  • 31. Data: 2024-05-25 11:27:36
    Temat: Re: radyjko znalazłem
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.05.2024 o 10:11, Marek pisze:

> [...]
    > kluczowego nie da się dodać bez akceptacji człowieka. Oczywiście to trwa
    > ale jakoś przez to system się nie zawalił i mając kilkaset mln klientów
    > ogarniają to.
    > To, że nie ma kontroli treści reklam na FB czy Insta wynika tylko z
    > tego, że jeszcze nikt im się poważnie do dupy za to nie dobrał i mogą
    > sobie pozwalać na oszczędne rozwiązania średniodzialającego AI zamiast
    > świadomych kontekstu moderatorów. Jak im się przyłoży 1mld$ skutecznie
    > ściągniętej kary to zaraz znajdą się osoby by tego pilnować.

    Przecież to ma być wolne. Dokładnie takie prawo jest, że są wyłączeni z
    odpowiedzialności za emitowane reklamy. No i zakaz cenzury jest. By Cię
    nie odfiltrowali 'bo bez krawata jesteś'. Cenzura i tak jest np
    nczas.com ale czy aby na pewno chodzi o to by była.

  • 32. Data: 2024-05-25 11:36:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 May 2024 11:17:21 +0200, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > Ale, że jakiś cenzor ma siedzieć i decydować czy reklama będzie
    > emitowana?

    Dokładnie, nawet podałem przykład Googole Ads gdzie właśnie taki
    cenzor siedzi. Masz z tym jakiś problem, że każda reklama tam jest
    weryfikowana i trzeba czekać, czasami kilka godzin, na akceptację?

    > I masz taki streaming i co użytkownik z tym zrobi, że mu się
    > komunikat
    > pojawi?

    Będzie poinformowany, że to nie jest zaufane źródło. Tylko tyle i aż
    tyle. Domyślam się, że teraz pewnie pojawi się argument małpy po
    stronie radioodbiornika (z całym szacunkiem do małp).

    > Pytanie było czy w ogóle szyfrowanie strumienia publicznego radia
    > ma
    > sens.

    Odpowiedź na to pytanie: nie ma sensu. Dlatego uważam, że
    kryptografię należy stosować z głową i *tylko* tam gdzie tam gdzie to
    jest uzasadnione. Czy stacje radiowe "pop&folk" powinny mieć warstwę
    kryptografii (w domyśle z możliwością weryfikacji autentykacji
    źródła)? Nie. Czy stacja z genre "Komunikaty Ministerstwa Wojny o
    stanie zagrożenia kraju"? Raczej tak.
    Kryptografię należy używać mądrze, że zrozumieniem po co jest, jak
    działa i do czego służy. Natomiast jej stosowanie powszechnie, na
    rympał, przez programistów idiotów właśnie prowadzi do absurdów
    wykazanych w tym wątku.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2024-05-25 12:07:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 25.05.2024 10:11, Marek wrote:

    > Ludzie. Nie przesadzajmy, że skala nowych  reklam do emisji na godzinę

    Jest *zdecydowanie* większa, niż w przypadku tradycyjnych mediów. To
    wystarczy. Dodatkowo są to reklamy targetowane. W telewizji widziałeś
    wszystko, co było emitowane w bokach reklamowych. W Internecie widzisz
    tylko te reklamy, w przypadku których jakiś algorytm uznał cię za
    potencjalnego odbiorcę.

    > jest tak wielka, że przekracza liczbę np. dodawanych treści przez
    > użytkowników YT i trudno o możliwości weryfikacji tego przez ludzi.

    No jasne. Tylko pamiętaj, że:
    1. Serwis streamingowy ma przynosić dochód. Jeśli firma nie musi
    zatrudniać dodatkowych moderatorów, to tego nie zrobi. A jeśli prawo
    tego od niej bezpośrednio nie wymaga i nikt nie wyciąga konsekwencji za
    publikowanie reklam oszustów, to nie musi.
    2. W przypadku mediów takich jak YT czy FB to reklamodawcy są klientami
    firmy. Oni płacą za jej usługi.Jeśli firma nie musi (bo np. wymaga tego
    od niej prawo) to nie będzie robiła im problemów dodatkową warstwą
    kontroli i ograniczeń.
    3. Nawet w przypadku zwykłych użytkowników mamy do czynienia z cenzurą
    represyjną, a nie prewencyjną. To znaczy nikt nie sprawdza treści przed
    publikacją, własciciel kanału co najwyżej poniesie konsekwencje po fakcie.
    4. Pewien wyjątek stanowią algorytmy skanujące treści przed wrzuceniem,
    ale one działają tak sobie i skupiają się głównie na takich kwestiach
    jak naruszenia prawa autorskiego czy publikacja nagości. Z wykryciem
    ewidentnych scamów najwyraźniej sobie nie radzą.

> [...]
    > świadomych kontekstu moderatorów. Jak im się przyłoży 1mld$ skutecznie
    > ściągniętej kary to zaraz znajdą się osoby by tego pilnować.

    Właśnie o tym mówię. Problem w tym, że jak się rządy zabiorą za robienie
    (potrzebnego) porządku, to będziesz miał tech-bros wrzeszczących, że to
    Orwell i odbieranie wolności. ;)

  • 34. Data: 2024-05-25 12:22:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 25.05.2024 11:27, io wrote:
    > No i zakaz cenzury jest.

    Bzdura. Jedno z największych nieporozumień, powtarzanych nagminnie.
    Zachodnie państwa demokratyczne jakiś czas temu powszechnie zrezygnowały
    ze stosowania cenzury prewencyjnej. Czyli przed publikacją nie musisz
    już uzyskiwać zgody państwowego urzędnika.
    Cenzura prewencyjna bynajmniej nie jest praktyka typową tylko dla
    reżimów totalitarnych i autorytarnych. Była ona powszechną praktyką
    przez sporą część historii, nie tylko w tradycyjnych monarchiach, ale
    też młodych demokracjach (np. w Polsce po odzyskaniu niepodległości).
    Jednym z pierwszych (jak nie pierwszym) radykalnych odstępstw była
    pierwsza poprawka do konstytucji USA, jednak nawet tam starano się to
    obchodzić. W czasach zimnej wojny np. władze nie mogły formalnie zakazać
    wydawania komunistycznej propagandy, za to można było już zakazać
    wwożenia takowej przez granicę.
    Odejście od cenzury prewencyjnej nie było podyktowane jakimiś moralnymi
    względami, ale kwestiami czysto praktycznymi - nowoczesne media
    zwiększyły ilość wydawanych publikacji (w szerokim rozumieniu tego
    słowa) tak bardzo, że niemożliwe stało się utrzymywanie aparatu
    urzędniczego, który byłby w stanie to wszystko ogarnąć.

    Ciągle jednak funkcjonuje cenzura represyjna - czyli już po fakcie
    możesz ponieść odpowiedzialność za swoje słowa. Może ona przybierać
    różną formę, od odpowiedzialności za zachowania i wypowiedzi
    "nieobyczajne", przez pozwy cywilne o zniesławienie, skończywszy na
    odpowiedzialności karnej za nawoływanie do przestępstwa.

    No i jeszcze jedna kwestia, która jest często przedmiotem nieporozumień.
    Koncepcja "wolności słowa" odnosi się tylko do relacji na linii
    państwo-obywatel. Nie obywatel-obywatel albo obywatel-prywatna
    korporacja. Nie możesz zorganizować wiecu politycznego na czyjejś
    prywatnej działce, powołując się na "swobodę wypowiedzi", a prywatna
    firma może nadal forsować własne standardy odnośnie treści publikowanych
    na ich serwerach.

  • 35. Data: 2024-05-25 12:29:30
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.05.2024 o 11:36, Marek pisze:

    > Dokładnie, nawet podałem przykład Googole Ads gdzie właśnie taki cenzor
    > siedzi. Masz z tym jakiś problem, że każda reklama tam jest weryfikowana
    > i trzeba czekać, czasami kilka godzin, na akceptację?

    Ja? Mnie reklamy w ogóle nie interesują, usuwam wszystkie jak leci.

    > Będzie poinformowany, że to nie jest zaufane źródło. Tylko tyle i aż
    > tyle.

    A chce być poinformowany?

> [...]
    > kryptografii (w domyśle z możliwością weryfikacji autentykacji źródła)?
    > Nie. Czy stacja z genre "Komunikaty Ministerstwa Wojny o stanie

    Ministerstwa Wojny Georga Orwella?

> [...]
    > działa  i do czego służy. Natomiast jej stosowanie powszechnie, na
    > rympał, przez programistów idiotów właśnie prowadzi do absurdów

    Tak tak, w publicznych strumieniach nie chodzi o poufność przekazu tylko
    o jego integralność.

  • 36. Data: 2024-05-25 12:46:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.05.2024 o 12:22, Atlantis pisze:

    > Bzdura. Jedno z największych nieporozumień, powtarzanych nagminnie.

    Ale, że nie rozumieli co wpisują do konstytucji?

> [...]
    > słowa) tak bardzo, że niemożliwe stało się utrzymywanie aparatu
    > urzędniczego, który byłby w stanie to wszystko ogarnąć.

    W 80 roku? Co Ty za bzdury opowiadasz :-)

> [...]
    > "nieobyczajne", przez pozwy cywilne o zniesławienie, skończywszy na
    > odpowiedzialności karnej za nawoływanie do przestępstwa.

    Odpowiedzialność nic nie ma do cenzury.

> [...]
    > prywatnej działce, powołując się na "swobodę wypowiedzi", a prywatna
    > firma może nadal forsować własne standardy odnośnie treści publikowanych

    Tak Ci się tylko wydaje :-)

  • 37. Data: 2024-05-25 13:28:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 25.05.2024 12:46, io wrote:

    > Ale, że nie rozumieli co wpisują do konstytucji?

    Konstytucja dość jasno precyzuje, że chodzi o cenzurę prewencyjną, o
    czym wyraźnie napisałem. Cenzura represyjna jest nadal dozwolona i
    stosowana. Autorzy konstytucji dobrze wiedzieli co piszą.

    > W 80 roku? Co Ty za bzdury opowiadasz :-)

    Mówię już o czasach po 1989. Nie możesz mieć wolnego rynku wydawniczego
    i cenzury prewencyjnej jednocześnie, bo dosyć szybko zabraknie mocy
    przerobowych aparatu urzędniczego. ;)

    > Odpowiedzialność nic nie ma do cenzury.

    Oczywiście, że ma - do cenzury represyjnej, która ciągle jest jedną z
    form cenzury.

  • 38. Data: 2024-05-25 15:31:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v2qab3$317b4$1@news.icm.edu.pl>
    user Atlantis pisze tak:

    > Do tego na FB działa całe mnóstwo profili prowadzonych przez farmy
    > trolli ze wschodu. I jeszcze więcej należących lokalnych
    > pożytecznych idiotów, którzy dali im się zindoktrynować.

    i to jest kolejny dowód na wyzszość Usenetu.

    Mamy tu tylko kilku troli i ruskich pachołków.
    Tu każdy kit zostanie szybko zidentyfikowany.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 39. Data: 2024-05-25 15:43:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:13a13238-03db-4797-ac30-13f1f281322f@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Trochę tak :)

    Zawsze podziwiałem lampy. Te wszystkie misterne kontrukcje wsadzene w
    szkło i ładny kolor grzania. Pewnie podziwiałbym mikroprocesory gdyby
    nie były zalane. Takie Tokio z ulicami i budynkami na krzemie ;)

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo
    # Konstelacja Ośmiu Gwiazd

  • 40. Data: 2024-05-25 15:56:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 May 2024 14:43:33 +0100, PiteR napisał(a):

> [...]
    > szkło i ładny kolor grzania. Pewnie podziwiałbym mikroprocesory gdyby
    > nie były zalane. Takie Tokio z ulicami i budynkami na krzemie ;)

    To częsta przypadłość, ten podziw :) Zauważyliście reklamę Żubra w
    którym ufo porywa zwierzaka? A jest zrobione z garści lamp :)
    --
    Jacek
    I hate haters.