-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
09.nette.pl!not-for-mail
From: RadosławF <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.kolej
Subject: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
Date: Mon, 12 Aug 2024 00:17:47 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v9bdac$r44$1@news.chmurka.net>
References: <v91slk$fil$1@news.chmurka.net> <v94asc$mtp$1@news.chmurka.net>
<v95osj$t22$1@news.chmurka.net> <v96ede$kps$1@news.chmurka.net>
<v9agi6$utd$2@news.chmurka.net> <v9b4in$gkb$1@news.chmurka.net>
<v9b6so$utd$6@news.chmurka.net> <v9baso$lpv$1@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 11 Aug 2024 22:17:48 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
logging-data="27780";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:1KXLFr+HLD5ABBxF/agMxpXP8uA=
sha256:+bq94QVpRqKIoZe8tzCaRSuMUZXEi0wfKxMvfs/Y0mo=
sha1:0suCUEh4Go68W8eB2T0VRqf6yBs=
sha256:jS8C96KF1K2eN0BrqhfKVx3CBnwjhwEQpUWGI+hs8MM=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <v9baso$lpv$1@news.chmurka.net>
X-Antivirus: Avast (VPS 240811-8, 11.8.2024), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2723476 pl.misc.kolej:994341
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.08.2024 o 23:36, ptoki pisze:
>>>> Pociąg przestaje się względem samochodu opłacać, jak już jedziesz w
>>>> dwie osoby. 2~3 osoby samochodem prawie zawsze wychodzą taniej i
>>>> jesteś niezależny od rozkładu jazdy.
>>> Tak, ja to nawet rozszerzylem na zbiorkom bo on czesto jest sztucznie
>>> dotowany.
>>> Wiec jego ceny sa zazwyczaj 2-3x nizsze niz normalne koszty tegoz
>>> zbiorkomu.
>>> Nie wiem jak wygladaja ceny pradu czy torow dla pkp wiec nie wiem czy
>>> i tam nie ma nierownej rywalizacji z samochodami ktore placa akcyze i
>>> podatek drogowy.
>>
>> Ja się nie uważam za specjalistę. Po prostu od czasu do czasu, jak mam
>> gdzieś jechać, to się zastanawiam, czy nie prościej pociągiem - bo
>> lubię nim jeździć. Ostatnio potrzebowałem dojechać do Katowic z Nowego
>> Sącza na 10:00. Mogłem wyjść z domu koło 4:00 (by dojść na stację), to
>> wyjechałem samochodem po 7:00 :-) Pokazuje mi teraz cenę biletu 61,30
>> zł - bez ceny dojazdu w Katowicach. W Sączu o tej porze nic nie
>> jeździ. Paliwo mi wyszło 85,54 zł. Myślę, że 3 godziny snu oraz powrót
>> po zakończeniu szkolenia bez kombinowania połączenia był wart 15 zł, a
>> jechaliśmy we dwie osoby, to i nawet amortyzacja się zwróciła.
>>
>
> Ciekawe.
> Bardzo ciekawe bo takie ceny jak teraz w ic to pamietam w PR-ach 10-15
> lat temu.
> Wiec albo icki wtedy byly bardzo napompowane albo dzis ktos doplaca albo
> jedno i drugie ale w polowie :)
>
> I oglnie to mam podobne odczucia. Tez bym chetniej koleja jezdzil ale
> tam gdzie potrzebuje to sie ekonomicznie czy logistycznie nie oplaca a
> tam gdzie sie oplaca to juz nie potrzebuje.
>
>> Ktoś tu gdzieś pisał, że z Hamburga taniej wychodzi kontener
>> samochodem, niż koleją. W moim rejonie produkuje się masę wody
>> mineralnej. TIR-y ją wywożące w całą Polskę rozjeżdżają nam drogi.
>> Mamy tor do Krynicy, a o ile wiem, nikt tej wody nawet nie próbuje
>> wozić koleją. To są dziesiątki TIR-ów dziennie. W wypadku rozlewni wód
>> Kryniczanka, Muszynianka i Piwniczanka, to wręcz tor idzie przez te
>> zakłady. Wystarczyłoby taką bocznicę zrobić do załadunku w formie
>> dodatkowego toru i ładować wodę paletami na wagon. Inne rozlewnie
>> musiały by to dowozić do stacji kilka kilometrów.
>>
>
> Jak jeszcze czytywalem pmk to tam byly flejmy na temat takich przewozow
> kolejowych. Ktos tam pisal ze nawet u niemca koleja sie wozi trudno bo
> auta szybsze, wygodniejsze i chyba nawet niewiele drozsze.
>
> Dobrym wizualizatorem tej sytuacji byl fakt ile mozna przewiezc koleja z
> chin do europy. Liczac dlugosc skladu na 200-400 wagonow, odstep miedzy
> pociagami 10 minut, ustawianie kontenerow na wagonie 2x (w polsce nie
> widzialem tak ale gdzie indziej widze notorycznie), jedne tory tam i
> jedne spowrotem to wychodzilo ze to w sumie pojemnosc paru kontenerowcow.
A świstak siedzi i zawija te składy po 400 wagonów w sreberka.
Zgodnie z przepisami skład może mieć max 750 metrów.
Wagon towarowy to max 14 metrów, czyli 53 i pól takiego wagona na skład.
Część jest krótsza i oficjalnie wolno u nas do 60 wagonów na skład.
A są jeszcze ograniczenia wagowe całego składu.
I generalnie tak jest w całej europie, w rosji jest możliwy większy
nacisk na oś ale tam jest inny rozstaw szyn a w ogóle to już
nie za bardzo jest europa.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.24 00:49 Robert Tomasik
- 12.08.24 01:22 Pixel(R)??
- 12.08.24 01:36 Robert Tomasik
- 12.08.24 06:29 Cavallino
- 12.08.24 06:41 Cavallino
- 12.08.24 12:36 RadosławF
- 12.08.24 13:12 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:24 Cavallino
- 12.08.24 13:26 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:37 Cavallino
- 12.08.24 13:39 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:51 J.F
- 12.08.24 14:29 Robert Tomasik
- 12.08.24 14:32 Cavallino
- 12.08.24 15:46 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa