    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: regulator ciśnienia pompy paliwa
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 8 Jun 2017 20:35:05 +0200

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 19:10:04 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Zauważyłem urwaną rurkę podciśnienia dochodzącą do regulatora ciśnienia
    > pompy paliwa....
    >
    > Jakie objawy dać może taka dyndająca rurka i brak regulacji pompy paliwa?

    Jeśli to silnik wolnossący to objawy odczuwalne raczej niewielkie, albo
    żadne. większe w silniku doładowanym.
    Może być niewielki spadek mocy, może ale nie musi zapalić sie "check
    engine".

    Natomiast konsekwencje takiej jakdy to uboga mieszanka przy dużych
    obciążeniach.
    Po dłuższej jeździe z większymi obciążeniami skutki będą groźne dla silnika
    - mogące się skończyć stopieniem tłoków, zatarciem silnika itp.

    > Chyba będą dwa efekty: lewe powietrze będzie dochodzić do systemu gdzie nie
    > powinno dochodzić

    pomijalna ilość tego powietrza

    > - to raz, a dwa brak modulacji ciśnienia pompy paliwa...

    Tak.
    Ten przewód doprowadza wartość referencjną ciśnienia dla regulatora.
    Niezależnie od podciśnienia w kolektorze dolotowym, regulator utrzymuje
    jednakową względną różnicę ciśnienia między szyną paliwową, a kolektorem
    dolotowym.
    Dzięki temu wydajność wtryskiwaczy (mierzona w objętości wtryskiwanego
    paliwa w czasie) jest taka sama, niezależnie od podciśnienia w kolektorze
    (a w więc obciążenia silnika).

    Po zdjęciu tej rurki, w zakresie niewielkich obciążeń (czyli również pętli
    zamkniętej sondy lambda), wydatek wtryskiwaczy wzrośnie, co zostanie
    skompensowane ujemną korekcją dawki paliwa.
    Jednak przy dużym obciążeniu (w pętli otwartej), ujemna korekcja dawki
    paliwa spowoduje podanie zbyt małej ilości paliwa i pracę silnika na
    ubogiej mieszance.