  • 11. Data: 2012-06-17 11:47:28
    Temat: Re: router athlon xp 2600+ vs. atom D2500 - wydajność?
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-16 12:44, DooMiniK pisze:
    > [...]
    > Napisz co to za sieć, ilu użytkowników... Pchać w takie coś wielkiego
    > peceta? Jak wspomniano, jakiś Linksys nie wystarczy? 'Z pudełka' tyle
    > opcji przecież masz...

    Nie chcę być ograniczony możliwościami softu i sprzętu - w przypadku
    takiego Linksysa. Po prostu nie widzę tego na pudełkowym rozwiązaniu;)

  • 12. Data: 2012-06-17 12:04:12
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    W dniu 2012-06-17 11:47, RD pisze:

    > Nie chcę być ograniczony możliwościami softu i sprzętu - w przypadku
    > takiego Linksysa. Po prostu nie widzę tego na pudełkowym rozwiązaniu;)

    Cos mi sie wydaje ze narazie jestes ograniczony swoja watpliwej jakosci
    wiedza i to jest twoj problem.

  • 13. Data: 2012-06-17 12:16:40
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-17 12:04, AnonimGall pisze:

    > Cos mi sie wydaje ze narazie jestes ograniczony swoja watpliwej jakosci
    > wiedza i to jest twoj problem.

    Twoje zdrowie, kolego! :-)

  • 14. Data: 2012-06-17 12:31:36
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-17 11:46, BartekK pisze:
    > Powstaje pytanie czym się stara od nowej różni - procesor 1.5GHz vs
    > 1.3GHz i to chyba tylko tyle. Jak pośledzisz trochę temat, to się okaże
    > że N40L można będzie też taniej kupić, bo nadchodzą już dwa nowe modele
    > - N43L oraz N53L (wydajność prawie i5)... Tylko pytanie po co, skoro za
    > <700zł można mieć maszynkę już terazz

    Przeczytałem kilka różnych opisów tego sprzętu i chyba zbyt szybko
    oceniłem obecność hot-swap. Możesz potwierdzić/zaprzeczyć?

    Może miałeś do czynienia z jakąś dystrybucją Linuxa na tym sprzęcie?
    Z racji posiadanego oprogramowania interesuje mnie Debian, choć jeśli
    byłby problem - może być dowolna dystrybucja.

    P.S. chyba mnie przekonałeś ;) a jeśli byłby hot-swap, mógłbym
    zdecydować się na przeniesienie kilku usług / serwisów www :)

  • 15. Data: 2012-06-17 14:48:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-17 12:31, RD pisze:

> [...]
    >
    > P.S. chyba mnie przekonałeś ;) a jeśli byłby hot-swap, mógłbym
    > zdecydować się na przeniesienie kilku usług / serwisów www :)
    Zdefiniuj hotswap dla swoich zastosowań ;) Co chcesz na gorąco wymieniać?
    PCIe - na pewno nie
    RAM - również nie ma szans ;)
    Zasilacz - jest tylko jeden więc ciężko go hotswapować ;)

    Jeśli nie użyjesz RAID "biosowego" (realnie to czipsetowo-softwarowy,
    dla windows itp), tylko ustawisz dyski w trybie ahci, to _są_ _hotswap_
    - bez problemu można dyski (poza systemowym) hotswapować, próbowałem na
    win2008server i po wsadzeniu nowego wyskakuje tylko info o nowym
    sprzęcie i po chwili dysk jest użyteczny. Czyli jest ok. Ale jeśli
    liczysz że dostaniesz info "dysk w raid sie sypie, wymień" i hotswapowo
    go podmienisz i się samo raid odbuduje... to niestety, chyba niezbyt, a
    jak już to jak sobie sam zrobisz, dopiero na poziomie systemu
    operacyjnego, w jakimś ZFS...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2012-06-17 14:56:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Z racji posiadanego oprogramowania interesuje mnie Debian, choć jeśli
    > byłby problem - może być dowolna dystrybucja.
    No miałem, z różnymi, powiedz czego potrzebujesz.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2012-06-17 16:46:16
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-06-16 11:34, RD pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Jest działający 24/7/365 w małej sieci router - PC:
    >
    > model name : AMD Athlon(tm) XP 2600+
    > cpu MHz : 1920.500
    > cache size : 512 KB
    >
    > MemTotal: 514636 kB
    > MemFree: 7132 kB
    > Buffers: 204640 kB
    > Cached: 86232 kB
    >
    > load average: 0.06, 0.10, 0.09
    >

    > Tenże router pracuje za NAT dla sieci, statystyki, mała baza danych do
    > kontroli dostępu. Radzi sobie dobrze, z tym, co ma.

    Netgear WNR2000 z Tomato też spokojnie da radę.

    > Pomysł jest taki, aby zamienić ten leciwy sprzęt PC (który zresztą
    > trafił na to miejsce w wyniku awarii poprzednika w 2009r.) na coś z
    > Atomem - myślę o Intel D2500CC:
    > - Intel Atom D2500 1,86 GHz Dual Core
    > - 2x Intel 82574L 10/100/1000 Mb/s
    > - dorzuciłbym jakiś dysk SSD, zamiast obecnego starego Samsunga 80GB
    > 7200rpm.

    Atom D2500 czy AMD C-450 są wydajniejszy od Athlon'a XP 2600+.

    miab

  • 18. Data: 2012-06-17 17:05:56
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-06-17 16:46, miab pisze:

    > Netgear WNR2000 z Tomato też spokojnie da radę.

    Oops miałem raczej na myśli Netgear WNR3500L.

    miab

  • 19. Data: 2012-06-18 10:15:37
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-17 17:05, miab pisze:

    > Oops miałem raczej na myśli Netgear WNR3500L.

    Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o routery typu WNR3500L z Tomato,
    czy innym WRT, to niestety odpada. Za dużo miałbym z tym zabawy, w
    dodatku ogranicza mnie w paru kwestiach.

  • 20. Data: 2012-06-18 10:18:17
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-17 14:56, BartekK pisze:
    > No miałem, z różnymi, powiedz czego potrzebujesz.

    Informacji:-), czy nie ma problemów sprzęt=>dystrybucja, np. przy
    jajku dystrybucyjnym. Plug-n-play?