    Date: Thu, 12 Dec 2013 22:23:51 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.fantastyka.sf-f
    Subject: Re: rewolucja w smartfonach...

    > mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
    teoretycznie możesz, ale wybór osów jest ograniczony, a mało kto, chce
    się w to bawić
    > No co?
    > Z PC i laptopami da sie tak, a sa rownie zaawansowane technologicznie...
    nie do końca trafne prównanie. te laptopy bardziej robione sa przez
    różnych producentów ale tak aby hardware był bardzo podobny w
    funkcjonalności.
    > mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
    załóżmy że możesz. co dalej? automapa działa pod raptem 3 osami. strony
    www z flashem pod iloma ? Klient poczty, grup.... inny soft? To niestety
    jest tak, że soft jest wyznacznikiem tego z ktorego OSu mamy korzystać.
    To właśnie OS powoduje że dzisiaj możesz uruchamiać "twój program.exe"
    na urządzeniu samsunga, LG motoroli itp. Niestety dużą część mocy
    sprzętu i baterii zużywa sam OS....

    > robie kros bez futa na fantastyka, bo tak jakos czuje... ;)
    czy ja wiem czy to jest fantastyka? To jest możliwe, ale nie opłacalne.
    JA bym chciał mieć telefon który ma duży ekran, ale zasadniczo działa na
    małej ilości barw, np 16 kolorach, w zamian za widoczność w słońcu i
    energooszczędność. Ale ilu jest takich jak ja? 1 na miliard? Da się, ale
    niema chętnych do sponsorowania takiego projektu. nawet jak byli
    pracownicy chcą stworzyć nowy os, to na nim mają działać .apk z
    androida.....

    ToMasz