  • 11. Data: 2011-05-25 14:50:30
    Temat: Re: rowerzyści wrrr
    Od: Artur Czeczko <a...@d...wyciepania.student.uw.edu.pl>

    On 25.05.2011 14:25, Excite wrote:

    > W 1 napisałeś o przejściu dla pieszych. W 2 odnosisz się do 1 opisując
    > sytuację gdy pieszy jest poza przejściem. Gdzie tu sens ? Wiesz gdzie
    > zaczyna i kończy się przejście dla pieszych ? Bynajmniej nie poza jezdnią.

    Przed przejściem nikt z nikim nie jest w kolizji, więc bez sensu
    byłoby określać, kto ma pierwszeństwo.
    Dokładnie tak jak z dowolnym skrzyżowaniem - określa się, kto ma
    pierwszeństwo _na_skrzyżowaniu_ (z czego oczywiście wynika, kto jak
    powinien się zachować _przed_ skrzyżowaniem).

    A przepis, który ma za zadanie dodatkowo chronić pieszego (który
    w ogóle nie jest adresowany do kierowców!) nie rozstrzyga o winie
    w przypadku wypadku. Przecież jeśli dojdzie do wypadku, to będzie
    to już na przejściu, czyli tam, gdzie pieszy już miał pierwszeństwo.
    A zatem kierowca będzie winny wypadku, a pieszy co najwyżej dostanie
    mandat za niezastosowanie się do zakazu wchodzenia bezpośrednio przed
    nadjeżdżający pojazd.

    > Idąc Twoim tokiem rozumowania powinienem mieć żal że nie mogę szybko i
    > "na ślepo" wjechać z podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem skoro na
    > drodze z pierwszeństwem zyskuję pierwszeństwo.

    Ależ nie. Jak wjedziesz na drogę z pierwszeństwem, to będziesz miał
    pierwszeństwo dopiero na następnym skrzyżowaniu, do którego dojedziesz.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 12. Data: 2011-05-25 14:54:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Nie ma to jak kultura co nie ? Jak masz ochote szukaj.

    slusznie sie wpienia bo kolejny post niemalze pod rzad kolejnej osoby
    pragnacej zablysnac na pms.
    jego pytanie jest uzasadnione bo takich sytuacji widze codziennie mnostwo -
    rowerzysci, piesi, kierowcy osobowek, ciezarowek czy skutrtow, psy,
    robotnicy drogowi i wszystko inne co sie paleta mniej lub bardziej swiadomie
    na oraz w poblizu drog.

  • 13. Data: 2011-05-25 15:35:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paul,

    layer_embedded#at=200
    > i co kretynie chciałeś tym pokazać?

    Dlaczego nazywasz go kretynem? Kretynem jest pedalarz wykonujący
    niedozwolony manewr.

    > mam poszukać filmików, gdzie równie głupie rzeczy robią
    > piesi/motocykliści/kierowcy?

    Ale co to ma do rzeczy? Tu głupi manewr wykonał pedalarz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-05-25 15:42:33
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-05-25 13:20, mz wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=FE8lIbVW2Po&feature=p
    layer_embedded#at=200
    > Proponuje obejrzeć manewr faceta na rowerze coś koło 2m48s i dalej.

    uuuu, widział, że idą piesi i całkiem bezpiecznie przejechał po pasach
    (choć niezgodnie z przepisami). dramat, nusz siem otfiera.

    gacek

  • 15. Data: 2011-05-25 15:43:57
    Od: Paul <e...@e...com>

    > Dlaczego nazywasz go kretynem? Kretynem jest pedalarz wykonujący
    > niedozwolony manewr.

    > Ale co to ma do rzeczy? Tu głupi manewr wykonał pedalarz.

    1. Ile codziennie na drogach jest głupich manewrów? 100, 1000, 10000?
    Będziemy o każdym pisali na tej grupie?

    2. Na c*** taka propaganda dot. rowerzystów, czemu to ma służyć? Z racji
    ilości samochodów/pieszych w stosunku do rowerzystów, na jedną głupią
    sytuację z rowerzystą, mam 10 z innymi uczestnikami ruchu.

  • 16. Data: 2011-05-25 15:48:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paul,

    > 1. Ile codziennie na drogach jest głupich manewrów? 100, 1000, 10000?
    > Będziemy o każdym pisali na tej grupie?

    To nie powód, żeby piszącego nazywać kretynem. Bo w twarz byś się nie
    odważył tego powiedzieć, anonimie.

    > 2. Na c*** taka propaganda dot. rowerzystów, czemu to ma służyć? Z racji
    > ilości samochodów/pieszych w stosunku do rowerzystów, na jedną głupią
    > sytuację z rowerzystą, mam 10 z innymi uczestnikami ruchu.

    A ja na odwrót. Na 1 sytuację z innymi mam 10 z rowerzystami. W czasie
    jednego przejazdu wieczorem do centrum mogę spokojnie naliczyć 10
    rowerzystów na rowerach bez jakichkolwiek świateł.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-05-25 15:52:21
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 25/05/2011 14:42, gacek wrote:
    layer_embedded#at=200

    > uuuu, widział, że idą piesi i całkiem bezpiecznie przejechał po pasach
    > (choć niezgodnie z przepisami). dramat, nusz siem otfiera.

    Fpisujcie miasta, Waóbżyh!!!!!!!JEDENJEDEN!!!!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 18. Data: 2011-05-25 17:22:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.youtube.com/watch?v=FE8lIbVW2Po&feature=p
    layer_embedded#at=200
    > Proponuje obejrzeć manewr faceta na rowerze coś koło 2m48s i dalej.

    spodziewałem sie jakiegoś mega dramatu, a tu koleś przejechał przez zebre,
    ależ straszne to było, powinno być normalnie zabronione przed 18tym rokiem
    życia.

    ps. jakbym podniecał sie każdym wykroczeniem popełnionym na drodze przez
    kierowców (pojazdów dowolnych) to już bym dawno osiwiał.
    ps2. ciekawe ile razy Ty popełniasz wykroczenie samochodem, o którym nikomu
    nie wspominasz (a już napewno nie pokazujesz wtedy z tego filmiku)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 19. Data: 2011-05-25 19:45:49
    Od: "mz" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości grup

> [...]

    rowerzysci, piesi, kierowcy osobowek, ciezarowek czy skutrtow, psy,
    robotnicy drogowi i wszystko inne co sie paleta mniej lub bardziej swiadomie

    Ja też widzę takich sytuacji mnóstwo i mnie to wkurza. Dlatego ten filmik.

  • 20. Data: 2011-05-25 19:51:37
    Od: "mz" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości grup

> [...]

    ps2. ciekawe ile razy Ty popełniasz wykroczenie samochodem, o którym nikomu
    nie wspominasz (a już napewno nie pokazujesz wtedy z tego filmiku)

    Film nie jest mojego autorstwa. Natrafiłem na niego w sieci i chciałem to
    pokazać to co widuje codziennie na drogach i to co mnie wkurza.