    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pytanie w temacie ronda
    Date: Fri, 29 Jul 2011 15:02:27 +0200
    Sender: Myjk <>
    <j0ptmn$qno$1@news.onet.pl> <j0r0ij$76g$1@mx1.internetia.pl>
    <j0r0rc$lav$1@news.onet.pl> <j0r21s$q7a$1@mx1.internetia.pl>
    <j0r2hj$qtq$1@news.onet.pl> <1...@o...pl>
    <j0r58e$ul6$1@mx1.internetia.pl> <1...@o...pl>
    <11do5zc3luhl8$.dlg@myjk.org> <1...@o...pl>
    <1px3igswk7jmq$.dlg@myjk.org> <1...@o...pl>
    <z...@m...org> <1...@o...pl>
    <1dey3s82mtizi$.dlg@myjk.org> <4...@o...pl>
    <l...@l...institute.com> <1...@o...pl>
    <1...@m...org> <7...@o...pl>

    Fri, 29 Jul 2011 13:47:00 +0200, Javelin

    > Na samym początku dyskusji napisałem że zjazd
    > z ronda traktujemy "tak jakby" jak skrzyżowanie.
    > W mojej opini wspomniany art jest właśnie
    > najlepszym przykładem art uniwersalnego, pasującego
    > i do skrzyżowań i do rond wszelkiego typu.

    Napisałeś właśnie masło maślane. Rondo jest skrzyżowaniem.

    Poza tym, że należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi, który już znajduje się
    NA skrzyżowaniu, to jest nadal zwykłe skrzyżowanie. Że wyspa na środku
    wymusza jazdę po łuku i dzięki temu wyklucza wymijanie się aut -- no cóż,
    na tym polega w pewnym sensie genialność skrzyżowania z ruchem okrężnym.
    Ale nic więcej.

    > Trzeba go rozumieć w prosty sposób, aby jak
    > najmniej utrudniać innym jazdę oraz starać się do nie tworzenia
    > punktów kolizyjnych zjeżdżamy/skręcamy jak najbliżej krawędzi jezdni w
    > którą ten zjazd/skręt prowdzi.

    Przecież w ten sposób nie zapobiegasz tworzeniu się punktów kolizyjnych,
    tylko zwyczajnie przesuwasz je w inne miejsce (wcześniej). Co gorsza tym
    samym uniemożliwiając innym wjazd na rondo i opóźniając cały proces jazdy.
    Naprawdę, nie utrudniajmy sobie, trudnej i tak, sytuacji na drogach.

    > będziemy się przepychać z pasa wewnętrznego jadąc w
    > poprzek dwóch innych pasów żeby zjechać z ronda? Moim zdaniem
    > bezpieczniejsze bedzie wcześniejsze przesuwanie się z pasa na pas (dla
    > Waldka "zmiana pasów ruchu") aby to rondo opuścić skrajnym pasem i
    > wtedy zająć sobie już dowolny pas nie tworząc zagrożęnia dla nikogo.

    Jednocześnie tworząc jeszcze większe korki.

    Bezpieczeństwo -- zgoda. Ograniczanie przepustowości -- nie.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player