  • 31. Data: 2015-05-08 12:08:52
    Temat: Re: rondo kolizja i insiura...
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 8 maja 2015 11:59:15 UTC+2 użytkownik pablo46 napisał:

    > Nie chcą jemu wypłacić kasy i facet zgłosił sprawę na policje.

    A to coś zmienia w kwestii ustalenia winnego?

  • 32. Data: 2015-05-08 12:10:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 May 2015 11:13:12 +0200, szerszen

    > Możesz niewiele, bo faktycznym sprawcą kolizji jest on,
    > bo to on zmieniał pas.

    Było to już tyle razy wałkowane. Nic nie zmieniał, tylko przecinał pasy
    wyznaczone _na_ _skrzyżowaniu_ dla INNEGO KIERUNKU RUCHU. Czy znowu trzeba,
    klasycznie już, przywołać np. skrzyżowanie Ostrobramskiej z Fieldorfa w WAW
    i wykazywać na tym przykładzie, że przecienanie wyznaczonych pasów NA
    SKRZYŻOWANIU DRÓG to nie zawsze jest automatycznie zmiana pasa ruchu?

    > Ty możesz co najwyżej dostać mandat za zignowowanie
    > znaku o jeździe na wprost z zajmowanego pasa.

    Oraz zajechanie drogi prawidłowo poruszajacemu się w tym miejscu pojazdowi.
    Wina jest niestety Jego i tylko Jego. Do czego słusznie się przyznał i
    ponownie wyrażę dla autora szacunek za to. Ktoś w ubezpieczalni, żeby sobie
    zaplusić statystyki, zakwestionował to, robiąc obydwu uczestnikom koło
    pióra.

    --
    Pozdor Myjk

  • 33. Data: 2015-05-08 12:11:46
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    > Ruch okrężny istnieje, bo można objeżdżać rondo dookoła
    > i będący na rondzie mają pierwszeństwo wzgłędem wjeżdżających
    > na rondo.

    Chyba coś nabzdurałeś:
    "W przypadku znaku C-12 występującego samodzielnie, pojazd znajdujący
    się na skrzyżowaniu ustępuje pierwszeństwa pojazdowi na wjeżdżającemu
    (zgodnie z zasadą prawej ręki).
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_nakazu

    Jeśli ma być jak piszesz, to C-12 MUSI być razem ze znakiem A-7. Ja
    jednak pytałem tylko o C-12 :>

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 34. Data: 2015-05-08 12:12:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 08 May 2015 09:54:09 +0200, Shrek

    > a koleś jest winien nieustąpienia
    > pierwszeństwa i spowodowania kolizji.

    Nie jest niczemu winien. Jechał jak należy w tej sytuacji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2015-05-08 12:29:11
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

> [...]
    > i wykazywać na tym przykładzie, że przecienanie wyznaczonych pasów NA
    > SKRZYŻOWANIU DRÓG to nie zawsze jest automatycznie zmiana pasa ruchu?

    Jeżeli, będący na prawym pasie Warszawskiej, przecinał pasy
    dla INNEGO KIERUNKU RUCHU to powinien
    WSZYSTKIM ustąpić, bo wjechał z podporządkowanej.

  • 36. Data: 2015-05-08 12:33:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 May 2015 12:29:11 +0200, Stefik

    > Jeżeli, będący na prawym pasie Warszawskiej, przecinał pasy
    > dla INNEGO KIERUNKU RUCHU to powinien
    > WSZYSTKIM ustąpić, bo wjechał z podporządkowanej.

    Nie WSZYSTKIM, tylko tym co się poruszają
    z INNEGO kierunku ruchu niż on.

    Czy autor poruszał się z innego kierunku
    czy też przypadkiem z tego samego?

    --
    Pozdor Myjk

  • 37. Data: 2015-05-08 12:35:41
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-08 o 12:10, Myjk pisze:
    > Fri, 8 May 2015 11:13:12 +0200, szerszen

    > Było to już tyle razy wałkowane. Nic nie zmieniał, tylko przecinał pasy
    > wyznaczone _na_ _skrzyżowaniu_ dla INNEGO KIERUNKU RUCHU.

    Jakiego kierunku? Na rondzie jest NAKAZ JAZDY DOOKOŁA i tylko ON
    obowiązuje? Masz jakiś problem znowu?

> [...]
    > i wykazywać na tym przykładzie, że przecienanie wyznaczonych pasów NA
    > SKRZYŻOWANIU DRÓG to nie zawsze jest automatycznie zmiana pasa ruchu?

    Znak C-12 przed skrzyżowaniem NAKAZUJE ruch okrężny wokół "wyspy" czy
    czegośtam.. Każde odstępstwo od tego NAKAZU jest traktowane jako ZMIANA
    KIERUNKU RUCHU. Kiedy do ciebie to dotrze? Z nakazem jazdy PROSTO czy w
    LEWO też tak robisz i olewasz?

  • 38. Data: 2015-05-08 12:44:21
    Temat: Re: rondo
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    > Ja
    > jednak pytałem tylko o C-12 :>
    > LordBluzg(R)

    C-12 oznacza, że ruch odbywa się dookoła wyspy i na tym skrzyżowaniu
    kto chce to może jeździć dookoła wyspy.

  • 39. Data: 2015-05-08 12:47:24
    Od: p...@g...com

    --Oraz zajechanie drogi prawidłowo poruszajacemu się w tym miejscu pojazdowi.

    nie tak szybko ... pojazd "poruszajacy sie rzekomo prawidlowo" zmienial pas, tak ? a
    co robimy przed zmiana pasa ?

    --Wina jest niestety Jego i tylko Jego.

    IMHO ubezpieczalnia na podstawie szkod prawidlowo oszacowala sytuacje, nawet jesli
    pojazd "poruszal sie rzekomo prawidlowo" to zapakowal go przodem w bok co zalatwia mu
    conajmniej wspolwine przed sadem ...

    patrzac na oznakowanie poziome pablo46 mogl pojechac w Czarnieckiego i to zrobil,
    jego oponent tez pojechal zgodnie z przepisami w Warszawska ale zignorowal obowiazki
    wynikajace ze zmiany pasa (co do tego chyba jest jasnosc ?)
    wiec pozostaje spokojnie czekac na wyrok wysokiego sadu :-)

  • 40. Data: 2015-05-08 12:52:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
> [...]

    >i wykazywać na tym przykładzie, że przecienanie wyznaczonych pasów NA
    >SKRZYŻOWANIU DRÓG to nie zawsze jest automatycznie zmiana pasa ruchu?

    To jest jednak skrzyzowanie o rucho okreznym (jest znak), gdzie
    formalnie jedziesz kawalek po obwodzie.

    Akurat tutaj wjazdy tak poprowadzone, ze blisko do zjazdu i mozna miec
    watpliwosci, ale bylbym ostrozny z uogolnianiem.

> [...]
    >sobie
    >zaplusić statystyki, zakwestionował to, robiąc obydwu uczestnikom

    Jest jeszcze wyjscie kompromisowe - obu kierowcow uznac winnych, to
    potem dwoch bedzie jezdzic ostrozniej :-)

    J.