eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół PolskiRe: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
    09.nette.pl!not-for-mail
    From: RadosławF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.kolej
    Subject: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Date: Mon, 12 Aug 2024 00:17:47 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v9bdac$r44$1@news.chmurka.net>
    References: <v91slk$fil$1@news.chmurka.net> <v94asc$mtp$1@news.chmurka.net>
    <v95osj$t22$1@news.chmurka.net> <v96ede$kps$1@news.chmurka.net>
    <v9agi6$utd$2@news.chmurka.net> <v9b4in$gkb$1@news.chmurka.net>
    <v9b6so$utd$6@news.chmurka.net> <v9baso$lpv$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 11 Aug 2024 22:17:48 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
    posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
    logging-data="27780";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:1KXLFr+HLD5ABBxF/agMxpXP8uA=
    sha256:+bq94QVpRqKIoZe8tzCaRSuMUZXEi0wfKxMvfs/Y0mo=
    sha1:0suCUEh4Go68W8eB2T0VRqf6yBs=
    sha256:jS8C96KF1K2eN0BrqhfKVx3CBnwjhwEQpUWGI+hs8MM=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <v9baso$lpv$1@news.chmurka.net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 240811-8, 11.8.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2723476 pl.misc.kolej:994341
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.08.2024 o 23:36, ptoki pisze:

    >>>> Pociąg przestaje się względem samochodu opłacać, jak już jedziesz w
    >>>> dwie osoby. 2~3 osoby samochodem prawie zawsze wychodzą taniej i
    >>>> jesteś niezależny od rozkładu jazdy.
    >>> Tak, ja to nawet rozszerzylem na zbiorkom bo on czesto jest sztucznie
    >>> dotowany.
    >>> Wiec jego ceny sa zazwyczaj 2-3x nizsze niz normalne koszty tegoz
    >>> zbiorkomu.
    >>> Nie wiem jak wygladaja ceny pradu czy torow dla pkp wiec nie wiem czy
    >>> i tam nie ma nierownej rywalizacji z samochodami ktore placa akcyze i
    >>> podatek drogowy.
    >>
    >> Ja się nie uważam za specjalistę. Po prostu od czasu do czasu, jak mam
    >> gdzieś jechać, to się zastanawiam, czy nie prościej pociągiem - bo
    >> lubię nim jeździć. Ostatnio potrzebowałem dojechać do Katowic z Nowego
    >> Sącza na 10:00. Mogłem wyjść z domu koło 4:00 (by dojść na stację), to
    >> wyjechałem samochodem po 7:00 :-) Pokazuje mi teraz cenę biletu 61,30
    >> zł - bez ceny dojazdu w Katowicach. W Sączu o tej porze nic nie
    >> jeździ. Paliwo mi wyszło 85,54 zł. Myślę, że 3 godziny snu oraz powrót
    >> po zakończeniu szkolenia bez kombinowania połączenia był wart 15 zł, a
    >> jechaliśmy we dwie osoby, to i nawet amortyzacja się zwróciła.
    >>
    >
    > Ciekawe.
    > Bardzo ciekawe bo takie ceny jak teraz w ic to pamietam w PR-ach 10-15
    > lat temu.
    > Wiec albo icki wtedy byly bardzo napompowane albo dzis ktos doplaca albo
    > jedno i drugie ale w polowie :)
    >
    > I oglnie to mam podobne odczucia. Tez bym chetniej koleja jezdzil ale
    > tam gdzie potrzebuje to sie ekonomicznie czy logistycznie nie oplaca a
    > tam gdzie sie oplaca to juz nie potrzebuje.
    >
    >> Ktoś tu gdzieś pisał, że z Hamburga taniej wychodzi kontener
    >> samochodem, niż koleją. W moim rejonie produkuje się masę wody
    >> mineralnej. TIR-y ją wywożące w całą Polskę rozjeżdżają nam drogi.
    >> Mamy tor do Krynicy, a o ile wiem, nikt tej wody nawet nie próbuje
    >> wozić koleją. To są dziesiątki TIR-ów dziennie. W wypadku rozlewni wód
    >> Kryniczanka, Muszynianka i Piwniczanka, to wręcz tor idzie przez te
    >> zakłady. Wystarczyłoby taką bocznicę zrobić do załadunku w formie
    >> dodatkowego toru i ładować wodę paletami na wagon. Inne rozlewnie
    >> musiały by to dowozić do stacji kilka kilometrów.
    >>
    >
    > Jak jeszcze czytywalem pmk to tam byly flejmy na temat takich przewozow
    > kolejowych. Ktos tam pisal ze nawet u niemca koleja sie wozi trudno bo
    > auta szybsze, wygodniejsze i chyba nawet niewiele drozsze.
    >
    > Dobrym wizualizatorem tej sytuacji byl fakt ile mozna przewiezc koleja z
    > chin do europy. Liczac dlugosc skladu na 200-400 wagonow, odstep miedzy
    > pociagami 10 minut, ustawianie kontenerow na wagonie 2x (w polsce nie
    > widzialem tak ale gdzie indziej widze notorycznie), jedne tory tam i
    > jedne spowrotem to wychodzilo ze to w sumie pojemnosc paru kontenerowcow.

    A świstak siedzi i zawija te składy po 400 wagonów w sreberka.
    Zgodnie z przepisami skład może mieć max 750 metrów.
    Wagon towarowy to max 14 metrów, czyli 53 i pól takiego wagona na skład.
    Część jest krótsza i oficjalnie wolno u nas do 60 wagonów na skład.
    A są jeszcze ograniczenia wagowe całego składu.
    I generalnie tak jest w całej europie, w rosji jest możliwy większy
    nacisk na oś ale tam jest inny rozstaw szyn a w ogóle to już
    nie za bardzo jest europa.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: