  • 131. Data: 2011-07-29 14:04:58
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 13:51:53 +0200, Javelin napisał(a):

    > No to się zdecyduj. Pas na rondzie idzie nieustannie w lewo, zjazd
    > z ronda to jest ta część która się znajduje za prawą krawędzią
    > zewnętrznego pasa ronda. To jadąc prosto gdzie w końcu jedziesz?

    A sytuacja kiedy pas się rozdziela na rondzie i jedna jego część idzie
    dalej dookoła ronda a druga prowadzi na wprost poza rondo jest za bardzo
    skomplikowana żeby pojąć?
    Nie, żebym ileś godzin temu dawał fotkę klasycznego ronda, na którym to
    jest dokładnie tak rozrysowane, przecież jak ktoś nie chce zobaczyć, to i
    na fotce nie zobaczy...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 132. Data: 2011-07-29 14:05:21
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "RoMan Mandziejewicz" datowanym 29 lipca 2011 (13:49:34) napisano:

    > Hello Javelin,

    > Friday, July 29, 2011, 1:36:04 PM, you wrote:

    > [................]

    > Zanim znów zabrniesz (choć właściwie już zabrnąłeś) to pamiętaj, że
    > sytuacja rond z oznaczonymi pasami zjazdowymi i bez oznaczonych pasów
    > zjazdowych jest różna. I naprawdę czasem ciężko określić, czy dane
    > skrzyżowanie jest klasycznym rondem z jezdnią jednokierunkową wokół
    > wyspy czy też trochę bardziej wypasionym skrzyżowaniem z wyznaczonymi
    > pasami do manewrów, wyspą po środku i oznakowaniem ruchu okrężnego.

    Romku nie zabrnąłem, bo cały czas dyskusja dotyczy ronda z pasami
    oznaczonymi bądź nie ale bez wyznaczonych pasów do wykonania manewru.
    Konkretny pas do zjazdu jest odpowiednio wczesniej oznaczony i trudno
    tu się spierać o inną niż wskazaną przez ten pas możliwość opuszczenia
    ronda.

    --
    Javelin
    Kraków

  • 133. Data: 2011-07-29 14:06:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@1...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:110729.140244.pms.2355@int.dyndns.org.invalid..
    .

    .
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Czyli lusterek nie rozłożyłeś maksymalnie, bo ciągle były przymocowane do
    > samochodu ;P

    Podać adres do wysyłki Smirnofa, czy jeszcze na coś czekasz?

  • 134. Data: 2011-07-29 14:09:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 14:01:24 +0200, Javelin napisał(a):

    > No dobrze widać trzeba tłumaczyć jak dziecku. Oczywiście że nie, ma
    > prawo zjechać z ronda w zjazd który znajduje się na prawo od osi
    > jezdni na rondzie.

    A jak zjedzie na wprost, wzdłuż osi jezdni która zaczyna się na rondzie i
    idzie na wprost to go zastrzelą?

    > Tyle że oś znajzdu w żadnym miejscu nie styka się z
    > osią jezdni na rondzie

    WOW!!!! Macie już teleportację? Co wy tam palicie, Stopczyk?

    > Surreailstycznego? To możę ty pokaż chociaż jedno rondo gdzie zjazd z
    > ronda zaczyna się na pasie jazdy po rondzie? Póki co jest tak, i nie

    to co już pokazałem nie wystarczy? Za bardzo nie pasuje do twoich naćpanych
    wizji?

  • 135. Data: 2011-07-29 14:10:32
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (14:04:58) napisano:

> [...]
    > Nie, żebym ileś godzin temu dawał fotkę klasycznego ronda, na którym to
    > jest dokładnie tak rozrysowane, przecież jak ktoś nie chce zobaczyć, to i

    Przypominam że mówimy o zwykłym klasycznym rondzie. PORD nie rozróżnia
    rond na takie gdzie pasy się rozdzielają bądź nie i dlatego o ile
    organizacja ruchu nie mówi inaczej stosujemy ogólne zasady. Więc na
    takim zwykłym klasycznym rondzie określenie jadę prosto oznacza wg
    Ciebie co?

  • 136. Data: 2011-07-29 14:11:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 14:10:32 +0200, Javelin napisał(a):

    > Przypominam że mówimy o zwykłym klasycznym rondzie. PORD nie rozróżnia
    > rond na takie gdzie pasy się rozdzielają bądź nie

    oczywiście, że nie odróżnia, bo wszystkie takie są.
    Za wyjątkiem sytuacji, kiedy oznakowanie (głównie poziome) explicite mówi
    coś innego.

  • 137. Data: 2011-07-29 14:13:16
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (13:21:15) napisano:

    > A od kiedy jazda wzdłuż pasa jest skrętem?

    Zastanwiam się czy naprawdę jesteś taki ograniczony czy znasz tylko
    jedno konkretne rondo w Polsce. Być może dla takich ludzi jak Ty
    faktycznie potrzebna jest PORD z rozpisanym dokładnie każdym rondem i
    skrzyżowaniem w Polsce. Przepisy ogólne mają to do siebie że sa
    bardziej ogólne niż szczegółowe, a skoro mówią ogólnie o rondach to
    mówią o rondach a nie o rondach ze szczególnym sposobem jazdy

  • 138. Data: 2011-07-29 14:14:41
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:j0u7or$jrc$1@news.onet.pl>:

> [...]
    .
    .

    > Podać adres do wysyłki Smirnofa, czy jeszcze na coś czekasz?

    Adres możesz podać, ale nic nie dostaniesz -- oferta nie była skierowana do
    ciebie tylko do Rafała ale wyczuł podstęp skubany ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 139. Data: 2011-07-29 14:25:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Javelin,

    Friday, July 29, 2011, 2:13:16 PM, you wrote:

> [...]
    > bardziej ogólne niż szczegółowe, a skoro mówią ogólnie o rondach to
    > mówią o rondach a nie o rondach ze szczególnym sposobem jazdy

    Ostrzegałem Cię - nie ma ogólnego modelu ronda, niestety.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 140. Data: 2011-07-29 14:53:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:36:07 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Od zawsze, proszę wujenki.
    > Nieważne jak dzikie harce wyprawia pas, dokąd jedziesz wzdłuż pasa,
    > jedziesz prosto.

    To jeszcze zacytuj odpowiedni przepis.

    J.