  • 161. Data: 2015-05-12 14:11:54
    Temat: Re: rondo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    >Cały czas o tym piszę ale to ty wymyslasz jakieś "skrzyżowania o
    >kształcie ronda bez C-12 z zakazem jazdy w lewo. Ja cały czas piszę,
    >że jeśli "Szerszeń wespół z "mastim" napisali że skrzyżowania nie są
    >już rondami, dałem wyraz, że jednak SĄ i decyduje o tym C-12.
    >Postawienie sygnalizacji zmienia wiele, zalezy to od jej ustawień ale
    >podstawą jest tutaj NAKAZ jazdy w prawo, który wymusza C-12.

    Ja tam nie wiem o co te klotnie, ale skrzyzowania o ksztalcie ronda,
    bez znaku C-12, a wiec nie bedace s.o.r.o jak najbardziej sa.
    Odpowiedni kierunek ruchu wyraza sie zakazem/nakazem.

    https://www.google.pl/maps/@51.0902654,17.0172591,16

    Bywaja tez s.o.r.o, z C12, nie o ksztalcie ronda.

    Tak czy inaczej - bywaja tez s.o.r.o, o ksztalcie zblizonym do ronda,
    gdzie swiatla wywracaja "zasady ruchu po s.o.r.o", o ile w ogole sa
    takie zasady zapisane :-)
    A po wylaczeniu swiatel robi sie dramat :-)

    J.

  • 162. Data: 2015-05-12 14:16:47
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 13:59:03 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > BO STOI TAM C-12! Matko...To ty przecież wyżej wymysliłeś skrzyżowanie
    > BEZ C-12 o kształcie "ronda" :D

    Ale on nic nie wymyślił, to Ty trochę za dużą wagę przykłądasz do C12.

    Masz dwa przykłady skrzyżowań, gdzie naturalnie obowiązuje ruch praktycznie
    identyczny jak na niektórych "rondach", nie ma tam znaków C12 i ludzie jakoś potrafia
    jeździć.

    Skrzyżowania w Warszawie które codziennie pokonuję. Nowoursynowska z Dolinką
    Służewiecką, tam nie ma wyspy i Jana Rosoła z Józefa Ciszewskiego, tam jest wyspa, a
    C12 nie ma, a ludzie jednak potrafią jeździć.

    > Ja cały czas piszę, że
    > jeśli "Szerszeń wespół z "mastim" napisali że skrzyżowania nie są już
    > rondami, dałem wyraz, że jednak SĄ i decyduje o tym C-12.

    Otóż nie prawdą jest jakoby, o czym dobitnie świadczy wymienione przeze mnie
    skrzyżowanie Ciszewskiego z Rosoła.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 163. Data: 2015-05-12 14:19:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 13:59, LordBluzg(R) pisze:

    > BO STOI TAM C-12! Matko...To ty przecież wyżej wymysliłeś skrzyżowanie
    > BEZ C-12 o kształcie "ronda" :D

    To ty twierdzisz, że z prądem to nie jest rondo, a bez prądu dopiero
    jest rondo:

    "Brak sygnalizacji świetlnej? Wtedy zaczynają obowiązywać prawa C-12"

    A to nieprawda, bo i z sygnalizacją działa C-12.

    > Cały czas o tym piszę ale to ty wymyslasz jakieś "skrzyżowania o

    Piszesz o różnych rzeczach, co chwila zmieniając temat, byle by uciec od
    uzasadnienia twojej bzdurnej tezy, że C-12 zaczyna działać jak nie ma prądu.

    --
    Liwiusz

  • 164. Data: 2015-05-12 14:19:21
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > A od kiedy F10 niweluje C12 i pasy wymalowane na skrzyżowaniu oznaczonym C12?
    > szerszeń

    C-12 nie ma tutaj znaczenia, bo obydwaj równocześnie wjeżdżali na skrzyżowanie,
    lub obydwaj dopiero co równocześnie wjechali na skrzyżowanie.
    C-12 określa pierwszeństwo, ale tylko jadącego na rondzie w stosunku
    do wjeżdżającego na rondo.
    Pasy wymalowane na skrzyżowaniu (przecinające) dotyczą innego kierunku ruchu
    i nie mają nic wspólnego z pasami wyznaczonymi przez F-10 dla pablo46.

  • 165. Data: 2015-05-12 14:26:31
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 14:07, szerszen pisze:

    > Czyli co, nie informuje Cię jak masz jechać? :)

    To postaw tam znak "prostokątny", taki "wymyslony" a ja sobie skrecę w
    lewo, skoro to informacja a nie nakaz :)

    > C12 informuje kto ma pierwszeńśtwo?
    > Dobre sobie, pierwszeńśto definiuje ruch prawostronny i "reguła prawej
    ręki/strony".
    > A ruch do okoła wyspy spokojnie można ogarnąć innymi znakami.
    >
    > Nadal jednak nie wykazałeś tyej magicznej mocy sprawczej C12.

    Zastepuje całe stado znaków a wynikły z jego nakazu kierunek tożsamy
    jest z zasadą pierwszeństwa skrzyżowania dróg równorzędnych (prawa
    ręka). Różnica taka, że jeśli nie ma znaku A-7 to na takim skrzyżowaniu
    (czyli objeździe wysepki) nikt nie ma pierwszeństwa a zawsze ma je
    dojeżdżający do skrzyżowania, czego nie można odnieść do zwykłego
    skrzyżowania...bo jest tam kierunek...w lewo :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 166. Data: 2015-05-12 14:48:02
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 14:19, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > "Brak sygnalizacji świetlnej? Wtedy zaczynają obowiązywać prawa C-12"
    >
    > A to nieprawda, bo i z sygnalizacją działa C-12.

    Jesteś pewien? Objedź zatem bezproblemowo i bez zatrzymywania takie rondo:
    https://www.google.pl/maps/place/rondo+Staro%C5%82%C
    4%99ka,+Pozna%C5%84/@52.3803939,16.9436633,540m/data
    =!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x47045afc973bf1ff:0x97c5a38
    47dcf3344!6m1!1e1

    Weź sobie ustaw street view...bo tam wymyslili światła dookoła wysepki i
    żeby objechac rondo to trzeba tam kilku zmian świateł i zawsze masz
    czerwone od światła do światła.

    > Piszesz o różnych rzeczach, co chwila zmieniając temat, byle by uciec od
    > uzasadnienia twojej bzdurnej tezy, że C-12 zaczyna działać jak nie ma prądu.

    W pełni działać, bez ograniczeń w systemie pierwszeństwa NA RONDZIE.
    Kiedy obecne są światła, system pierwszeńswa określany A-7 i C-12 jest
    pomijalny. Jeśli masz rondo bez A-7 ale ze światłami, pierwszenstwem
    kierują światła. Po wyłączeniu świateł zasada pierwszeństwa obowiązuje
    zgodnie z zasadą prawej ręki...czyli znaki pionowe zaczynają obowiązywać
    w pełni.

  • 167. Data: 2015-05-12 14:49:01
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 14:26:31 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > dojeżdżający do skrzyżowania, czego nie można odnieść do zwykłego
    > skrzyżowania...bo jest tam kierunek...w lewo :)

    No to jednak zerknij na google mapsa na wymienione przeze mnie rondo Rosoła z
    Ciszewksiego w Warszawie i zobacz jakie tam są znaki na wjazdach i jakoś nie ma tam
    zakazów skrętu, jest wyspa na środku i jakoś ludzie jeżdżą normalnie bez ustawionego
    C12 ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 168. Data: 2015-05-12 14:52:07
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 14:16, szerszen pisze:

    > Otóż nie prawdą jest jakoby, o czym dobitnie świadczy wymienione przeze mnie
    skrzyżowanie Ciszewskiego z Rosoła.

    Czyli to nie ronda? :)

  • 169. Data: 2015-05-12 14:59:20
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 14:52:07 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Czyli to nie ronda? :)

    Co "nie ronda"?
    To skrzyżówanie ma wyspę, nie ma nadmiernej ilości znaków w porównaniu do takiego np.
    "ronda" Marszałkowska i nie ma C12 na wjazdach. :)

    Jak wspominałem C12 o niczym nie przesądza, znaki poziome i pionowe są ważniejsze.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 170. Data: 2015-05-12 15:00:03