  • Data: 2013-06-02 12:41:31
    Temat: Re: ramka ethernetu (?)
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 22:27:29 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
    > Nigdy specjalnie nie interesowałem sie
    >
    > siecią, ostatnio troche nadrabiam braki
    >
    > i zyskalem nawet jaka taką orientacje,
    >
    > aczkolwiek pare kwestie sa dl mnie niejasne
    >
    > np:
    >

    > czy nazwa ethernet stosuje sie do calego
    >
    > internetu 'naziemnego'? (z tego co czytalem
    >
    > wynikaloby moze ze tzw ramka ethernetu
    >
    > (okolo 1500 bajtow) stosuje sie do calej
    >
    > transmisji naziemnej sieci bezprzewodowe
    >
    > natomiast maja swoją nieco wieksza 'ramke
    >
    > transmisji' - czy jest to prawda i caly
    >
    > internet 'przechodzi' przez te dwie ramki
    >
    > czy jest to bardziej skomplikowane i

> [...]

    doszukalem sie info o niejakim MTU i ze moze to
    byc ustawione na mniej niz 1500 - ale nie wiem jak
    to jest w praktyce, chyba wolalbym zalozyc ze
    w wiekszosci sieci jest to 1500, chyba lepiej
    miec to ustawione na 1500 a nie mniej
    Niepokoi mnie tu sprawa zwiazana z tym ze
    male pakiety nie tylko dawalby straty pojemnosci
    na naglowkach ale i straty na szybkosci
    transferu bo podzielic przeslad dwa zamiast jednego i polaczyc chyba by bylo przeciez
    wolniej - ale nie wiem jak to jest w praktyce
    a te info co czytalem nie daje jasnej odpowiedzi