  • 31. Data: 2011-08-04 18:06:30
    Temat: Re: rowery vs auta
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1edm4$ept$1@polsl.pl...
    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Sprawdź, ile podatków jest w cenie paliwa a dopiero potem bełkocz o
    > jakiś swoich podatkach.

    >A ja bardzo chętnie dorzucę się*) do budowy dróg **) - proporcjonalnie do
    >ich zużycia przez rower.

    Problem w tym, że osobówki zużywają te drogi w podobnym stopniu co rowery, a
    płacą jednak deczko więcej, nie sądzisz?
    A w ogóle to miałeś z rowerowymi pierdami iść na grupę z rowerami.

  • 32. Data: 2011-08-04 18:09:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1eg25$j2n$6@polsl.pl...
    Użytkownik DoQ napisał:
    > Może jednak sami się złożycie i sobie wybudujecie? Kierowcy płacą na
    > swoje drogi to i rowerzyści mogą, czyż nie?

    >Swoje?
    >Akurat drogi w większości to są publiczne.

    To w jaki sposób państwo sobie coś zakwalifikowało, nie zmienia postaci
    rzeczy - że kasy ciągniętej z kierowców na drogi powinno wystarczyć.
    Choć oczywiście budowa z tej samej puli prezentów dla pedalarzy zmniejsza
    szanse.

    > I ja - jak już pisałem - chętnie dołożę się do budowy dróg -
    > proporcjonalnie do ich zużycia przez rower.

    Ja też bym się chciał dokładać proporcjonalnie do zużycia przez osobówkę.
    Niestety nie ma szans - więc i Ty musisz płacić tyle samo.

  • 33. Data: 2011-08-04 18:10:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Problem w tym, że osobówki zużywają te drogi w podobnym stopniu co
    > rowery, a płacą jednak deczko więcej, nie sądzisz?

    Jeśli TIR zużywa drogę tak jak ileś tam aut osobowych, to biorąc pod
    uwagę stosunek ich ciężaru, spodziewam się, że auto osobowe zużywa drogę
    tak jak ileś rowerów.

  • 34. Data: 2011-08-04 18:11:22
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-08-2011 18:06, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > Swoje?
    > Akurat drogi w większości to są publiczne. I ja - jak już pisałem -

    Serio? Publiczne, ale przez kogo sponsorowane?

    > chętnie dołożę się do budowy dróg - proporcjonalnie do ich zużycia przez
    > rower.

    Czyli ile?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 35. Data: 2011-08-04 18:22:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1eg90$j2n$7@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Problem w tym, że osobówki zużywają te drogi w podobnym stopniu co
    > rowery, a płacą jednak deczko więcej, nie sądzisz?

    >Jeśli TIR zużywa drogę tak jak ileś tam aut osobowych,

    Kilkanaście tysięcy gdzieś było.

    >to biorąc pod uwagę stosunek ich ciężaru, spodziewam się, że auto osobowe
    >zużywa drogę tak jak ileś rowerów.

    To się możesz przeliczyć.
    Jak policzysz powierzchnię styku z podłożem opony osobówki i porównasz ją do
    powierzchni styku z podłożem opony roweru, to może Ci wyjść że w przypadku
    roweru nacisk jest większy.
    Sama różnica w masie jest niezbyt duża, zaledwie kilkanaście razy, do tego
    musisz podzielić to przed dwa (liczba kół), a powiedzmy 15 cm szerokości
    opony samochodowej przy 3-5 roweru - to już każe się zastanowić.

  • 36. Data: 2011-08-04 18:31:43
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

> [...]
    > tego musisz podzielić to przed dwa (liczba kół), a powiedzmy 15 cm
    > szerokości opony samochodowej przy 3-5 roweru - to już każe się zastanowić.

    W sumie rzeczywiście wychodzi podobny rząd wartości, ale chyba masa też
    ma jakieś znaczenie, skoro na niektóre ulice nie wolno wjechać pojazdem
    o masie większej niż ..., a nie ma tu mowy o nacisku na oś czy coś w tym
    stylu.

  • 37. Data: 2011-08-04 19:10:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartłomiej,

    Thursday, August 4, 2011, 6:10:08 PM, you wrote:

    > Jeśli TIR zużywa drogę tak jak ileś tam aut osobowych, to biorąc pod
    > uwagę stosunek ich ciężaru, spodziewam się, że auto osobowe zużywa drogę
    > tak jak ileś rowerów.

    Ale samochody osobowy zyżywają przy tym paliwo, w których większość
    ceny stanowią podatki. Rowery nie płaca podatków za korzystanie z
    dróg.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 38. Data: 2011-08-04 19:20:36
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2011 19:10:59 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale samochody osobowy zyżywają przy tym paliwo, w których większość
    > ceny stanowią podatki. Rowery nie płaca podatków za korzystanie z
    > dróg.

    Samochody też nie muszą płacić podatków za korzystanie z dróg.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 39. Data: 2011-08-04 19:28:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MadMan,

    Thursday, August 4, 2011, 7:20:36 PM, you wrote:

    > Samochody też nie muszą płacić podatków za korzystanie z dróg.

    Płacą go w cenie paliwa!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2011-08-04 20:03:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-04 17:10, AL pisze:

    > zeby obywatele, nie posiadajacy auta, nie jezdzacy do pracy srodkami
    > masowego razenia ;) tylko na piechote badz /.... wlasnie na rowerach
    > nie zrobili takiego samego protestu - 'budujcie autostrady ze swoich
    > podatkow, nie z naszych'.

    Niech mówią, tylko niech później nie narzekają, że transport im idzie
    przez środek miasta - ciężki transport. Z punkty widzenia pieszego
    czy rowerzysty rozwiązanie raczej głupie.

    > Jakbys przejrzal na oczy, to bys zrozumial, ze wspolna infrastruktura
    > jest potrzebna i jednym i drugim.

    Ano jest, stąd też trzeba budować tak, by wszyscy mogli się bezpiecznie
    poruszać.

    > Tez nie lubie wlec sie dwupasmowka za rowerzysta, ale z drugiej strony
    > (z punktu widzenia rowerzysty) nie ma on sie gdzie podziac na tej
    > drodze, bo nie ma porzadnej sciezki rowerowej wzdloz tej drogi (lub to
    > co jest to jest jakies nieporozumienie, badz prowadzi na okolo do celu)

    Problem w tym, że wielu rowerzystów ma za nic istnienie ścieżek
    i jedzie tak jak im wygodnie.

    > Korki w centrach miast to tez efekt tego, ze kazdy te 5km musi
    > przejechac w aucie (nawet gdy sloneczna pogoda) - bo co by powiedzial
    > sasiad, gdyby zaczol jechazdzic na rowerze (wstyd, spadek statusu, ..... ;)

    Bez przesady. Rower samochodu nie zastąpi i nie ma tu o czym
    deliberować. Można najwyżej poprawiać komunikacją miejską i przekonywać
    ludzi do korzystania z alternatywnych do samochodu form transportu.

    > Ale widac ktos tu przyrosl do swego siedzenia i nie potrafi wyobrazic
    > sobie, ze do kiosku/sklepu/pracy nie zawsze trzeba jechac autem.

    Są i tacy. Też im wolno.

    > Wiesz Roman, dlaczego w PL jest jak jest? - bo za duzo jest takich
    > 'Romanow' jak Ty. :/

    Krótko grupę czytasz - RoMan jak i Cavallino to zbrojne ramię ruchu
    antypedalarskiego ;) Były tutaj nawet jawne deklaracje spychania
    rowerzystów do rowów. Teraz jest jeszcze gorzej, ponieważ przepisy
    zmieniły się na korzyść rowerzystów :)