  • 141. Data: 2011-07-29 14:54:52
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 13:44:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Przed każdym zakrętem sygnalizujesz zamiar skrętu?

    Nie, ale nie twierdze ze takie sa przepisy.

    Szczegolnie ze one mowia o kierunku ruchu - jechalem na polnoc, teraz jade
    na zachod - to chyba zmienilem kierunek ruchu ?

    J.

  • 142. Data: 2011-07-29 15:02:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Jul 2011 13:47:00 +0200, Javelin

    > Na samym początku dyskusji napisałem że zjazd
    > z ronda traktujemy "tak jakby" jak skrzyżowanie.
    > W mojej opini wspomniany art jest właśnie
    > najlepszym przykładem art uniwersalnego, pasującego
    > i do skrzyżowań i do rond wszelkiego typu.

    Napisałeś właśnie masło maślane. Rondo jest skrzyżowaniem.

    Poza tym, że należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi, który już znajduje się
    NA skrzyżowaniu, to jest nadal zwykłe skrzyżowanie. Że wyspa na środku
    wymusza jazdę po łuku i dzięki temu wyklucza wymijanie się aut -- no cóż,
    na tym polega w pewnym sensie genialność skrzyżowania z ruchem okrężnym.
    Ale nic więcej.

    > Trzeba go rozumieć w prosty sposób, aby jak
    > najmniej utrudniać innym jazdę oraz starać się do nie tworzenia
    > punktów kolizyjnych zjeżdżamy/skręcamy jak najbliżej krawędzi jezdni w
    > którą ten zjazd/skręt prowdzi.

    Przecież w ten sposób nie zapobiegasz tworzeniu się punktów kolizyjnych,
    tylko zwyczajnie przesuwasz je w inne miejsce (wcześniej). Co gorsza tym
    samym uniemożliwiając innym wjazd na rondo i opóźniając cały proces jazdy.
    Naprawdę, nie utrudniajmy sobie, trudnej i tak, sytuacji na drogach.

    > będziemy się przepychać z pasa wewnętrznego jadąc w
    > poprzek dwóch innych pasów żeby zjechać z ronda? Moim zdaniem
    > bezpieczniejsze bedzie wcześniejsze przesuwanie się z pasa na pas (dla
    > Waldka "zmiana pasów ruchu") aby to rondo opuścić skrajnym pasem i
    > wtedy zająć sobie już dowolny pas nie tworząc zagrożęnia dla nikogo.

    Jednocześnie tworząc jeszcze większe korki.

    Bezpieczeństwo -- zgoda. Ograniczanie przepustowości -- nie.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 143. Data: 2011-07-29 15:57:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, July 29, 2011, 2:54:52 PM, you wrote:

    > Nie, ale nie twierdze ze takie sa przepisy.
    > Szczegolnie ze one mowia o kierunku ruchu - jechalem na polnoc, teraz jade
    > na zachod - to chyba zmienilem kierunek ruchu ?

    Naprawdę? To dlaczego nie dostaniesz mandatu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 144. Data: 2011-08-22 21:50:00
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011 22:13:25 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Właśnie poszedłem do garażu, od krawędzi szyby przedniej do końca lusterka
    >jest 33 cm, szyba ma 144 cm szerokości.
    >Razem 210 cm i nie chce być inaczej.

    Słabo to widzę, aczkolwiek kłócić się nie będę -
    http://www.autocentrum.pl/gfx/wymiary/200086.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 145. Data: 2011-08-22 22:23:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>