  • 21. Data: 2013-12-13 10:17:22
    Temat: Re: rewolucja w smartfonach...
    Od: masti <g...@t...hell>

    co co?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2013-12-13 10:46:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mr. Misio" l8e1jm$rs8$...@n...news.atman.pl

    > Dziwnie. Ale jak szukalem kiedys lapa no-OS to... kupilem z winoemem, byl tanszy o
    200 :]

    > Widac te no-OS byly dla "bardziej specjalistow" taki specjalistyczny sprzet, a
    wiadomo, to kosztuje :D

    Bywa. Jak ze stacjonarnymi nagrywarkami do TV -- bez napędu
    optycznego (czyli z samym dyskiem twardym) były droższe od
    podobnych, ale z napędem optycznym.

    > Ale o tym byl moj pomysl na rewolucje - ze jak bedzie to, czego nie ma to bedzie
    rewolucja w smartfonach.

    No właśnie.

    Przeciętne rootowanie to drobiazg przy tym apgrejdzie.

    Ponieważ nadal nie doszedłem do porozumienia z Electro.pl
    w sprawie wymiany uszkodzonego smartfonu, nie zabawiłem
    się w ten apgrejd. Może postawię tutaj opis... ;)

    Electro.pl twierdzi, że moja opinia (przesłana przeze mnie do Opineo)
    jest krzywdząca, gdyż nie jest prawdą, jakoby sklep zwodził mnie
    możliwością wymiany telefonu w sklepie -- ale do tej pory nie
    zaproponował mi wymiany, choć wie o tym, że na niej mi zależy.

    Mam też duże obawy co do tych apgrejdów -- od września Pentagram
    postawił już co najmniej 3 apgrejdy na swoich stronach WWW.
    Zapewne nie bez powodu -- nowe wersje zapewne zawierają
    jakieś krytyczne błędy.

    > Nie wiem, nie rajcuja mnie takie zabawy. Nie rajcuje mnie, ze nie mam hasla roota
    wraz z urzadzeniem i ze wlasciwie nie mam
    > kontroli nad tym co to urzadzenie robi i kiedy.

    To dla Twego dobra -- żebyś przypadkiem nie skasował strategicznie waznych
    aplikacji typu Angry Birds....

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2013-12-13 10:51:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arivald" l8e8ba$8he$...@n...dialog.net.pl

    > www.modaco.com, www.xda-developers.com, www.cyanogenmod.org, www.ubuntu.com/phone

    > Dla Nexusów i innych popularnych modeli jest pełno różnych wersji OS.

    > I nie wymagaj żeby to producent sprzętu dostarczał alternatywny OS.

    Dlaczego? Jeśli producent nie wspiera -- taki soft ma wartość
    problematyczną, gdyż w razie problemów, serwisant (czy gwarant)
    może odmówić naprawy bezpłatnej.

    > Producent dostarcza podstawowy OS, zmieniasz go na własną rękę.

    Zmieniać można na własną, ale tworzyć -- niekoniecznie.

    > A i tak większość użytkowników nic nie zmienia, używa oryginalnego OS.

    Bo brak oficjalnego wsparcia ze strony producenta zniechęca skutecznie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2013-12-16 16:49:34
    Od: Freja <f...@p...fm>

    Mr. Misio pisze:

    > mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!

    Rewolucja w smarfonach, to byłby koncept, z którym spotkałam się kiedyś
    - możliwe nawet, że na tej właśnie grupie - polegający na tym, że
    kupujesz płytę "główną smarfona", do której dokupujesz sobie i osadzasz
    zestandaryzowane elementy w postaci klocków: aparat, radio, procesor,
    pamięć, baterię, głośniki itp. Chcesz smartfona z długim czasem pracy?
    Montujesz trzy razy większą baterię, chcesz dobry aparat, chcesz
    głośniki, chcesz inny wyświetlacz? Itp.

    Oczywiście taka koncepcja zapewne bardzo mocno nie podoba się obecnym
    producentom smarfonów, ale może z czasem pojawią się jednak producenci
    oferujący podobne rozwiązania.

    --
    Freja

    Your battle for Dune begins... Now!

  • 25. Data: 2013-12-16 17:29:40
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Freja napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście taka koncepcja zapewne bardzo mocno nie podoba się obecnym
    > producentom smarfonów, ale może z czasem pojawią się jednak producenci

    Moim zdaniem to trudniejsze od mojej koncepcji rewolucji. Niemniej
    jednak to bylby II etap mojej rewolucji ale raczej zaczawszy od barebone
    - CPU, pamiec RAM, pamiec flash, bateria - na poczatek. Tak troche
    analogicznie do lapka gdzie wyminic procek trudno, ale dysk czy pamiec -
    latwo.

    Potem, gdy smartfony beda juz miec min 9 cali to mysle, ze moze byc
    Twoja rewolucja ;) Taka w modelu PC. Wszystko dobierzesz ;)

  • 26. Data: 2013-12-16 18:00:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 16:49:34 +0100, Freja napisał(a):

> [...]
    > pamięć, baterię, głośniki itp. Chcesz smartfona z długim czasem pracy?
    > Montujesz trzy razy większą baterię, chcesz dobry aparat, chcesz

    Wiesz co odstraszało klientów od jednego z najlepszych mobilnych systemów
    na rynku (Windows Mobile) a jednocześnie przyciągało do najgorszego
    ówcześnie (iOS)???
    Fakt, że w WM musieli wszystko sobie poustawiać sami, a w iOS kościół
    kupertyński ustawiał wszystko za nich.
    Dlatego też Google i Microsoft zdecydowali się naśladować Dżobsa, robiąc
    systemy, które ustawiają za usera jeszcze więcej niż iOS.

    A mówimy tylko o ustawieniach. Nie o budowaniu telefonu.

    PS. Mnóstwo ludzi (nie ja) twierdzi, że za socjalizmu żyło się prościej.
    Dlaczego? Bo nie musieli podejmować trudnych decyzji - decyzje były podjęte
    odgórnie przez państwo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 27. Data: 2013-12-16 21:05:35
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2013-12-16 16:49, Freja pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście taka koncepcja zapewne bardzo mocno nie podoba się obecnym
    > producentom smarfonów, ale może z czasem pojawią się jednak producenci

    Na sto procent czytałem kiedyś o czymś takim. Pytanie do wujka Googla i:
    http://technowinki.onet.pl/aktualnosci/phoneblocks-p
    ierwszy-telefon-z-klockow/rzjwf
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 28. Data: 2013-12-17 00:31:11
    Od: Arivald <N...@i...pl>

    W dniu 2013-12-16 17:29, Mr. Misio pisze:

> [...]
    >
    > Potem, gdy smartfony beda juz miec min 9 cali to mysle, ze moze byc
    > Twoja rewolucja ;) Taka w modelu PC. Wszystko dobierzesz ;)

    Oj, oboje coś nie na czasie jesteście ;-)

    To się nazywa Project Ara Motoroli (czyli Google).
    http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/3114/

    A tak lekko off topic, Google kupiło ostatnio Boston Dynamics - firmę
    odpowiedzialną za kilka bardzo sprytnych robotów. Kto nie wierzy niech
    sobie na Youtube obejrzy parę filmów z nimi.

    Plus Google ma wiedzę i doświadczenie w budowaniu samochodów
    autonomicznych - czyli system komputerowy do obserwacji otoczenia i
    podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.

    Teraz wystarczy połączyć obie rzeczy żeby otrzymać coś zadziwiającego.
    Albo przerażającego ;-)

    --
    Arivald

  • 29. Data: 2013-12-17 00:34:02
    Od: Freja <f...@p...fm>

    Andrzej pisze:

    > Na sto procent czytałem kiedyś o czymś takim. Pytanie do wujka Googla
    > i:
    > http://technowinki.onet.pl/aktualnosci/phoneblocks-p
    ierwszy-telefon-z-klockow/rzjwf

    Tak, o tym właśnie opowiadałam :)

  • 30. Data: 2013-12-17 07:58:29
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-17 00:31, Arivald pisze:

> [...]
    > podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.
    >
    > Teraz wystarczy połączyć obie rzeczy żeby otrzymać coś zadziwiającego.

    DARPA challenge :)
    20 grudnia mają być zawody humanoidalnych robotów ratowniczych. Hue
    hue... ratowniczych :) W programie jest kierowanie pojazdem, pokonywanie
    zawaliska, drabiny przemysłowej i sterowanie zaworami. Powiedzmy... :)
    Równie dobrze mogłoby być odszukanie i obsłużenie gniazda CKM.

    Wcześniej było DARPA autonomous vehicle challenge (2010)), czy jakoś-tak.

    Hint: DARPA acronym :)

    "Defense"... dobre. No - jak wiadomo USA bronią się na całym świecie,
    czyli na swoim terytorium.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.