  • 1. Data: 2012-06-15 17:42:59
    Temat: Przywieszanie się laptopa
    Od: " Adax" <a...@W...gazeta.pl>

    Pomóżcie proszę, bo od dłuższego czasu tracę zdrowie, gdyż laptop HP EliteBook
    XP,Core(TM)L9400, 1.86 GHz, 2 GB RAM od pewnego czasu zamula totalnie. Czasem
    zdarza się czekać > 1 min, czasem na odp. na klik czeka się 20 sek. a czasem
    hula, jak złoto. Mam bardzo dużo folderów i plików, firma wgrała McAffe i może
    on zamula? W każdym razie nawet teraz gdy piszę, to co chwilę po kilku literach
    dysk wchodzi na maxa (świeci) i nic nie można zrobić -"zamraża się"! Załączanie
    trawa z pół godziny, ale od zcasu do zcasu jest b. dobrze -dziwne! Procesor w
    ogóle się nie obciąża, wygląda to jakby dysk miał problemy. Poradźcie co i jak
    sprawdzić. Serdeczności!

  • 2. Data: 2012-06-15 17:51:06
    Temat: Re: Przywieszanie się laptopa
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-15 17:42, Adax wrote:
> [...]
    > ogóle się nie obciąża, wygląda to jakby dysk miał problemy. Poradźcie co i jak

    Niekoniecznie ma problemy, bardzo czesto zle zaintstalowane antywiry
    skanuja system w czasie pracy, a jezeli jeszcze nie jest za duzo ramu w
    kontekscie aplikacji (trzeba to powiedziec wprost, te same aplikacje z
    czasem sa coraz bardziej pamieciozerne), to taki jest wlasnie efekt.

    Sam czesto obserwowalem na korporacyjnych notebookach z nienajlepszymi
    parametrami, zobacz czy cokolwiek mozesz zmienic w ustawieniach antywira
    pod katem skanowania, ile masz wolnej pamieci na bufory dyskowe - przy
    2GB zapewne niewiele.

    Jeżeli masz admina, to po prostu wyłącz antywira i zobaczysz różnice.

  • 3. Data: 2012-06-15 18:10:48
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 15:42:59 +0000 (UTC), Adax napisał(a):

    > Procesor w
    > ogóle się nie obciąża, wygląda to jakby dysk miał problemy. Poradźcie co i jak
    > sprawdzić. Serdeczności!

    Sprawdź go darmowym HD Tune.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2012-06-15 19:15:20
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Rafał Łukawski <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2GB zapewne niewiele.
    >
    > Jeżeli masz admina, to po prostu wyłącz antywira i zobaczysz różnice.

    Dzięki! O adminie szkoda gadać, wszystko sterowane centralnie z domeny, więc
    proszę o pomoc jak samemu to naprawić, może jakieś testy? -jestem
    zdeterminowany na maxa. Mam uprawnienia admina lokalnego, a log McAffe ma co
    chwilę takie wpisy, że "Nieprzeskanowany (przekroczono limit czasu
    skanowania)..." i co chwilę dysk wchodzi na maxa -ten tekst pisałem z 30
    minut! Ponadto Interwał komunikacji agenta z serwerem 1 godz. i Interwał
    wymuszania zasad 1 godz.

    HD Tune: TOSHIBA MK1629GSG Benchmark

    Transfer Rate Minimum : 0.1 MB/sec
    Transfer Rate Maximum : 39.1 MB/sec
    Transfer Rate Average : 23.9 MB/sec
    Access Time : 39.2 ms
    Burst Rate : 116.0 MB/sec
    CPU Usage : 5.2%

    HD Tune: TOSHIBA MK1629GSG Information

    Firmware version : PS11
    Serial number :
    Capacity : 149.1 GB (~160.0 GB)
    Buffer size : n/a
    Standard :
    Supported mode :
    Current mode :

    S.M.A.R.T : no
    48-bit Address : no
    Read Look-Ahead : no
    Write Cache : no
    Host Protected Area : no
    Device Configuration Overlay : no
    Automatic Acoustic Management: no
    Power Management : no
    Advanced Power Management : no
    Power-up in Standby : no
    Security Mode : no
    Firmware Upgradable : no

    Partition : 1
    Drive letter : C:\
    Label :
    Capacity : 39997 MB
    Usage : 73.08%
    Type : NTFS
    Bootable : Yes

    Partition : 2
    Drive letter : D:\
    Label : Dane
    Capacity : 80003 MB
    Usage : 62.83%
    Type : NTFS
    Bootable : No

    Partition : 3
    Drive letter : F:\
    Label : Nowy
    Capacity : 32624 MB
    Usage : 13.64%
    Type : NTFS
    Bootable : No

  • 5. Data: 2012-06-15 20:19:30
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > minut! Ponadto Interwał komunikacji agenta z serwerem 1 godz. i Interwał
    > wymuszania zasad 1 godz.
    >
    > HD Tune: TOSHIBA MK1629GSG Benchmark

    Podrzuć pls. SMARTA z tego dysku, to przynajmniej pokaze czy defekty
    dodatkowo go nie spowalniaja.

    Majac admina lokalnego mozesz raczej wszystko wlacznie z deinstalacja
    softu, ale robie to na tyle okazyjnie, że mogłem pominąć jakiś niuans
    windowsów.

    Zdarzało mi się przygotowywać sale na warsztaty z komputerów z różnych
    źródeł, niektóre to prawdziwa tragedia, po uruchomieniu startował
    antywir i dopiero 10-15 min po wlaczeniu mozna bylo sensownie uruchomic
    np. przegladarke.. Takze to wyglada na dosc modelowy przykład złej
    instalacji softu który blokuje najwolniejszy element w systemie - HDD w
    czasie pracy.

    Ilekroć dostawałem komputer służbowy z 'Caffe', od razu wywalałem
    cholerstwo bez wnikania w niuansy konfiguracji /zapewne da się
    dokonfigurować, tu jednak nie będę pomocny/

  • 6. Data: 2012-06-15 23:21:02
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):
    (....)
    > Ilekroć dostawałem komputer służbowy z 'Caffe', od razu wywalałem
    > cholerstwo bez wnikania w niuansy konfiguracji /zapewne da się
    > dokonfigurować, tu jednak nie będę pomocny/

    No i piszę z prywatnego lapka, na którym mam dużo większe zasoby, ale NOD32 i
    wszystko gra... Co do problemu to zabootowałem Hiere's Boot CD i okazało się,
    że żaden program dyskowy nie mógł być wykonany, m.in. "HDD under test is
    defective" i SMART nie odczytałem :( Dodatkowo po tych próbach testów laptop
    uruchamia się już 1.5 godziny i ciągle mieli dyskiem...
    1. ok 20min mielił i zrestartował się...
    2. znowu ok 20 min mielił dyskiem i kiedy już się podnosił wyczerpała się
    bateria :)
    3. znowu na ładowarce i tym razem 45 minut mielił dyskiem do wyskoczenia
    okienka "Logowania", a po zalogowaniu mielił jeszcze z 15 minut "trwa
    wprowadzanie ustawień komputera" i wyskoczył pusty pulpit, a dysk ciągle
    świeci się... A jednak... podniósł się:) po prawie 2 godzinach jest już
    pulpit -dysk ciągle jednak miele... :(
    Całe popołudnie i wieczór straciłem, ale gdy z Hierensa odpaliłem XP-mini to
    explorator dysków był szybki jak nigdy, a wcześniej każde kliknięcie na
    folder to sekundy i minuty czekania... Jak wyłączyć McAfee do testów, bo
    nijak nie mogę to zrobić a mam admina lokalnego. Dziękuję i Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-06-15 23:25:11
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    i jeszcze raz dodam, że obciążenie procka jest prawie zerowe, a ciągle ekran
    zamrożony i reaguje po minucie i więcej i ciągle mieli dysk, to już chyba razem
    z 2.5 godziny...

  • 8. Data: 2012-06-16 07:57:22
    Od: " adax" <a...@N...gazeta.pl>

    2-gi dzień walki :) a tak naprawdę to chyba nasilało się od pół roku...
    1. Tryb awaryjny nie wchodzi -niepasujące hasło
    2. SMARTa nie mogę zrobić -spróbuję jeszcze różnymi programami...
    3. Dzisiejesza próba normalnego uruchomienia: 5 min. do okna logowania, 5 minut
    do pokazania się pulpitu i jeszcze 10 minut do zgaśnięcia diody ciągłej pracy
    dysku -Razem ok. 20 minut! Procesor prawie się nie obciąża, natomiast dysk
    ciągle "walczy"... Po odpuszczeniu przez dysk można sparwdzić, że proces McAfee
    zajmuje najwięcej, ale to okresowo max. 30%. Poradźcie, mam log hijackthis,
    SMARTa nie mogę zrobić żadnym programem... Czy to jednak dysk pada?

  • 9. Data: 2012-06-16 09:58:50
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-16 07:57, adax wrote:
> [...]
    > zajmuje najwięcej, ale to okresowo max. 30%. Poradźcie, mam log hijackthis,
    > SMARTa nie mogę zrobić żadnym programem... Czy to jednak dysk pada?

    Głowy nie dam, ale moze uprawnienia administracyjne sa potrzebne do
    zrobienia smarta. na 'lokalnym adminie' tez nie daje rady.

    Zamiast sprawdzania obciazenia generowanego przez McAfee sprawdz ile on
    robi odczytow/zapisow - powinien byc na topie w tym rankingu.

  • 10. Data: 2012-06-16 10:43:40
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Zamiast sprawdzania obciazenia generowanego przez McAfee sprawdz ile on
    > robi odczytow/zapisow - powinien byc na topie w tym rankingu.

    Hej, dzięki za pamięć! Możliwe, że potrzebne upr. admina...
    Task Manager wskazuje: Dojścia: 17 000, Wątki: 685, Procesy: 76
    Sprawdziłem 3 partycje:
    C: 100k/15k plików/folderów
    D: 80k/3k
    Tych plików pojawia mi się coraz więcej i podejrzewam, że to McAfee ma co
    chwilę full sprawdzanie...
    Zakładam nowy wątek dla McAfee: jak zmienić/wyłączyć sterowanie centralne z
    domeny a komp jest poza nią. Pozdr