    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 9 Jan 2015 08:24:52 -0800 (PST)
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: python...
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, January 9, 2015 at 4:13:46 PM UTC+1, firr wrote:
    > tym samym potwierdzasz zapotrzebowanie na wiecej jezykow;
    Słowo potrzeba ma wiele znaczeń. W tamtym poście tylko wyraziłem
    swoje osobiste preferencje. Moje preferencje w jakimś
    sensie też się przekładają na (moje) zapotrzebowanie. Jednak
    zwykle gdy używam określenia: (nie)potrzeby, to mam na myśli
    cechy języka, które pośrednio lub bezpośrednio przekładają
    się na to, co wszystkim potrzebne, np. na:
    1) szybsze tworzenie oprogramowania
    2) mniej czasu na debugowanie
    3) łatwiejsze tworzenie narzędzi i bibliotek do języka,
    4) tańsza kadra,
    5) łatwiejsze znalezienie pracy jako programista w danym języku,
    6) mniej czasu na naukę składni języka,
    7) łatwiejsza komunikacja z innym oprogramowaniem,
    8) itd.

    > bazujac na tych wytycznych mozna zrobic taki jezyk, nie widze problemu,
    > aczkolwiek bylby to chyba kolejny pewnie z 10-ty z klonów c
    Można, ale raczej warto :) Byłby to język najbardziej podobny do
    Javy kompilowanej do kodu maszynowego (albo kompilowanej do C/C++),
    bez kolektora, bez dynamicznego polimorfizmu, bez refleksji.

    > Ja jak mowilame uwazam ze c raczej nic nie zdetronizuje
    Skąd się bierze taka ogromna popularność języka C? Może z
    jego prostej składni? Java swego czasu też zyskiwała rzesze
    wyznawców i miała prostą składnię. C++ to kolos który nadal
    się rozrasta i którego szczegółów nie chcę się ludziom
    uczyć.

    > za
    > to chyba przeydalby sie
    > bardziej wysokopoziomowy chyba rozny od c
    Moim zdaniem C jest zbyt wysokopoziomowy, a C++ zbyt niskopoziomowy.

    > (bardziej rozciagliwy, pewnie z anstrakcją
    > od surowych tablic i innymi abstrakcjami) jezyk aczkolwiek tez byc moze kompilowany
    (kiedys pewnie napisze wiecej jak to sobie wyobrazam ale nie jest to chyba taki
    calkiem lekki temat)
    O swoich preferencjach pisze się lekko. Trudno jest zebrać cechy
    języka które ułatwiłyby życie każdemu programiście. Ja też nie
    potrafię.