  • Data: 2017-12-22 13:54:57
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: "AK" <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > zewnatrz.
    >
    > Teoretycznie pozwala na optymalizację. Czyli szybsze działanie.

    Liczenie hasha z tupli moze trwac dluzej niz robienie listy.
    Powatrzam jeszcze raz.
    W tym kontekscie nic nie znaczacy szczegol implementacyjny i zadne
    "teoretycznie" tego nie zmiania.

    > No cóż, te coding to mi się samo wstawia. Więc nie przepracowuję się od tego.

    Ten encoding Ci nie pomoze w wyswietlaniu ptaszkow pod edytorem
    go nie wspierajacym lub "ostrzezeniami wyciecia" "blednych znakow"
    przez edytor.
    W dodatku # encoding-utf-8 jest obsolete w python3

    > idealnie i tu jest
    >
    > PEP jest tu bardzo pomocny. Zwłaszcza że został zaimplementowany.

    W tym kontekscie (funkcja wewnetzrna) go nie naruszam bo jest gwarancja
    poprawnosci parametru (patrz modf)

    > Klasa po to, aby liczbę móc wyświetlać numerycznie, słownie i ewentualnie jeszcze
    jakoś (kwota,
    > liczebnik porządkowy, słownie po polsku, słownie po angielsku...), także z zapisu
    słownie na
    > liczbę cyferkami.

    Znow stulasz 3 po 3.
    Inny jezyk niz polski nie wchodzi tu (z zaloznia) w gre.
    Powtarzam:
    To _z zalozenia_ prosciutki util dzialajacy tylko dla jezyka polskiego.
    (nota bene: chyba/o ile pamietam analogiczny jak dzialajacy lata w wersji C++ w
    defBank-u)

    > Da się.

    Nie. Nie da sie.
    Da sie dla szczegolnych przypadkow/jezykow ale nie generycznie dla
    wiekszosci/wszytskich.

    > Trywialne: pięć złotych, bez pięciu złotych, pięcioro dzieci, o pięciorgu
    krasnoludkach, samopięć.

    Teoretycznie racja.
    Praktycznie: zwyczajnie nie chce mi sie napracowac dla "ogonow widma" :)
    To ma sluzyc w banku/FK/"płacach" itp.

    AK