    From: Chris <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: reklamacja i wymagany paragon
    Date: Tue, 18 Nov 2014 10:45:47 +0100

    W dniu 2014-11-18 09:54, ToMasz pisze:

    > czyli idziesz do piekarni, kładziesz na ladzie zepsutą suszarkę do
    > włosów i karteczkę wydrukowaną na domowym PC z napisem dnia tego i tego
    > bank przelał kwotę takie a takiej wartości?
    > Z punktu widzenia sprzedawcy tak to nie działala. Sprzedawca za chwile
    > będzie miał jedną sztukę towaru więcej na półce i musi mieć stosowny
    > dokument na tą jedną sztukę. wystarczy paragon, mały świstek papieru,
    > ale ten świstek musi być wydrukowany przez kasę sprzedawcy.
    >
    > zacytuj go proszę albo podaj jakiś link.

    Czy brak paragonu oznacza, że nie mogę reklamować rzeczy, która ma wadę?

    Nie, bo paragon fiskalny jest tylko jednym z dowodów na to, że doszło do
    transakcji. Posiadanie paragonu, z reguły znacznie ułatwia złożenie
    reklamacji, ale dokonanie zakupu można - w razie sporu na tle, czy w
    ogóle do niego doszło - wykazywać także innymi sposobami. Chodzi nie
    tylko o świadków (osoby, które nam towarzyszyły podczas zakupów), lecz
    także wydruki z terminalu kart płatniczych, wyciągi z kart kredytowych,
    wydawane przez sklep na żądanie kupującego pisemne potwierdzenie
    zawarcia umowy i fakturę VAT.

    Pisemne potwierdzenie zawarcia umowy jest obowiązkowe przy wszystkich
    transakcjach sprzedaży na raty, na przedpłaty, na próbę, na zamówienie,
    według wzoru, a także wtedy, gdy wartość umowy przekracza 2 tys. zł.

    http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php#faq
    1177

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl