  • 171. Data: 2015-05-12 15:13:09
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 15:00, szerszen pisze:

    > Co "nie ronda"?

    No cytnę Ciebie :

    "A wszystko przez to, że zgodnie z definicją C12 stawiają wszędzie gdzie
    jest wyspa, mimo iż faktycznym rondem, czyli skrzyżowaniem gdzie
    wszystkie pasy na obwiedni biegną po okręgu to nie jest."

    > To skrzyżówanie ma wyspę, nie ma nadmiernej ilości znaków w porównaniu do takiego
    np. "ronda" Marszałkowska i nie ma C12 na wjazdach. :)

    > Jak wspominałem C12 o niczym nie przesądza, znaki poziome i pionowe są ważniejsze.

    Mnie nadal interesuje, dlaczego odwaliłeś takie stwierdzenie? (cytat):

    "> generalnie większość dużych rond w miastach nie jest żadnymi rondami.
    Amen"
    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 172. Data: 2015-05-12 15:30:48
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 15:13:09 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Mnie nadal interesuje, dlaczego odwaliłeś takie stwierdzenie?

    Już 8 maja o 13:49 w tym wątku. pisałem Ci jaki jest mój pogląd na ten temat.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 173. Data: 2015-05-12 15:31:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >(cytat):
    >"> generalnie większość dużych rond w miastach nie jest żadnymi

    Spodziewam sie, ze dlatego iz:
    a) przed prawdziwymi rondami nie stoi C12, a przebieg pasow bywa
    nierondowy,
    b) tam gdzie stoi, tam ksztalt dziwny, przebieg pasow dziwny, swiatla
    regulujace ruch.

    Nawet to omawiane radomskie - to rondo, czy bardziej 4 osobne
    skrzyzowania ?
    Nie patrz na znak, ani na wyspe - patrz na przebieg pasow ...

    Choc rond w miastach przybywa, i odsetek tych "prawdziwych" rosnie ...

    J.

  • 174. Data: 2015-05-12 16:37:57
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 14:19:21 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > C-12 nie ma tutaj znaczenia, bo obydwaj równocześnie wjeżdżali na skrzyżowanie,
    > lub obydwaj dopiero co równocześnie wjechali na skrzyżowanie.
    > C-12 określa pierwszeństwo, ale tylko jadącego na rondzie w stosunku
    > do wjeżdżającego na rondo.

    Widzisz Twoja teoria, którą lansuje również Myjk leci na pysk, w momencie kiedy
    "rondo" powiększymy i się okaże, że wjazd od zjazdu oddalony jest o np. 30 metrów.
    Natomiast to o czym ja mówie działa niezależnie od tego jak to skrzyzowanie oznaczone
    C12 wygląda i jaką ma średnicę.

    Zasada jest taka, wjechałeś na obwiednię, to stosujesz się do pasów na niej
    wymalowanych, nie ma znaczenia któredy wjechałeś, nie ma znaczenia kiedy, jeśli
    znajdujesz się na obwiedni obowiązują Cię pasy którymi się poruszasz.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 175. Data: 2015-05-12 18:36:11
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 13:34, Liwiusz pisze:

    > Nie określa, ponieważ bez tego znaku pierwszeństwo byłoby takie samo
    > (czyli pierwszeństwo ma wjeżdżający na rondo).

    Chyba bredzisz. Jeśli zdejmiemy przed skrzyżowaniem C-12 (co zakładasz)
    stworzymy zwykłe skrzyżowanie (nie o ruchu okrężnym) i tym samym
    spowodujemy możliwość jazdy w lewo a co za tym idzie w momencie wjazdu
    na skrzyżowanie musimy ustapić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się z
    prawej strony. Nie będzie nakazu poruszania się w prawo, po dojeździe do
    skrzyżowania.

    > No tak, już o tym pisałem. Ale to ty twierdzisz, że światła niwelują
    > znaki...

    Bo przykładowo A-7 nie "działa" wcale, jeśli są światła i objechać ronda
    dookoła mając bezwzględne pierwszeństwo też nie można bo światła robią z
    ronda praktycznie zwykłe skrzyżowanie o ruchu kierowanym. Teraz jaśniej?

  • 176. Data: 2015-05-12 18:43:20
    Od: "Stefik" <e...@s...pl>

    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

> [...]

    "rondo" powiększymy i się okaże, że wjazd
    > od zjazdu oddalony jest o np. 30 metrów.

    Gdyby tam była odlegość np. 30 metrów to wtedy nie było by znaku F-10,
    bo taki znak mógłby wprowadzać w błąd, bo pasy dla różnych kierunków by się
    wzajemnie nakładały. Natomiast w naszym przypadku one nie nakładają się tylko
    wzajemnie
    przecinają.

> [...]

    wymalowanych, nie ma znaczenia któredy wjechałeś, nie
    > ma znaczenia kiedy, jeśli znajdujesz się na obwiedni obowiązują Cię pasy którymi

    Czyli wjezdżają dwaj na skrzyżowanie z ulicy podporządkowanej, jeden prawym pasem,
    drugi lewym
    pasem i ten z lewego pasa wali tego na prawym bezkarnie, bo akurat w tym momencie
    przejeżdżał
    przez poprzeczny pas ulicy głównej, więc wg ciebie miał pierwszeństwo,
    a ten prawy jeszcze nie zdążył wjechać na główną, ale za moment by tam był.
    Do tego prowadzi twoja teoria.
    Pierwszeństwo na skrzyżowaniu nie ustala się na podstawie tego kto
    znajdzie się pierwszy na pasie przecinającym. Trzeba brać pod uwagę kto skąd jedzie i
    w jakim
    kierunku.

  • 177. Data: 2015-05-12 19:19:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 18:36, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > spowodujemy możliwość jazdy w lewo a co za tym idzie w momencie wjazdu
    > na skrzyżowanie musimy ustapić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się z

    Ze znakiem C-12 też musimy ustąpić tym z prawej strony, z tym wyjątkiem,
    że tych z prawej strony nie ma.

    > Nie będzie nakazu poruszania się w prawo, po dojeździe do
    > skrzyżowania.

    No tak, ale to ty wypierdziałeś, że "c-12 zaczyna działać po wyłączeniu
    prądu", czyli każdy choć trochę myślący zrozumie to tak, że bredzisz, iż
    mając światła można jechać przeciwnie do kierunku ronda, bo nie ma na to
    innych znaków zakazu.

    > Bo przykładowo A-7 nie "działa" wcale, jeśli są światła i objechać ronda
    > dookoła mając bezwzględne pierwszeństwo też nie można bo światła robią z
    > ronda praktycznie zwykłe skrzyżowanie o ruchu kierowanym. Teraz jaśniej?

    Ale to nadal jest rondo, znak C-12 działa cały czas.

    --
    Liwiusz

  • 178. Data: 2015-05-12 19:20:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 19:19, Liwiusz pisze:
    > Ze znakiem C-12 też musimy ustąpić tym z prawej strony, z tym wyjątkiem,
    > że tych z prawej strony nie ma.

    Wróć, przecież są, i tym z prawej ustępujemy. Bredzisz jak potłuczony.

    --
    Liwiusz

  • 179. Data: 2015-05-12 20:02:15
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 19:20, Liwiusz pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No właśnie, nie ma. Usunięcie C-12 zakłada że już będą.

    Wyobraź sobie skrzyżowanie z dwoma pasami ruchu. Jak zamierzasz mi
    zabronić skrętu w lewo, skoro nakaz jazdy w prawo usunąłeś a żadnego
    zakazu jazdy w lewo nie ma? Jadąc zatem w lewo (zgodnie z ruchem
    wskazówek zegara) mam dojeżdżających zawsze z lewej strony i mam
    pierwszeństwo.
    To oni mając mnie z prawej strony i próbując wjechać na skrzyżowanie
    muszą ustąpić :)

    > Wróć, przecież są, i tym z prawej ustępujemy. Bredzisz jak potłuczony.

    :>

  • 180. Data: 2015-05-12 20:09:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 20:02, LordBluzg(R) pisze:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No właśnie, nie ma. Usunięcie C-12 zakłada że już będą.

    Ze znakiem C-12 też będą, przecież na rondzie są wjazdy z prawej strony,
    i tak samo tym z prawej musimy ustępować.

> [...]
    > pierwszeństwo.
    > To oni mając mnie z prawej strony i próbując wjechać na skrzyżowanie

    No dobrze. A teraz na chwilę na poważnie bierzemy to co napisałeś
    (cytuję niedokładnie)

    1. "C12 zaczyna działać jak nie ma prądu".

    2. A contrario rozumujemy "C12 nie działa jak jest prąd"

    Stąd już prosty wniosek do:

    3. Jak jest prąd, to możemy wjechać na rondo w kierunku przeciwnym.

    Wniosek oczywiście absurdalny. Z tego powodu, że oparty na błędnej
    przesłance Ad. 1 - cbdu.

    --
    Liwiusz