    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 16 Jul 2013 00:16:25 -0700 (PDT)
    Subject: Re: rasteryzacja malych kulek
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2013 07:47:23 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > A jak inaczej ma wyglądać jednopikselowa kulka?

    > https://www.dropbox.com/s/sy9qmtxqx02eoex/kulki.png
    >

    > U mnie też brzydko wyglądają:(

    no nieduze kulki bez blendingu nie sa calkiem okragle a dla malych kulek bez
    blendingu jest
    raptowny skok

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/100kKul
    ekSoftRast.jpg

    i robi sie cos w rodzaju mgły/ siatki

    wlasnie chcialbym to ew poprawic (jeszcze
    wieksze problemy sa chyba z malymi trojkatami
    gdzie np daleko oddalona szachownica bardzo
    miga, pelza po niej masa artefaktów nie wiem
    czy jest jakis dobry sposob napoprawienie tego,
    moze wlasnie blendingiem - zalezaloby mi na tym

    > Za to jak jest ich 2500 mają >70fps,
    >
    > 5000 kulek (zderzających się*) i 30fps.
    >

    > SFML jest całkiem przyjemne!
    >
    > Bawię się od paru h :)
    >

    > *) oczywiście nie n^2, ale też nie porządna miotła,
    >
    > kulki sortuję po jednej współrzędnej.

    > Ja dopisałem dwie linijki
    >
    > sf::ContextSettings settings;
    >
    > settings.antialiasingLevel = 8;
    >
    > sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(W, H), "SFML works!",
    >
    > sf::Style::Default, settings);//ta już była
    >

    > https://www.dropbox.com/s/x0ugtvf7hd72q8l/kulki_AA.p
    ng

    [czyli (1-fx)*(1-fy), (fx)*(1-fy), (1-fx)*(fy), (fx)*(fy) ] tylko ze dla kolka wzorek
    na te czesci bylby nieco inny - JAKI ?

    > Wzorek.

    > proporcjonalnie do położenia.

    ale jaki konkretnie ;/ dla kwadratu przsy przesuieciu +0.1 wzgledem 0.5, 0.5 jest
    0.6, 0.4 pozniej 0.7, 0.3 itd a dla kulki ? musialby byc jakis
    wzorek na objetosc (pole powierzchni) kulowej czapki,

    > Zwiększ rozdzielczość do takiej, aby nikt nie gapił
    >
    > się na pojedyncze piksele;-)

    to by mulilo i nie konieczie musi wygladac za dobrze

    > Użyj bressenhamanopodobnych algorytmów, ale
    > zamiast decydować, który piksel kolorować,
    > podziel zaciemnienie proporcjonalnie do odległości
    > (jeśli wyliczona wspolrzedna pokrywa się z pikselem,
    > jest czarny, jeśli w połowie pomiedzy dwoma - szare)
    > w przypadku okręgu (dla pełnego koła oczywiście tylko zewnatrzny
    > jest cieniowany)

    wiadomo ze ogolnie np bressenhamo podobnych ;/
    ale pytanie/zagadnienie jest wlasnie jakich
    dokladnie