  • 11. Data: 2012-03-10 11:29:20
    Temat: Re: pytanie o laser w CD
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 09.03.2012 16:34, bratPit wrote:

    > musiałbym wziąć kredyt mieszkaniowy, że kupić współczesne urządzenie o
    > takim brzmieniu ;-)

    Uważaj, bo tutaj mają alergię na audiofili. Zaraz będą dowody, że czegoś
    tam nie da się usłyszeć, bo jest "niemierzalne".

    Mirek.

  • 12. Data: 2012-03-10 13:05:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Wojtek B. napisał:
    [..]
    > Nie tyle ulegaj? zepsuciu co zabrudzeniu, przede wszystkim lustereczka
    > pó?przepuszczalne ( diafragmy), które s? niedostepne do czyszczenia (bo
    > soczewke na to chyba ka?dy jako? czy?ci). Mikrokurz dostaje sie przez
    > szczeliny i lustereczka metniej? i nawet mocne przedmuchiwanie nie pomaga
    > ( niektóre cz?steczki s? kleiste i zasychaj?) rozbieranie tego nie ma sensu
    > bo na oko ustawiae sie praktycznie nie daje.
    [..]

    Teoretyzuję teraz ale może dałoby się to oczyścić zanurzając w IPA,
    wanienka ultradźwiękowa chyba nic tam nie zniszczy?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2012-03-10 19:29:37
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Wojtek B. <c...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > na krótko pomaga WD40 z zewnątrz .
    > Rozebrać to czasem można , przetrzeć pilniczkiem komutator (broń boże
    > papierem ściernym-bo zostają drobiny , które potem szybko zjadają szczotki)
    > zakroplić łożyska oliwką maszynową- może pomoże.
    >

    > Płytki do audio należy nagrywać z prędkością ok. 70 proc. prędkości
    > maksymalnej danego napędu. Maksymalna może wypalać zbyt małe dziurki w
    > warstwie odbijającej co daje zbyt mały poziom sygnału na wyjściu detektora
    > , a zbyt niska powoduje, że wypalone dziurki bywają zbyt duże i potrafią

    Jako wybitnie zainteresowany tematem - mogę być nieco nieobiektywny, nie
    mniej, według mnie to *post roku*. Fachowo, prosto, zwięźle, praktycznie i
    na temat.
    PP

  • 14. Data: 2012-03-11 02:09:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.03.2012 16:17, Wojtek B. wrote:
> [...]
    > ( niektóre cząsteczki są kleiste i zasychają) rozbieranie tego nie ma sensu
    > bo na oko ustawić się praktycznie nie daje.
    Tak głośno myślę - a co jakby cały moduł lasera, bez demontażu
    przepłukać czystym izopropanolem?

    > Płytki do audio należy nagrywać z prędkością ok. 70 proc. prędkości
    > maksymalnej danego napędu.
    Możesz podać jakieś źródło, bo mnie zaciekawiło?

    CD to nie moja dziedzina, ale ZTCW:

    Jeżeli najlepsze by było 70% prędkości to chyba płyty a nie napędu?

    > Maksymalna może wypalać zbyt małe dziurki w
    Afaik nie wypala dziurek a powoduje ściemnienie barwnika wrażliwego na
    temperaturę.

    > warstwie odbijającej co daje zbyt mały poziom sygnału na wyjściu detektora
    > , a zbyt niska powoduje, że wypalone dziurki bywają zbyt duże i potrafią się
    > zlewać gubiąc niektóre bity.
    Chodzi o długość, czy o szerokość? Zresztą i tak napędy przecież robią
    kalibrację przed rozpoczęciem nagrywania - to nie wystarcza?

    Zawsze myślałem, ze problemy z płytą nagrywaną "za szybko" to skutek
    niedostatecznego ściemnienia barwnika z powodu za małej dostarczonej
    energii na jednostkę powierzchni (za małej mocy lasera). A z problemem
    nagrywania płyty za wolno się nie spotkałem.

    Michoo

  • 15. Data: 2012-03-11 12:34:45
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Uważaj, bo tutaj mają alergię na audiofili. Zaraz będą dowody, że czegoś
    > tam nie da się usłyszeć, bo jest "niemierzalne".

    haha,
    dobrze, że pomiędzy tym Technicsem, a Yamahą różnice są mierzalne ;-)

    brat

  • 16. Data: 2012-03-12 07:00:52
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Uważaj, bo tutaj mają alergię na audiofili. Zaraz będą dowody, że czegoś
    > tam nie da się usłyszeć, bo jest "niemierzalne".
    >
    > Mirek.

    ------

    Oj tak!!!

    Onego czasu robiłem audiofilskie srebrne kable połączeniowe hand made
    (miałem małą firmę, znak zastrzeżony, pisano o mnie w fachowych pismach,
    itp.). między np CD a wzmacniaczem o długości 75 cm. Było tego kilka modeli.
    Miałem kolegów o udiofilskim zacięciu z dobrym sprzętem, zaprzyjaźnione
    sklepy gdzie mogłem testować swoje konstrukcje w różnych konfiguracjach i
    porównywać z innymi kablami znanych firm. Różnice brzmieniowe kabli różnych
    modeli i firm były często kolosalne. Zaprzestałem działalności gdy ciężko
    zachorowałem sam i wkrótce moja matka którą musiałem się opiekować.
    No i po kilku latach pochwaliłem się tym na tej liście.
    K...wa co się działo?! Zechlać mnie chcieli. Jedni pisali, że nie da się
    wyczuć żadnej różnicy pomiędzy kablami na tym samym sprzęcie. Inni cytowali
    jakieś dane techniczne, jeszcze inni pytali mnie o filozofie kabli (?).
    Chcieli abym im napisał co się dzieje w kablu poddanym mojej obróbce w
    naukowy sposób z podaniem pewnie jakichś wyszukanych laboratoryjnych testów,
    studiów i opracowań. Bo bez tego to jak udowodnić, że dany kabel "brzmi" w
    układzie lepiej? A co słyszą uszami, to przecież nie ma dla niektórych
    większego znaczenia. Zwłaszcza że większość ma je gumowe.
    Byli tez tacy co pytali jak ja jej robię i żebym im zdradził wszystkie
    tajemnice ich produkcji, do których dochodziłem latami korzystając z
    początku z dokonań audiofili amerykańskich robiących własne kable tego typu.
    Musze przyznać, że wymiękłem momentalnie i nie wracam do tego.

    pzdr. Janusz

  • 17. Data: 2012-03-12 07:43:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sofu,

    Monday, March 12, 2012, 8:00:52 AM, you wrote:

    [... bełkot adiovoodoo ...]

    Facet, pojęcie "ślepy test" znasz? Wiesz, że w takich testach te Twoje
    kable nie są rozróżnialne? Wiesz, że "rozróżnialność" w zwykłym teście
    rośnie wraz z ceną i wiarą kupującego?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2012-03-12 09:16:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.03.2012 08:00, sofu wrote:

    > Jedni pisali, że nie da się
    > wyczuć żadnej różnicy pomiędzy kablami na tym samym sprzęcie.
    No bo jeżeli kabel nie jest totalnie popsuty to się nie da.

    > Inni
    > cytowali jakieś dane techniczne,
    "jakieś dane techniczne". Twoje kable nie miały danych technicznych?

> [...]
    > laboratoryjnych testów, studiów i opracowań.

    > Bo bez tego to jak
    > udowodnić, że dany kabel "brzmi" w układzie lepiej?
    Nie da się. "Brzmienie" jest sprawą indywidualną. Można ewentualnie
    zmierzyć czy charakterystyka danego kabla ma jakieś różnice w paśmie
    słyszenia człowieka w porównaniu do innego.

    > A co słyszą uszami,
    > to przecież nie ma dla niektórych większego znaczenia.
    I to jest twój problem. Słyszy się mózgiem, nie uszami. Uszy tylko
    odbierają dźwięk.

    Michoo

  • 19. Data: 2012-03-12 10:09:34
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (miałem małą firmę, znak zastrzeżony, pisano o mnie w fachowych pismach,
    > itp.). między np CD a wzmacniaczem o długości 75 cm. Było tego kilka

    Zarabiałeś, to dobrze.

    http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm

    Ten facet wie coś więcej na ten temat, o wiele wiecej niż szarlatani z
    rękami w cudzych portfelach.

    PS.
    To dla tych co lubią wierzyć we wszystko:

    http://www.roger-russell.com/notone/notone.htm

    :]

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 20. Data: 2012-03-12 22:20:52
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > konfiguracjach i porównywać z innymi kablami znanych firm. Różnice
    > brzmieniowe kabli różnych modeli i firm były często kolosalne.

    Czasem jak przełączam kanały w TV trafiam na gościa który jest wielkim
    mistrzem reiki, uzdrawia czakry, oczyszcza kanały energetyczne, robi
    jakieś kundalini i inne pierdoły, w środowisku jego apologetów piszą o
    nim same superlatywy, piszą o nim w fachowych pismach a ja twierdzę że
    jest wyrachowanym oszustem trzepiącym kasę na frajerach choć dopuszczam
    5% prawdopodobieństwa że sam wierzy w to co robi...