  • 181. Data: 2015-05-12 20:25:43
    Temat: Re: rondo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-05-12 o 19:19, Liwiusz pisze:

    >Wróć, przecież są, i tym z prawej ustępujemy. Bredzisz jak
    >potłuczony.

    On chyba ma na mysli sam wjazd.
    Wtedy istotnie - ustapic tym po prawej, ale z prawej (po obwodzie)
    nikt nie nadjezdza.

    Przy braku C12 powinnismy miec watpliwosci co do obecnosci
    nadjezdzajacych z prawej.

    Natomiast jak juz wjedziemy i jedziemy po obwodzie, to przypominam ze
    sa dwa warianty ronda.
    Choc u nas chyba wylacznie tylko jeden ... ale juz za granica trzeba
    uwazac.

    J.

  • 182. Data: 2015-05-12 21:53:16
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 20:09, Liwiusz pisze:

    > Ze znakiem C-12 też będą, przecież na rondzie są wjazdy z prawej strony,
    > i tak samo tym z prawej musimy ustępować.

    > No dobrze. A teraz na chwilę na poważnie bierzemy to co napisałeś
    > (cytuję niedokładnie)
    >
    > 1. "C12 zaczyna działać jak nie ma prądu".
    >
    > 2. A contrario rozumujemy "C12 nie działa jak jest prąd"
    >
    > Stąd już prosty wniosek do:
    >
    > 3. Jak jest prąd, to możemy wjechać na rondo w kierunku przeciwnym.
    >
    > Wniosek oczywiście absurdalny. Z tego powodu, że oparty na błędnej
    > przesłance Ad. 1 - cbdu.

    Niewątpliwie w takim rozumowaniu masz 100% rację :)...a jak widać nie
    doprecyzowałem. Owszem C-12 działa ale jakby w ograniczonym zakresie w
    sensie udzielania pierwszeństwa pojazdom nadjeżdżającym DO skrzyżowania.
    W przypadku obecności swiateł, mamy sytuację że CO DRUGI wjazd na rondo,
    mamy pierwszeństwo będąc na obwodzie ronda (na skrzyżowaniu). Jak
    światła zgasną/wyłączą (a nie ma A-7) to nie mamy pierwszeństwa nigdzie,
    będac już na obwodzie "ronda" lub w przypadku obecności A-7 mamy zawsze
    pierwszeństwo będąc na rondzie :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 183. Data: 2015-05-12 21:57:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 21:53, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > W przypadku obecności swiateł, mamy sytuację że CO DRUGI wjazd na rondo,
    > mamy pierwszeństwo będąc na obwodzie ronda (na skrzyżowaniu).

    Też nie - przecież na tych "skrzyżowaniach" też są światła, które
    regulują czy pierwszeństwo ma zjeżdżający, czy wjeżdżający.

    Niesamowite ;)

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2015-05-12 22:04:31
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 21:57, Liwiusz pisze:

    > Też nie - przecież na tych "skrzyżowaniach" też są światła, które
    > regulują czy pierwszeństwo ma zjeżdżający, czy wjeżdżający.

    Ale na samym rondzie (na obwodzie) nie ma świateł...:)...i
    czekasz...kiedy ruch ustanie, chcac zjechac z ronda ale tylko co DRUGI
    zjazd musisz czekać, znaczy masz pierwszeństwo.

  • 185. Data: 2015-05-12 22:13:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 22:04, LordBluzg(R) pisze:
    > Ale na samym rondzie (na obwodzie) nie ma świateł...:)...i
    > czekasz...kiedy ruch ustanie, chcac zjechac z ronda ale tylko co DRUGI
    > zjazd musisz czekać, znaczy masz pierwszeństwo.

    Raczej nie ma takich rond.

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2015-05-12 22:21:24
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Liwiusz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mitmsp$i5m$1@node2.news.atman.pl
    > Raczej nie ma takich rond.

    No to luknij tutaj:
    https://www.google.pl/maps/place/Rondo+Obornickie,+P
    ozna%C5%84/@52.443341,16.909305,3a,75y,98.92h,90t/da
    ta=!3m4!1e1!3m2!1swBQ8TqlS4TKGu9c7P3rwvA!2e0!4m2!3m1
    !1s0x4704435b168a03e5:0xc25f94966dff55bd!6m1!1e1

    czy tutaj:

    https://www.google.pl/maps/place/rondo+%C5%9Ar%C3%B3
    dka,+Pozna%C5%84/@52.41031,16.956649,3a,75y,47.96h,9
    0t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbGU6VEN-BIpFnqlKIgBXpQ!2e0!4m
    2!3m1!1s0x47045b6dd9157d5d:0x705998b025d1990a!6m1!1e
    1

    Jest wiele takich rond.

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 187. Data: 2015-05-13 08:19:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 18:43:20 +0200
    "Stefik" <e...@s...pl> wrote:

    > Gdyby tam była odlegość np. 30 metrów to wtedy nie było by znaku F-10,
    > bo taki znak mógłby wprowadzać w błąd, bo pasy dla różnych kierunków by się
    > wzajemnie nakładały.

    Chłopaku, nie masz sielonego pojęcia o czym piszesz. Zerknij na Warszawskie rondo
    Babka https://www.google.pl/maps/place/rondo+Zgrupowania+A
    K+%22Rados%C5%82aw%22,+Warszawa/@52.2546324,20.98218
    67,238m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x471ecb8f5ab5463f:0
    x445ec69b2031a212!6m1!1e1 które jest wieksze tak jak pisze, które ma F-10 na wjazdach
    i na którym jazda taka jak sugerujesz prosi się o kłopoty.

    > Czyli wjezdżają dwaj na skrzyżowanie z ulicy podporządkowanej, jeden prawym pasem,
    drugi lewym
    > pasem i ten z lewego pasa wali tego na prawym bezkarnie, bo akurat w tym momencie
    przejeżdżał
    > przez poprzeczny pas ulicy głównej, więc wg ciebie miał pierwszeństwo,
    > a ten prawy jeszcze nie zdążył wjechać na główną, ale za moment by tam był.

    Tak, wjeżdzaja jeden lewym drugi prawym, jeden zajmuje na obwiedni pas wewnetrzny,
    drugi pas zewnętrzny i od tej pory obowiązują ich pasy wymalowane na obwiedni.
    Sprawdzi się dla dwolnego "ronda", w przeciwieństwie do Twojej teorii.

    > Do tego prowadzi twoja teoria.
    > Pierwszeństwo na skrzyżowaniu nie ustala się na podstawie tego kto
    > znajdzie się pierwszy na pasie przecinającym. Trzeba brać pod uwagę kto skąd jedzie
    i w jakim
    > kierunku.

    Bzdura, co Ci właśnie udowodniłem, bo wystarczy że będzie większe "rondo" jak
    wspomniane przezemnie Babka i już się okazuje, że jazda w ten sposób jest szczytem
    głupoty. A podczas innych flameów z Myjkiem w roli głównej, były mu prezentowane
    "skrzyżowania" oznaczone C12 mające od zjazdu do zjazdu po 100 i więcej metrów i co
    wtedy, skąd kto ma wiedzieć kto kiedy i gdzie wjechał i dokąd się udaje?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 188. Data: 2015-05-13 09:08:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]

    ata=!3m4!1e1!3m2!1swBQ8TqlS4TKGu9c7P3rwvA!2e0!4m2!3m
    1!1s0x4704435b168a03e5:0xc25f94966dff55bd!6m1!1e1

    Dziwne to troche.
    Jade po obwodzie ... skad mam wiedziec, ze tym z boku zapalilo sie
    zielone ?

    Wjazd od zachodu co prawda oznaczony C12+A7, ale zarosniety i ledwo go
    widac, moze to pokazuje jak nalezy traktowac to s.o.r.o ?

> [...]
    90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbGU6VEN-BIpFnqlKIgBXpQ!2e0!4
    m2!3m1!1s0x47045b6dd9157d5d:0x705998b025d1990a!6m1!1

    A to nie jest jakis czysto poznanski wynalazek ?

    J.

  • 189. Data: 2015-05-13 09:28:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 May 2015 09:08:47 +0200, J.F.

    > Jade po obwodzie ... skad mam wiedziec,
    > ze tym z boku zapalilo sie zielone ?

    Na zwykłym, większym gabarytowo skrzyżowaniu skąd wiesz? Też często nie ma
    świateł przy "zjeździe" pomimo dużego skrzyżowania z pasem zieleni, ot
    pierwsze z brzegu:

    https://goo.gl/maps/1iNmv

    I znowu zachodzi pytanie, dlaczego nikt nie kwestionuje oznaczeń "zwykłych"
    skrzyżowań, a większość dostaje małpiego rozumu na skrzyżowaniach o ruchu
    okrężnym -- bo jazda obywa się nie prosto, tylko mniej lub bardziej po
    łuku? Masakra. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 190. Data: 2015-05-13 10:25:15
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    "Stefik" <e...@s...pl> wrote:

> [...]

    > które jest wieksze tak jak pisze, które ma F-10 na wjazdach i na którym
    > jazda taka jak sugerujesz prosi się o kłopoty.

    Powyższe rondo nie jest rondem turbinowym, więc nie pisz głupot, że ja będę
    tu jeździł tak samo jak na rondzie turbinowym.

> [...]

    > obowiązują ich pasy wymalowane na obwiedni. Sprawdzi się dla dwolnego
    > "ronda", w przeciwieństwie do Twojej teorii.

    Nie zmieniaj sensu mojego tekstu. Wyżej pisałem o przecinaniu się dwóch
    jezdni z pasami w różnych kierunkach na których, wg twojej teorii, lewy może
    bezkarnie walnąć prawego, chociaż jadą z tego samego kierunku.

> [...]

    > jak wspomniane przezemnie Babka i już się okazuje,
    > że jazda w ten sposób jest szczytem głupoty.

    Nie potrafisz dostrzec różnicy w rondach, a różnica jest podstawowa i bije
    po oczach. BABKA NIE JEST RONDEM TURBINOWYM. Inaczej są namalowane
    pasy, więc inaczej będzie się jeździć.

> [...]
    > od zjazdu do zjazdu po 100 i więcej metrów i co wtedy, skąd kto ma
    > wiedzieć kto kiedy i gdzie wjechał i dokąd się udaje?

    Właśnie na Babce dokładnie wiadomo jak jechać pomimo, że odległości są
    większe, bo jest wszystko pięknie namalowane i nie jest to rondo turbinowe.
    Fakt, gdyby nie było rond turbinowych to wielu by może zrozumiało jak się
    jeździ na rondzie, a tak to im się wszystko miesza i pieprzy.
    Na rondzie w Radomiu też dokładnie wiadomo jak jechać tylko nie wolno używać
    teorii z d.... wziętej, że jak wjedzie się na przecinający pas to ma się
    pierwszeństwo.