  • 91. Data: 2011-07-29 11:19:02
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 11:07:12 +0200, Javelin napisał(a):

    > Dobra jeszcze raz, bo widzę że problem ze zrozumieniem nadal
    > występuje. Każdy zjazd z ronda DOWOLNEGO w Polsce znajduje się na
    > prawo od osi jezdni na rondzie która idzie w lewo. Z podstawowych
    > zasad geometrii prosta nie może być równoległa do okręgu, takie
    > uproszczenie żeby ktoś nie napisał że zjazd może być po łuku.
    > Dodatkowo nie ma fizycznej możliwości aby zjazd z ronda w Polsce
    > znajdował się po lewej stronie osi jezdni na rondzie.

    Oczywiście, że nie może być równoległy do okręgu tak jak nie może być
    prostopadły do kropki.
    Zjazd może być styczną do okręgu, wtedy jadąc na wprost, opuścimy rondo,
    czasem nawet nie trzeba zmieniać pasa:
    http://maps.google.com/maps?q=katowice&hl=pl&ll=50.2
    63984,19.024021&spn=0.000627,0.001367&t=h&z=20
    Wystarczy zaprzestać zmuszać pojazd do jazdy po okręgu.
    Przy czym to rondo jest też doskonałym przykładem, że również lewy pas
    powinien być używany przed opuszczeniem ronda.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 92. Data: 2011-07-29 11:32:43
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (11:19:02) napisano:

    > Oczywiście, że nie może być równoległy do okręgu tak jak nie może być
    > prostopadły do kropki.
    > Zjazd może być styczną do okręgu, wtedy jadąc na wprost, opuścimy rondo,

    Ale opuszczasz rondo na prawo od osi jezdni na rondzie czy nie?

    Podobna sytuacja:

    Załóżmy że pokazany wycinek nie jest wycinkiem ronda. Załóżmy że droga
    która idzie po łuku w lewo jest drogą główną oznaczoną odpowiednimi
    znakami a droga na wprost (teoretycznie nasza styczna) jest drogą
    podporządkowaną.

    1. Jadąc drogą główną sygnalizujesz to?
    2. Opuszczając drogę główną sygnalizujesz to?

    Zamieszajmy bardziej.

    Droga główna i droga podporządkowana to drogi z dwoma pasami ruchu w
    kierunku w którym jedziemy (w drugą stronę dla nas jest w tym
    przypadku bez znaczenia, załóżmy że nie ma pasów w drugą stronę w
    ogóle). Pasy dla ułatwienia niech będą oznaczone ale bez nakazu
    kierunku jazdy.

    1. Jadąc drogą główną, którym pasem możesz jechać bez zamiaru jej
    opuszczania?
    2. Mając zamiar opuszczenia drogi głównej w drogę podporządkowaną z
    którego pasa pojedziesz?

    --
    Javelin
    Kraków

  • 93. Data: 2011-07-29 11:39:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 11:32:43 +0200, Javelin napisał(a):

    > Ale opuszczasz rondo na prawo od osi jezdni na rondzie czy nie?

    nie, opuszczam na tym pasie, na którym byłem, chyba, że znaki tego
    zabraniają lub sytuacja na jezdni to uniemożliwia

> [...]
    > która idzie po łuku w lewo jest drogą główną oznaczoną odpowiednimi
    > znakami a droga na wprost (teoretycznie nasza styczna) jest drogą

    Załóżmy, że babcia nie jest babcią, tylko tramwajem, dołożymy jej tylko
    pantograf.

  • 94. Data: 2011-07-29 11:40:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Javelin,

    Friday, July 29, 2011, 7:17:16 AM, you wrote:

    > Jezdnię
    > Po skręcie oczywiście że może zając dowolny, ale czy wolno mu skręcić
    > z lewego pasa w lewy pas?

    Ale niby dlaczego nie? Skoro możesz zając dowolny pas, to może to byc
    również pas lewy. Czy Ty aby na pewno wiesz, o co pytasz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 95. Data: 2011-07-29 11:50:35
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (11:39:58) napisano:

    > nie, opuszczam na tym pasie, na którym byłem, chyba, że znaki tego
    > zabraniają lub sytuacja na jezdni to uniemożliwia

    Czyli jesteś zwolennikiem punktów kolizyjnych na rondzie oraz
    blokowania wewnętrznego pasa przy dużyn natężeniu ruchu?

    Pozatym nie odpowiedziałeś na pytanie? Czy zjazd z ronda znajduje się
    na prawo od osi jezdni czy też tworzysz na nowo geometrię, bo jakby
    nie patrzeć w Polsce nie ma możliwości aby zjazd z ronda znajdował się
    na lewo od osi jezdni.

    > Załóżmy, że babcia nie jest babcią, tylko tramwajem, dołożymy jej tylko
    > pantograf.

    Rozumiem że zakładana sytuacja dla Ciebie jest zupełnie inna i
    kompletnie w żadnym szczególe nie przypomina próby opuszczenia ronda z
    lewego pasa ładując się pod samochód jadący prawym pasem?

  • 96. Data: 2011-07-29 11:54:48
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "RoMan Mandziejewicz" datowanym 29 lipca 2011 (11:40:13) napisano:

    > Ale niby dlaczego nie? Skoro możesz zając dowolny pas, to może to byc
    > również pas lewy. Czy Ty aby na pewno wiesz, o co pytasz?

    Romku nie tak. Oczywiście że po skręcie możesz zająć lewy pas. Ale czy
    wolno Ci skręcić z lewego pasa drogi A w lewy pas drogi B jeżeli nie
    ma oznaczonych pasów do skrętu?

  • 97. Data: 2011-07-29 11:59:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 11:54:48 +0200, Javelin napisał(a):

    > Romku nie tak. Oczywiście że po skręcie możesz zająć lewy pas. Ale czy
    > wolno Ci skręcić z lewego pasa drogi A w lewy pas drogi B jeżeli nie
    > ma oznaczonych pasów do skrętu?

    Jak nie wolno, to nie skręcaj, ogranicz się tylko do wjazdu na rondo i jego
    opuszczenia.

  • 98. Data: 2011-07-29 12:01:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 11:50:35 +0200, Javelin napisał(a):

    > Czyli jesteś zwolennikiem punktów kolizyjnych na rondzie oraz
    > blokowania wewnętrznego pasa przy dużyn natężeniu ruchu?

    Nie jestem, tak samo jak nie jestem zwolennikiem wegetarianizmu, operacji
    plastycznych i pieprzenia głupot nie na temat w usenecie.

> [...]
    > na prawo od osi jezdni czy też tworzysz na nowo geometrię, bo jakby
    > nie patrzeć w Polsce nie ma możliwości aby zjazd z ronda znajdował się

    Nie wiem, do tej pory wszystkie zjazdy z ronda znajdowały się na wprost.
    Jak kiedyś takie dziwne rondo znajdę, to się zastanowię.

  • 99. Data: 2011-07-29 12:10:19
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (12:01:34) napisano:

    > Nie jestem,

    No to się zdecyduj, bo opuszczanie ronda z wewnętrznego pasa do tego
    właśnie prowadzi

    > pieprzenia głupot nie na temat w usenecie.

    Więc przestań to robić

    > Nie wiem, do tej pory wszystkie zjazdy z ronda znajdowały się na wprost.
    > Jak kiedyś takie dziwne rondo znajdę, to się zastanowię.

    No to musisz rzyć w jakieś alternatywnej rzeczywistości, bo w tej oś
    jezdni na okręgu nieustannie skręca w lewo a oś zjazdu nie może
    nieustannie za nią podążać na wprost

  • 100. Data: 2011-07-29 12:18:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:10:19 +0200, Javelin napisał(a):

    > No to się zdecyduj, bo opuszczanie ronda z wewnętrznego pasa do tego
    > właśnie prowadzi

    Zapomniałeś o głodzie w Somalii, gradobiciu i kokluszu.