  • Data: 2009-06-17 23:52:34
    Temat: Re: pytanie o historam
    Od: "awygo" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:h1bere$i5v$1@news.interia.pl...

    > bladzisz w nieco zlym kierunku. Histogram jest przydatna informacja w
    > polaczeniu
    > z podgladem fotografowanej sceny i informacja o ilosci przepalen. Ta
    > informacja
    > w polaczeniu z Twoim doswiadczeniem i zeby skomplikowac jeszcze bardziej
    > wizja ostatecznego wygladu zdjecia po postprocesie daje Ci dosc precyzyjna
    > wiedze odnosnie naswietlenia i przesuwania histogramu. Ilosc przepalen
    > podejzewam wiekszosc lustrzanek demonstruje na podgladzie zdjecia obok
    > histogramu jako migajace fragmenty, to miejsca ktore wyszly poza zakres
> [...]

    Powtórzę się, bo widzę, że niezbyt dokładnie prześledziłeś wątek. Pokazałem
    tu zdjęcie, którego histogram musiał wyjść w lewo. Mimo, że nie było
    prześwietlone.
    Przez ostatnie 30 lat raczej nie miałem problemów z właściwą ekspozycją. A
    nauki zaczynałem w czasach, gdy wynalazca (czy odkrywca, jak wolisz)
    histogramu skakał u tatusia z jajka na jajko. W technologii cyfrowej też
    radzę sobie całkiem nieźle w kwesti ekspozycji. Sam powiedziałeś: histogram
    w połączeniu z podglądem sceny, doświadczeniem i wizją ostatecznego efektu.
    Spokojnie mogę zrezygnować z histogramu. Nadrabiam większym doświadczeniem,
    czy bardziej wyrazistą wizją wyglądu zdjęcia?
    Ze stopki wynika, że fotografujesz śluby. W kościele również cyfrówką? Masz
    czas na przeglądanie histogramu między jedną a drugą obrączką?