eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: rondo
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <2...@t...pl>
    <misoad$1bm$1@mx1.internetia.pl> <misogo$ch6$2@node1.news.atman.pl>
    <mita6a$b2j$1@mx1.internetia.pl> <mitco0$1vr$1@node1.news.atman.pl>
    <mitcps$1vr$2@node1.news.atman.pl> <mitf7i$uom$1@mx1.internetia.pl>
    <mitfl2$aep$1@node2.news.atman.pl> <mitlnm$od5$1@mx1.internetia.pl>
    <mitlvi$h39$1@node2.news.atman.pl> <mitme6$r2f$1@mx1.internetia.pl>
    <mitmsp$i5m$1@node2.news.atman.pl> <mitne2$us4$1@mx1.internetia.pl>
    <5552f881$0$8367$65785112@news.neostrada.pl> <9lbizibwfkk2$.dlg@myjk.org>
    <55531557$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 13 May 2015 11:57:57 +0200
    Message-ID: <1...@m...org>
    Lines: 42
    NNTP-Posting-Host: 83.28.39.32
    X-Trace: 1431511037 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27527 83.28.39.32:13851
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2561982
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 13 May 2015 11:11:49 +0200, J.F.

    >>Na zwykłym, większym gabarytowo skrzyżowaniu skąd wiesz?
    > Na zwyklym to po pierwsze wiem, ze swiatla sa ustawione
    > tak ze zdaze przejechac,

    Jeśli zdążysz przez "zwykłe", to zdążysz także przez rondo, bo światła są
    wyznaczane dokładnie w ten sam sposób, uwzględniając czasy przejazdu,
    punkty kolizyjne, etc.

    Zajrzyj do "przepisów szczegółowych", jest opisane jak się wyznacza cykle
    świateł. Zasada jest jedna i ta sama dla skrzyżowań (nie ma znaczenia czy
    okrężnych czy kwadratowych, bo jedno i drugie to SKRZYŻOWANIE, jedno).

    > po drugie mam albo wydzielony pas do skretu w lewo z S-3,
    > albo wiem ze musze ustapic tym co jada z przeciwka.
    > No i zasadniczo nie jezdze w kolko.

    Ja też nie jeżdżę w kółko, bo to jest skrzyżowanie. Przejeżdżam przez nie,
    albo zmieniam kierunek.

    Więc i Ty zacznij traktować rondo jako skrzyżowanie, służące do zmiany (lub
    nie) kierunku, z tą różnicą, że skręcasz w lewo bezkolizyjnie, jadąc po
    łuku, bo wyspa tak wymusza, a zawsze po prawej stornie tej wyspy -- i
    wszystkie problemy jakie toczysz, znikną.

    > Po pierwsze - bo nie ma u nas zadnych przepisow regulujacych ruch po
    > rondach,

    Nie no, chyba skiełznę. :P Jak nie ma, jak są. Problem w tym, że nie chcesz
    przyjąć do wiadomości, że rondo to skrzyżowanie i takie dotyczą go
    przepisy.

    > a po drugie - bo teraz sie pojawily jakies dziwne wynalazki.
    > Ronda i nie ronda...

    Ronda skanalizowane to dobre rozwiązania. Przy sygnalizacji zachowują się
    jak zwyczajne skrzyżowania, przy braku sygnalizacji zwiększają "równowagę"
    przepływu i znacznie bezpieczeństwo.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: