-
Data: 2013-07-16 09:16:25
Temat: Re: rasteryzacja malych kulek
Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 16 lipca 2013 07:47:23 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> W dniu 2013-07-15 16:54, firr pisze:
>
> > chcialbym napisac jakas w miare poprawną
>
> > rasteryzacje malych kulek - problem z malymi
>
> > kólkami rysowanymi bressenhamem polega na tym
>
> > ze male kolka rysowane bressenhamem wygladają
>
> > tak
>
> >
>
> > #
>
>
>
> A jak inaczej ma wyglądać jednopikselowa kulka?
>
>
>
> >
>
> > albo tak
>
> >
>
> > #
>
> > ###
>
> > #
>
>
>
>
>
>
>
> >
>
> > jak sie ma cala hmare tekich kolek obracacnych w 3d
>
> > to to nie wyglada wtedy za dobrze
>
> >
>
> > w sumie wieksze kolka dla srednicy d < kilkanascie
>
> > tez nie wygladaja same z siebie za dobrze - potrzebny
>
> > jest blending brzegów by to jakos wygladało
>
>
>
> https://www.dropbox.com/s/sy9qmtxqx02eoex/kulki.png
>
>
>
> U mnie też brzydko wyglądają:(
>
>
>
no nieduze kulki bez blendingu nie sa calkiem okragle a dla malych kulek bez
blendingu jest
raptowny skok
https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/100kKul
ekSoftRast.jpg
i robi sie cos w rodzaju mgły/ siatki
wlasnie chcialbym to ew poprawic (jeszcze
wieksze problemy sa chyba z malymi trojkatami
gdzie np daleko oddalona szachownica bardzo
miga, pelza po niej masa artefaktów nie wiem
czy jest jakis dobry sposob napoprawienie tego,
moze wlasnie blendingiem - zalezaloby mi na tym
>
>
> Za to jak jest ich 2500 mają >70fps,
>
> 5000 kulek (zderzających się*) i 30fps.
>
>
>
> SFML jest całkiem przyjemne!
>
> Bawię się od paru h :)
>
>
>
>
>
> *) oczywiście nie n^2, ale też nie porządna miotła,
>
> kulki sortuję po jednej współrzędnej.
>
>
>
> >
>
> > jak to npisac ?
>
>
>
> Ja dopisałem dwie linijki
>
> sf::ContextSettings settings;
>
> settings.antialiasingLevel = 8;
>
> sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(W, H), "SFML works!",
>
> sf::Style::Default, settings);//ta już była
>
>
>
> https://www.dropbox.com/s/x0ugtvf7hd72q8l/kulki_AA.p
ng
>
>
>
>
>
>
>
> > 1.
>
> >
>
> > dla kolka o srednicy 1 mozna by prawdopodobnie
>
> > obliczyc lub stablicowac jasnosci czterech pixeli w
>
> > zaleznosci od ulamkowego przesuniecie - na podobnej zasadzie jak z wu-pixel
[czyli (1-fx)*(1-fy), (fx)*(1-fy), (1-fx)*(fy), (fx)*(fy) ] tylko ze dla kolka wzorek
na te czesci bylby nieco inny - JAKI ?
>
> >
>
> > czy lepiej to tablicowac czy machnac jakis wzorek,
>
>
>
> Wzorek.
>
>
>
> > jaki ?
>
>
>
> proporcjonalnie do położenia.
>
ale jaki konkretnie ;/ dla kwadratu przsy przesuieciu +0.1 wzgledem 0.5, 0.5 jest
0.6, 0.4 pozniej 0.7, 0.3 itd a dla kulki ? musialby byc jakis
wzorek na objetosc (pole powierzchni) kulowej czapki,
>
>
> > 2. co zrobic dla d < 1 ? pomnozyc np wartosci
>
> > te z przypadku d==1 przez (d*d) - nie byloby
>
> > do konca scisle
>
>
>
> Zwiększ rozdzielczość do takiej, aby nikt nie gapił
>
> się na pojedyncze piksele;-)
>
>
to by mulilo i nie konieczie musi wygladac za dobrze
>
>
>
> > 3. co zrobic w przypadku kulek wiekszych niz 1
>
> > albo co zrobic w przypadku wogole sporych kulek
>
> > gdzie mozna sie zajmowac tylko belndingiem brzegów
>
>
>
>
>
> Użyj bressenhamanopodobnych algorytmów, ale
> zamiast decydować, który piksel kolorować,
> podziel zaciemnienie proporcjonalnie do odległości
> (jeśli wyliczona wspolrzedna pokrywa się z pikselem,
> jest czarny, jeśli w połowie pomiedzy dwoma - szare)
> w przypadku okręgu (dla pełnego koła oczywiście tylko zewnatrzny
> jest cieniowany)
>
wiadomo ze ogolnie np bressenhamo podobnych ;/
ale pytanie/zagadnienie jest wlasnie jakich
dokladnie
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.13 09:42 firr
- 16.07.13 09:48 firr
- 16.07.13 10:19 bartekltg
- 16.07.13 10:46 firr
- 16.07.13 11:53 bartekltg
- 16.07.13 12:14 firr
Najnowsze wątki z tej grupy
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-12-30 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=