  • Data: 2013-09-29 23:13:28
    Temat: Re: pytanie o naukę fotografowania
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    1634Racine wrote:
    > Janko Muzykant in news:5245fbc9$0$1257$65785112@news.neostrada.pl
    > [..................]
    >

    > no co Ty opowiadasz.... :) Wymieniajmy sie pogladami na jakims
    > poziomie. Ziarno bylo zawsze pewnym srodkiem wyrazu, ono po prostu
    > _jest_ nim, moze sie podobac, lub nie, mozna go stosowac, lub nie -
    > ale _jest_ srodkiem wyrazu.O poetyce ziarna pisano troche,pisano.
    > Pikseloza jest bledem, kiksem, gdy sie ja pokazuje. Kropa.
    > Ja nie slyszalem/nie widzialem, by wystawiano na prest. wystawach
    > foto z pikseloza (ups, raz widzialem i wiem dlaczego), za to
> [...]

    tylko że pikselozy można uniknąć, dmuchając obraz cyfrowo a potem dodając
    szum o odpowiedniej charakterystyce.

    Trzeba jednak zdawać sobie sprawę że obecnie dostępne w rozsądnej cenie
    paraty cyfrowe dają obraz o jakości kiedyś dostepnej tylko w średnim
    formacie. No i warto też przypomnieć sobie jak wyglądała odbitka nawet 10
    x15 z filumu ISO 1600 czy B&W czy Kolor. To była nędza.