-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " M.M." <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
Date: Fri, 30 Mar 2012 09:06:55 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 120
Message-ID: <jl3t3f$c0u$1@inews.gazeta.pl>
References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1333098415 12318 172.20.26.241 (30 Mar 2012 09:06:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 09:06:55 +0000 (UTC)
X-User: mariotti
X-Forwarded-For: 89.229.34.123
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196435
[ ukryj nagłówki ]fir kenobi <f...@g...pl> napisał(a):
> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
>
> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
>
> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
>
> cos sin
> -sin cos
>
> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają artefakty
> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
> jakas znacznie szybsza metoda.
Czy jest szybsza metoda to nie wiem. Ale artefaktów można pozbyć się przez
potraktowanie każdego pixela jak kwadratowego obszaru, a nie jako punktu.
Wtedy na jeden pixel docelowy składają się maksymalnie 4 inne pixele źródłowe.
Wpływ pikseli źródłowych jest proporcjonalny do pola jakie zajmują w
pixelu docelowym. To tak wymyśliłem w 5 minut... pewnie są lepsze sposoby i
właśnie szybsze :)
Pozdrawiam
- (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
> podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
> kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
> by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)
>
> tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
> pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania
> spriteow jakby w postaci wirtualnej na wielkim 'logicznym' wirtualnym
> ekranie-mapie, np
>
> DrawSprite(/*x*/10000,/*y*/1500,/*angle*/33);
> DrawSprite(/*x*/8000,/*y*/-150,/*angle*/73);
>
> i te duze wirtualne wspolrzedne spritow sa pozniej transformowane
> przy pomocy wspolrzednych okna obrazu na ekran, wiekszosc oczywiscie
> wypada ale reszta jest jeszcze obracana o kat angle i rysowana -
>
> kod roboczy - na brudno
>
>
> inline transformByXYA(float *x, float *y)
> {
> (*x)=(*x)-(transform_x+transformation_center_point_x
);
> (*y)=(*y)-(transform_y+transformation_center_point_y
);
>
> float xprim= transform_alfa_cos*float(*x)+transform_alfa_sin*floa
t(*y);
> float yprim=-transform_alfa_sin*float(*x)+transform_alfa_c
os*float(*y);
>
> (*x)=xprim+(transformation_center_point_x);
> (*y)=yprim+(transformation_center_point_y);
>
> }
>
> inline void SetPixelInDib(float x, float y, unsigned color)
> {
> if(useTransform)
> {
> transformByXYA(&x,&y);
>
> //////////
>
> float xx = x - sprite_centre_x;
> float yy = y - sprite_centre_y;
>
> float xxprim = sprite_alfa_cos*float(xx)+sprite_alfa_sin*float(yy);
> float yyprim = -sprite_alfa_sin*float(xx)+sprite_alfa_cos*float(yy)
;
>
> x = xxprim + sprite_centre_x;
> y = yyprim + sprite_centre_y;
>
> }
>
> int yc = CLIENT_Y-y;
>
>
> if(!pBits) return;
>
> if(yc<0) return;
> if(yc>=CLIENT_Y) return;
> if(x<0) return;
> if(x>=CLIENT_X) return;
>
>
> int adr = (yc*CLIENT_X+x);
>
> ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
>
> }
>
> jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
> ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
> bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
> na szybsza forme tez by bylo ciekawe)
>
>
>
>
>
>
>
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 11:38
- 30.03.12 12:25 M.M.
- 30.03.12 13:29 bartekltg
- 30.03.12 15:13 Adam Wysocki
- 30.03.12 15:13 Adam Wysocki
- 30.03.12 17:33
- 30.03.12 18:18
- 30.03.12 18:20 bartekltg
- 30.03.12 18:27
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
Najnowsze wątki z tej grupy
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie