  • 1. Data: 2014-10-25 19:21:53
    Temat: pytanie do sprzętowców :-)
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    Mam pytanie - co aktualnie mogę kupić z założeniami:

    mam aktualnie Olympusa XZ-1

    Chciałbym coś:

    1. małego, lekkiego
    2. z duża (jak największą matrycą - chodzi o rozmiar a nie liczbę px)
    3. rawy

    cena to sprawa drugorzędna

    Raczej wolałbym kompakt a nie coś z wymiennymi obiektywami (peny, nexy
    itp) ze względu na wagę i kształt.

    A jeżeli nie kompakt to jaką małą hybrydę z dużym zooomem ale tutaj
    priorytetem nadal byłaby duuuuża matryca.

    Doradzicie ?

    Przy okazji: sprzedaję trochę gratów Nikona:
    http://allegro.pl/nikon-d90-sigma-17-70-f2-8-4-tamro
    n-10-24-grip-i4729370639.html
    może ktoś chce :-)

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 2. Data: 2014-10-25 20:07:09
    Temat: Re: pytanie do sprzętowców :-)
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > priorytetem nadal byłaby duuuuża matryca.
    >
    > Doradzicie ?
    >
    > Przy okazji: sprzedaję trochę gratów Nikona:

    z hybryd to sugerowalbym zonaczyc panasonica fz 1000 z calowa matryca.
    nie jest maly , ale o tym zakresei ogniskowych dslr to pare kilokramow i pelen plecak
    optyki.

    a dlaczego nie seny nex lub samsung NX . malutkie , zgrabne aparacikie , moza kupic
    przeciez z jednym malym obiektywem , a wrazie potrzeby podpiac inny , nawet przez
    adapter - z dowolnego systemu , choc z pewnymi ograniczeniami w finkcjonowaniu.

    taki samsung nx3000 - z malym zommem w zestawie wchodzi do torebki damskiej, ;-)

  • 3. Data: 2014-10-25 20:36:08
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-10-25 20:07, XX YY pisze:

> [...]
    >
    > taki samsung nx3000 - z malym zommem w zestawie wchodzi do torebki damskiej, ;-)

    W sumie to mam NX1100 (celowałem w najtańszego Samsunga właśnie z dużą
    matrycą do podłączenia z rybim okiem do panoram) - jak obejrzałem
    obiektywy inne niż rybie oko, to już mi trochę przeszło - bo przestaje
    to być sprzęt lekki do kieszeni :-)

    Faktycznie zacząłem grzebać troszkę i czytać i chyba jednak w kierunku
    jakiejś hybrydy popatrzę - dzięki, bo tego Panasonika przeoczyłem a
    wygląda faktycznie fajnie.

    Wojtek

  • 4. Data: 2014-10-25 20:43:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > matrycą do podłączenia z rybim okiem do panoram) - jak obejrzałem
    > obiektywy inne niż rybie oko, to już mi trochę przeszło - bo przestaje

    zobacz jakie sams robi male obiektywy:
    http://www.optyczne.pl/68-Samsung-obiektywy.html

    o np:
    http://www.optyczne.pl/1170-Samsung_NX_16-50_mm_f_3.
    5-5.6_PZ_ED_OIS-specyfikacja_obiektywu.html

    zakres ok eqw 32 - 100 mm coz wiecej trzeba ?
    a jakie fajne male zgerabne staleczki , jasniusienkie :

    http://www.optyczne.pl/897-Samsung_NX_30_mm_f_2.0-sp
    ecyfikacja_obiektywu.html

    jest z czego wybierac.

  • 5. Data: 2014-10-26 01:15:05
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-10-25 19:21, crazy bejbi pisze:
> [...]
    > itp) ze względu na wagę i kształt.
    >
    > A jeżeli nie kompakt to jaką małą hybrydę z dużym zooomem ale tutaj
    > priorytetem nadal byłaby duuuuża matryca.

    SONY RX100?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2014-10-26 11:16:55
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-10-26 01:15, Krystek pisze:

    > SONY RX100?

    na tego Sony patrzyłem wcześniej, ale on ma:
    Rozmiar matrycy: 13.2 x 8.8 mm (CX)

    czyli maleństwo - do powiększeń to się chyba nadaje średnio.
    szczególnie, że ma tam upakowane aż 20 Megapixeli

    Wojtek

  • 7. Data: 2014-10-26 13:34:54
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    >
    > Chciałbym coś:
    >
    > 1. małego, lekkiego
    > 2. z duża (jak największą matrycą - chodzi o rozmiar a nie liczbę px)

    Panasonic LX100. Matryca 4/3, szkło ekwiwalent 24-75/1.7-2.8, wideo 4K
    na pokładzie, duży EVF i dobra ergonomia, lepiej w tych gabarytach już
    się raczej nie da.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2014-12-07 20:29:38
    Od: Grzegorz Maj <g...@w...com>

    W dniu niedziela, 26 października 2014 13:34:59 UTC+1 użytkownik mt napisał:

    > Panasonic LX100. Matryca 4/3, szkło ekwiwalent 24-75/1.7-2.8, wideo 4K
    > na pokładzie, duży EVF i dobra ergonomia, lepiej w tych gabarytach już
    > się raczej nie da.

    RX1, podobne wymiary co LX100, 35/2 FF, po kropowaniu 70/2 m43.

  • 9. Data: 2014-12-07 20:56:22
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-12-07 20:29, Grzegorz Maj pisze:

    >>> 2. z duża (jak największą matrycą - chodzi o rozmiar a nie liczbę px)

    > RX1, podobne wymiary co LX100, 35/2 FF, po kropowaniu 70/2 m43.

    I po cropowaniu dostajesz 6 mpix, do tego brak wizjera, stabilizacji
    (jest tylko elektroniczna w trybie filmowania), gorsze parametry w
    zakresie filmowania, no i przede wszystkim szeroki kąt w Panasie, w Sony
    sobie domalujesz różnice? Generalnie to zupełnie różne typy aparatów,
    Panas dużo bardziej uniwersalny, a różnica 5000 zł w cenie również
    piechotą nie chodzi.

    --
    marcin