  • 121. Data: 2011-08-05 14:08:18
    Temat: Re: rowery vs auta
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-08-2011 13:50, AL pisze:

    > se mozesz jechac po drogach i bolidem F1 (po dostosowaniu i zalozeniu,
    > ze nie utnikesz w jakims guliku czy garbie ;)
    > ale nie bedzie to dla Ciebie przyjemnosc - ograniczenie jest wciaz tylko
    > do 50km/h (nalozone odgornie)

    Wiele dróg nie nadaje się do przejechania samochodem nawet z przepisową
    prędkością - czy to znaczy, że mogę skorzystać ze ścieżki rowerowej
    która akurat w tych miejscach jest w dużo lepszej kondycji?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 122. Data: 2011-08-05 14:09:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-08-2011 14:02, Andrzej Ława pisze:

    > Ponieważ ogólny limit na prędkość w mieście to 50km/h, to do takiej
    > prędkości powinny być dostosowane ścieżki rowerowe.

    Ale samochodowe często również nie są przystosowane do takiej prędkości,
    czy to znaczy że można sobie szukać równoległej alternatywy typu
    chodnik/ddr?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 124. Data: 2011-08-05 14:26:46
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2011 14:09, DoQ pisze:

    > Ale samochodowe często również nie są przystosowane do takiej prędkości,
    > czy to znaczy że można sobie szukać równoległej alternatywy typu
    > chodnik/ddr?

    Ja się tylko odnosiłem do kwestii limitów prędkości ;) Nawierzchnia
    powinna być taka, żeby pozwalała na bezpieczną jazdę zgodnie z limitami.

    Zatem albo zarządca drogi powinien naprawić nawierzchnię, albo postawić
    ograniczenie. Więc lepiej ostrożnie, bo postawić ograniczenie i
    fotoradar łatwiej i taniej ;->

    W kwestii rowerów zdecydowanie popieram rowery na ścieżkach i -
    zakładając, że są luźne (a często są) - na chodnikach (telepie się jakaś
    gruba baba rowerem z prędkością 10km/h po jezdni, i jeszcze gada przez
    telefon, a obok chodnik po horyzont pusty).

  • 123. Data: 2011-08-05 14:26:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Taki sam, jak po jezdni 20-30km/h samochodem i nie wyprzedzać
    > rowerzystów :-)

    No mniej więcej.
    A skoro to to samo, to idźcie z pedalarstwem na chodniki, zamiast zmuszać
    innych do przyjęcia waszych pedalarskich zasad.

  • 125. Data: 2011-08-05 14:32:44
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik DoQ napisał:
    > Wiele dróg nie nadaje się do przejechania samochodem nawet z przepisową
    > prędkością

    Pretensje zgłaszaj do zarządcy dróg.

  • 126. Data: 2011-08-05 14:34:45
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Naprawdę uważasz że to pytanie zasługuje na odpowiedź?

    Postawiłeś dość śmiałą tezę, jestem ciekaw jak ją udowodnisz.

  • 127. Data: 2011-08-05 14:40:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-08-2011 14:32, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > Pretensje zgłaszaj do zarządcy dróg.

    Dlaczego nie zastosujesz tej porady wobec siebie tylko pakujesz się
    rowerem na jezdnie?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 128. Data: 2011-08-05 14:42:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-08-2011 14:26, Andrzej Ława pisze:

> [...]
    > gruba baba rowerem z prędkością 10km/h po jezdni, i jeszcze gada przez
    > telefon, a obok chodnik po horyzont pusty).

    Ja też jak już wsiądę na rower, to wjeżdżam na ścieżkę (jeśli tylko jest
    oczywiście). Turlanie się rowerem po jezdni wśród samochodów ani nie
    jest dla mnie przyjemne, ani specjalnie bezpieczne.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 129. Data: 2011-08-05 14:47:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1go16$nq4$2@polsl.pl...
    > Naprawdę uważasz że to pytanie zasługuje na odpowiedź?

    >Postawiłeś dość śmiałą tezę, jestem ciekaw jak ją udowodnisz.

    Wcale.
    Średnio rozumna małpa sama na to wpadnie.
    A jak ktoś jest poniżej tego poziomu, to nie mam zamiaru tracić na niego
    czasu.

  • 130. Data: 2011-08-05 14:48:54
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 13:18:48 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Tylko kradniesz innym, którzy za to coś zapłacili.
    > HINT: kierowcy (po wielokroć) za drogi którymi jeżdżą.

    Rowerzyści finansują autostrady i ekspresówki, po których nie mogą
    jeździć.
    Przebij.

    --
    Pozdrawiam,