzyżowaniu_ (z czego oczywiście wynika, kto jak
    > powinien się zachować _przed_ skrzyżowaniem).

    I podobnie jest na przejściu dla pieszych, zasady są określone jeszcze zanim
    pieszy wejdzie na przejście. Pierwszeństwo dla pieszego pod warunkiem że nie
    wtargnie bezpośrednio przed nadjeżdzające pojazdy.

    > A przepis, który ma za zadanie dodatkowo chronić pieszego (który
    > w ogóle nie jest adresowany do kierowców!) nie rozstrzyga o winie
    > w przypadku wypadku.

    Rozstrzyga. Jeśli było to wtargnięcie pieszego to wina pieszego. Jeśli
    wtargnięcia bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd nie było to wina
    kierowcy samochodu.

    > Przecież jeśli dojdzie do wypadku, to będzie
    > to już na przejściu, czyli tam, gdzie pieszy już miał pierwszeństwo.

    Nie możesz myśleć zero jedynkowo. Tylko tak albo nie. Miał pierwszeństwo ale
    pod warunkiem.

    > A zatem kierowca będzie winny wypadku, a pieszy co najwyżej dostanie
    > mandat za niezastosowanie się do zakazu wchodzenia bezpośrednio przed
    > nadjeżdżający pojazd.

    Całe szczęście w praktyce jest inaczej. Pieszy będzie sprawcą wypadku.

    > Ależ nie. Jak wjedziesz na drogę z pierwszeństwem, to będziesz miał
    > pierwszeństwo dopiero na następnym skrzyżowaniu, do którego dojedziesz.

    Tak samo z przejściem dla pieszych. Wchodząc na nie masz pierwszeństwo ale
    dopiero w stosunku do pojazdów które bedą dojeżdzać do tego przejścia a nie
    tych które są bezpośrednio przed nim.

  • 22. Data: 2011-05-25 21:05:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Artur Czeczko w <news:iritun$kto$1@news.net.icm.edu.pl>:

> [...]
    > pierwszeństwo _na_skrzyżowaniu_ (z czego oczywiście wynika, kto jak
    > powinien się zachować _przed_ skrzyżowaniem).

    To może przeczytaj przepisy, bo nie jest dokładnie tak

> [...]
    > w przypadku wypadku. Przecież jeśli dojdzie do wypadku, to będzie
    > to już na przejściu, czyli tam, gdzie pieszy już miał pierwszeństwo.

    Taa, to ciekawe skąd w statystykach policyjnych za 2010:
    wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem - 2 520 wypadków,
    (tj. 56,9% wszystkich zdarzeń spowodowanych przez pieszych),

    > A zatem kierowca będzie winny wypadku, a pieszy co najwyżej dostanie
    > mandat za niezastosowanie się do zakazu wchodzenia bezpośrednio przed
    > nadjeżdżający pojazd.

    Pośmiertnie to nawet medal

    > Ależ nie. Jak wjedziesz na drogę z pierwszeństwem, to będziesz miał
    > pierwszeństwo dopiero na następnym skrzyżowaniu, do którego dojedziesz.

    Taa,

    Ale to masz:
    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Widzisz różnicę?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2011-05-25 21:06:12
    Od: scob <1...@3...pl>

    W dniu 2011-05-25 13:20, mz pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=FE8lIbVW2Po&feature=p
    layer_embedded#at=200
    > Proponuje obejrzeć manewr faceta na rowerze coś koło 2m48s i dalej.

    ... a sam jeździsz jak baba - miotasz się od krawędzi do krawędzi
    (zajeżdżasz próbującym wyprzedzić cie pedalarzom? :D ) , zawracając
    osobówką musisz zając 3 pasy :D, usiłujesz -jak typowy cham uniemożliwić
    MLowi włączenie się do ruchu (jak on śmie!) , wpuszczasz dziada, jak sie
    reflektujesz, że przecież nagrywasz. Dojeżdżasz na <1m do dupy onego
    MLka, wreszcie wjeżdżasz na przejście strasząc babę z wózkiem (zresztą
    na tym samym przejściu, na którym bezczelny pedalista ośmielił się
    przejechać ci przed maską)..

    Zastanów się chwilę. Tacy jak ty nie powinni nigdy opuszczać swojego rancza.

  • 24. Data: 2011-05-25 21:12:19
    Od: krzysiek <x...@c...barg.cy_ROT13_invalid>

    dzizeess...
    ja nie wiem jak ja teraz zasnę...

    Nie dość, ze dzisiaj widziałem jak jeden kierowca rozpoczał wyprzedzanie
    na długiej prostej 3 metry zanim skończyła się ciągła linia, potem inny
    ruszył na skrzyzowaniu na czerwono-żółtym, zanim zapaliła się zielone to
    teraz jeszcze ten Twój film... to normalnie jakiś koszmar, aż mi sie ręce
    trzęsą jak to oglądam.

    --
    krzysiek

  • 25. Data: 2011-05-25 21:20:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-25 13:20, mz pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=FE8lIbVW2Po&feature=p
    layer_embedded#at=200
    > Proponuje obejrzeć manewr faceta na rowerze coś koło 2m48s i dalej.

    Szokujące... nie mogę się pozbierać.

  • 26. Data: 2011-05-25 22:16:20
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Dlaczego nazywasz go kretynem? Kretynem jest pedalarz wykonujący
    > niedozwolony manewr.

    Tego na filmie nie widać, ale zakładam, że pedalarz zobaczył, że
    kierowca hamuje co by przepuścić pieszych (o dziwo) ... i
    wykorzystał ten moment nie wprowadzając nikogo "w stres".

    RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
    Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

  • 27. Data: 2011-05-25 22:56:13
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-25 13:20, mz pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=FE8lIbVW2Po&feature=p
    layer_embedded#at=200
    > Proponuje obejrzeć manewr faceta na rowerze coś koło 2m48s i dalej.

    Normalnie "Piła 8 i 3/5" Miałem ciężki dzień, a teraz jeszcze to. Nie
    będę mógł zasnąć.

    Shrek.

  • 28. Data: 2011-05-26 09:44:07
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A ja na odwrót. Na 1 sytuację z innymi mam 10 z rowerzystami. W czasie
    > jednego przejazdu wieczorem do centrum mogę spokojnie naliczyć 10
    > rowerzystów na rowerach bez jakichkolwiek świateł.

    Ale jesteś w stanie ich naliczyć czyli są widoczni ;->

  • 29. Data: 2011-05-26 20:09:59
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    mz wrote:

    http://www.youtube.com/watch?v=FE8lIbVW2Po&feature=p
    layer_embedded#at=200
    > Proponuje obejrzeć manewr faceta na rowerze coś koło 2m48s i dalej.

    No i?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 30. Data: 2011-05-27 03:56:35
    Od: "przmk" <...@...p>

    mz wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=FE8lIbVW2Po&feature=p
    layer_embedded#at=200
    > Proponuje obejrzeć manewr faceta na rowerze coś koło 2m48s i dalej.

    [18+]
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=MNgJrfgXijg#t=50s

    Pozdrawiam,