  • 1. Data: 2013-12-12 18:25:29
    Temat: rewolucja w smartfonach...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    ...jeszcze nie teraz, ale moze jakis producent przeczyta...

    pomysl nr 1 jest taki:

    mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!

    No co?
    Z PC i laptopami da sie tak, a sa rownie zaawansowane technologicznie...

    Pomysl nr 2:

    mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!

    robie kros bez futa na fantastyka, bo tak jakos czuje... ;)

  • 2. Data: 2013-12-12 18:31:04
    Temat: Re: rewolucja w smartfonach...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 18:25:29 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > ...jeszcze nie teraz, ale moze jakis producent przeczyta...
    >
    > pomysl nr 1 jest taki:
    >
    > mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!

    HTC HD2

    Nie ma za co.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-12-12 18:56:53
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > HTC HD2
    >
    > Nie ma za co.

    WOW

    Az jeden?!

    Super!

  • 4. Data: 2013-12-12 19:10:11
    Od: y...@g...com

    "drobne" niedpoatrzenie producenta? ;)

    > WOW
    > Az jeden?!

    i to w dodatku juz dawno nie produkowany, można go jedynie kupić
    jako MOCNO używany gdzieś z portali aukcyjnych...

    A czy nie da się wgrać do jakichś aktualnych modeli Androida
    lecz zrekompilowanego/zmodowanego przez open-souce'wców?
    KTÓRE modele najlepiej się do tego nadają?

    (Jakby powstał właśnie TAKI powszechny ranking to producenci sami by sie ogarnęli...)

  • 5. Data: 2013-12-12 19:12:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 18:56:53 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > WOW
    >
    > Az jeden?!

    Tak. Za to już teraz. A nawet dwa lata temu

  • 6. Data: 2013-12-12 19:17:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-12-12 19:12, Waldek Godel wrote:

    > Tak. Za to już teraz. A nawet dwa lata temu

    Na ile dopracowane sa portowane systemy?
    Zabawka dla geekow czy w pelni funkcjonalne urzadzenie
    wraz z dostepem do marketow itd?

  • 7. Data: 2013-12-12 19:44:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 19:17:04 +0100, atm napisał(a):

    > Na ile dopracowane sa portowane systemy?
    > Zabawka dla geekow czy w pelni funkcjonalne urzadzenie
    > wraz z dostepem do marketow itd?

    Jeden działa bez problemu, drugi po aktywacji. Trzeci, czwarty i piąty nie
    mają marketów wcale. Szósty również nie. W siódmym market nigdy nie działał

  • 8. Data: 2013-12-12 21:02:25
    Od: Arivald <N...@i...pl>

    W dniu 2013-12-12 18:25, Mr. Misio pisze:
> [...]
    >
    > mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
    >

    > robie kros bez futa na fantastyka, bo tak jakos czuje... ;)

    Możesz kupić smartfon s OS, i zainstalować jaki OS lubisz ;-)
    Zakładając że lubisz Androida, lub inny Linuxo-pochodny system ;-)

    Oczywiście jak nie ma gotowca (jak Cyanogen), to sporo wiedzy będzie to
    wymagać, nie ma lekko. Wiedzy i driverów do sprzętu.

    Z PC i laptopami da się, ale tylko dlatego że pochodzą od wspólnego
    przodka PC XT, poprzez kolejne standardy (AT, PS2, itd), plus
    standaryzacja wymagana prze Microsoft.
    A i tak używane są biblioteki abstrakcji sprzętu (HAL, DirectX, czy
    nawet Linux), dostarczające w miarę zunifikowane API dla programów.

    --
    Arivald

  • 9. Data: 2013-12-12 21:56:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    każdy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2013-12-12 22:23:51
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
    teoretycznie możesz, ale wybór osów jest ograniczony, a mało kto, chce
    się w to bawić
    > No co?
    > Z PC i laptopami da sie tak, a sa rownie zaawansowane technologicznie...
    nie do końca trafne prównanie. te laptopy bardziej robione sa przez
    różnych producentów ale tak aby hardware był bardzo podobny w
    funkcjonalności.
    > mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
    załóżmy że możesz. co dalej? automapa działa pod raptem 3 osami. strony
    www z flashem pod iloma ? Klient poczty, grup.... inny soft? To niestety
    jest tak, że soft jest wyznacznikiem tego z ktorego OSu mamy korzystać.
    To właśnie OS powoduje że dzisiaj możesz uruchamiać "twój program.exe"
    na urządzeniu samsunga, LG motoroli itp. Niestety dużą część mocy
    sprzętu i baterii zużywa sam OS....

    > robie kros bez futa na fantastyka, bo tak jakos czuje... ;)
    czy ja wiem czy to jest fantastyka? To jest możliwe, ale nie opłacalne.
    JA bym chciał mieć telefon który ma duży ekran, ale zasadniczo działa na
    małej ilości barw, np 16 kolorach, w zamian za widoczność w słońcu i
    energooszczędność. Ale ilu jest takich jak ja? 1 na miliard? Da się, ale
    niema chętnych do sponsorowania takiego projektu. nawet jak byli
    pracownicy chcą stworzyć nowy os, to na nim mają działać .apk z
    androida.....

    ToMasz