  • Data: 2013-12-30 22:10:09
    Temat: Re: rewolucja w smartfonach...
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.12.2013, o godzinie 21.58.43, na pl.misc.telefonia.gsm, Michal
    Tyrala napisał(a):

    > Reszta, poza całościa? Boskie :-)
    > Może jednak jakość rożróżniania półtonów jest zasadniczą częścią tej całości?

    Dobre... znaczy to co napisałem. :)
    Errata, bo miało być "jakości = jasności".
    Tak właśnie - ta reszta o to się rozbija. Do stopnia jasności
    poszczególnych barw.

    > BTW, ,,3 kolory'' oznacza np: swieci mocno-swieci slabo-nie swieci, dla
    > jednej skladowej (dokładnie tak, jak w Herculesie). A jednobitowa
    > rozdzielczosc dla RGB daje _jednak_ 8 kolorow.

    Ale nie 16.

    > Ale mielenie tego zanim trafi na wyswietlacz jest bardziej zasobozerne,
    > gdy pracujesz na 16 czy 24 bitach, niz na 4.

    IMO bardziej zasobożerna jest ilość pikseli do przemielenia.

    > BTW2, z tym podswietleniem uwazalbym na *OLEDy :-)

    Też bym uważał, ale to w tej chwili jest margines. Czepiasz się wyjątków.

    > Aż tak trudno przyznac, ze chcialem się czepnąć, a pomyrdały mi się
    > składowe z kolorami i wyszło tak nie bardzo to czepianie się?

    Problem w tym, że chcesz się czepnąć czegoś, co sobie uwiesiłeś u szyi
    kiedy skakałeś do tej dyskusji.

    > PS. Jak dla mnie EOT, chyba że polecisz czymś równie zabawnym jak to z
    > calością i resztą :-)

    Mało finezyjnie się wycofujesz.
    Udowodnij, że na matrycy jest więcej niż 3 kolory.
    To, że my to odbieramy tak jak odbieramy bo jeden kolorek świeci się
    jaśniej, inny ciemniej to zupełnie inna bajka. Tak czy inaczej czy byłoby
    ich 2^24 czy 2^3 to i tak trzeba byłoby je podświetlić. Nie zapomnij
    napisać o OLEDach.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*