  • Data: 2015-01-14 09:46:33
    Temat: Re: python...
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 01:33:04 UTC+1 użytkownik slawek napisał:

    > Każdy, który chce OBIEKTYWNIE porównywać języki programowania
    > [...] zasługuje na opinię szkodliwego idioty.

    Jezyki programowania mozna obiektywnie porownywac, np. pod wzgledem
    skladni albo sily wyrazu (polecam prace Felleisena, do ktorej link
    dawalem)

    > - a do tego jeszcze uważa że wie co jest potrzebne cyt. "wszystkim" (nie
    > przeprowadziwszy najdrobniejszego research'u wśród choćby swoich krewnych i
    > znajomych, sic!)

    Nie zauwazylem, zeby ktokolwiek twierdzil, ze wie, co jest potrzebne wszystkim.
    M.M. zaproponowal pewna liste aspektow, ktore jego zdaniem sa istotne
    (i dodatkowo ktore sa jego zdaniem istotne nie tylko dla niego), z ktorymi
    kazdy oczywiscie moze polemizowac

    > - a jeszcze jakby było mało... ma pomysły na OGRANICZENIE (urwa, jak?)
    > możliwości tworzenia nowych języków programowania...

    Nikt nie moze nikomu zabronic posiadania pomyslow.
    Jezeli natomiast uwazasz, ze pewne pomysly sa kiepskie, to moze
    lepiej zamiast sie w-urwiac, przedstaw kontrargumenty, zeby
    wspoldyskutant mogl sie do nich ustosunkowac, a nie wyzywaj go
    od "szkodliwego idioty"

    > Ok, nie czuję wielkiej potrzeby abym to akurat ja musiał tworzyć nowy język
    > (oczywiście YACC i wzorzec interpreter z GOF czasem się przydają, ale nie o
    > to chodzi). Ale jeżeli jakiś ciołek chce koniecznie robić nowy język... no
    > problem. Niech sobie robi. Może kiedyś wyjdzie z tego coś ciekawego.

    Dlaczego "ciolek"?

    > Gdyby nie "pomysły na nowe języki" nie mielibyśmy np. Javy (bo przecież
    > każdy program można napisać w C++, a Java od C++ różni się nieznacznie). Nie
    > mielibyśmy Pascala, bo przecież był już Algol. Itd. itp.
    >
    > Oczywiście taki postęp kosztuje - tępak, który wyuczył się Pascala "na
    > blachę" może czuć się nieco oszukany, że nikt nie potrzebuje "programistów
    > ze znajomością Pascala".

    Nie umiem sobie wyobrazic, jak mozna by sie bylo "wyuczyc programowania
    na blache". Plusem jest to, ze znajomosc dowolnego jezyka programowania
    ulatwia nauczenie sie kolejnych. Mozesz to przekazac swojemu "tepakowi",
    to moze sie ucieszy.