  • Data: 2015-01-15 22:12:11
    Temat: Re: python...
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 21:50:26 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > nie jestem pewien czy to ze python jest wolny wynika z tego ze jest interpretowany,
    najprawdopodobniej mozna by go kompilowac (?,nie jestem tego co prawda pewien) i
    calkiem mozliwe ze kompilowany tez bedzie wolny (?,tego tez nie jestem calkiem
    pewien)

    Stwierdzenie, ze "jezyk jest wolny", to najzwyczajniejszy w swiecie blad
    kategorialny. Pythona oczywiscie mozna kompilowac.

    > - wydaje mi sie ze moze to byc w sumie sluszna dorga, kompilowane jezyki
    wysokopoziomowe, nieststy by cos wiecej o tym powiedziec chyba trzebby sie tym zajac,
    znac procedury kompilacji takich
    > wysokopoziomowych jezykow jak to dziala,
    > co jest problemem itp

    Dla jezyka Scheme istnieje kompilator, ktory podobno optymalizuje na tyle
    dobrze, ze osiagalna wydajnosc jest porownywalna z C.
    Jego autor napisal nawet (niezbyt doglebny, ale przyjemny w czytaniu)
    tekst dotczacy tego, w jaki sposob rozwinal ten kompilator:
    http://www.cs.indiana.edu/~dyb/pubs/hocs.pdf

    Poza tym zdaje sie, ze istnieja bardzo dobre kompilatory dla OCamla.
    Tutaj mozna znalezc porownanie wydajnosci raytracera napisanego w C++
    z napisanym w OCamlu:

    http://www.ffconsultancy.com/languages/ray_tracer/co
    mparison.html

    Widac, ze roznice w wydajnosci sa niewielkie (albo prezentacja wynikow
    jest dobrze zmanipulowana ;]), natomiast korzysci wynikajace z uzycia
    OCamla wydaja sie znaczace