    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Date: Tue, 29 Dec 2009 14:31:31 +0100

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Czyli fizyczna wielkosc matrycy nie ma znaczenia, tak? ;P

    Jeśli chodzi o GO? NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA.
    Obraz powstaje jako rzeczywisty. Matrycy w ogóle może nie być.
    Weź ten obiektyw i rzuć przez niego światło żarówki na ścianę.

    ,,Matryca'' ogromna -- GO duża czy mała?
    Teraz narysuj na tej ścianie ramkę na przykład wielkości 5 cm na 5 cm.
    Zmieniła się GO? Zmniejsz tę ramkę to rozmiaru małej klatki. Coś z GO
    się od tego zmieniło? A teraz narysuj ramkę malutką jak w komórce...

    GO nie zależy od wielkości matrycy, ale od obiektywu.

    -=-

    I teraz nagle zauważysz, że chcesz mieć w kadrze ten sam wycinek żarówki...
    Aby to uzyskać, musisz zmieniać odległość obiektywu od żarówki, a przy
    okazji (aby było ostro na ścianie) odległość obiektywu od ściany.

    GO nie zależy od wielkości matrycy. Nie ma żadnego przelicznika długości
    ogniskowej w zależności od wielkości matrycy. Natomiast od wielkości
    matrycy w sposób prosty zależy kąt widzenia układu obiektyw-matryca.

    -=-

    Ci, którzy zauważają różne GO na tym samym obiektywie, ale w różnych
    aparatach, nie zauważają (lub zauważają, ale w złym miejscu) że zmieniają
    odległość od obiektu fotografowanego, a tym samym zmieniają proporcje odległości.

    GO nie zmienia się od zmiany odległości, ale i co z tego,
    skoro zmianie ulegają wzajemne proporcje, co daje podobny
    efekt do tego, jaki daje zmiana GO?

    | " () |

    | " () |

    Na tle ściany stoi człowiek.
    W obu wypadkach stoi w tym samym miejscu względem ściany.
    Ale stosunek odległości matryca/człowiek i matryca/tło
    jest w obu wypadkach różny. Podobnie z relacjami części twarzy.

    I tu cały sekret **rzekomej** zmiany GO w różnych matrycach.
    Aby ten człowiek zajmował tę samą cześć klatki na matrycy dużej
    i małej, musi być fotografowany z różnej odległości. Jeśli stosownie
    zmienisz odległość człowieka od ściany, zmieniając odległość matryc od
    człowieka, zauważysz, że GO jest taka sama. Oczywiście i proporcje
    w samym człowieku musisz pozmieniać. ;)

    -=-

    Potraficie ,,szanowni'' panowie jedynie wyzywać od trolli, debili, idiotów itd...
    Ale większości z Was brak zrozumienia tego, o czym piszecie. Potraficie słać do
    psychiatrów i proponować psychotropy... Większość z Was ćpa psychotropy. :)
    I znaczna część z Was to ludzie żebrzący, jak Sebastian Frost, i kąsający zarazem
    tych, którzy coś potrafią robić, na czymś się znają i po prostu tworzą rzekome
    zagrożenie dla tych, którzy silą się i silą, ale nie potrafią pojąć,dlaczego
    GO zmienia się, choć nie zmienia po zmniejszeniu matrycy...

    Znaczna część z Was to ludzie wzywający miłosierdzia, gdy są słabi
    (na przykład po tąpnięciu na giełdzie - ja nie korzystam z tego
    dobrodziejstwa, bo nie znam się na giełdowych spawach) i depczący
    innych, gdy są silni.

    -=-

    Quiz: Co przeciętny człowiek wybiera?

    A. Ćpanie psychotropów w taki sposób, że nikt o tym ćpaniu nie wie?
    B. Niećpanie niczego (ja ćpam leki typu Neplit) w taki sposób, że
    wszyscy twierdzą, iż ćpanie ma miejsce?

    Co wolałby ten, kto mnie wysyła do wariatkowa? Leżenie w wariatkowie
    i społeczne uznanie czy społeczną dezaprobatę połączoną z siedzeniem w domu?

    Moja rodzona siostra wysyła mnie do wariatkowa i poleca mi ćpanie psychotropów.
    Sama była pensjonariuszką takiego szpitala i sama ćpa. Ja nie ćpam, nie ćpałem
    i nie byłem pacjentem wariatkowa. Byłem natomiast wielokrotnie badany przez
    psychiatrów. :) Nie stwierdzono u mnie chorób psychicznych. :) Ale wielokrotnie
    różni lekarze (orzecznicy ZUSowi na przykład -- dzień dobry ortopedzie) mówili
    mi o tym, ilu ludzi ćpających i odlatujących pracuje na co dzień w różnych
    miejscach. Wiele takich osób ma odloty -- odlatują, idą na leczenie do szpitali
    i wracają -- na przykład do przychodni lekarskich, gdzie leczą pacjentów jako
    interniści... :)

    O psychiatrii, nadużyciach w tej dziedzinie, o psychotropach itp. -- wiedziałem
    kiedyś dużo. Interesowałem się tym, miałem znajomych psychiatrów, dobre
    książki i dobre inne źródła informacji. :)

    Będę rechotał w duszy z tych, którzy trafią do wariatkowa, tak jak dziś
    rechoczę z mądrych_inaczej, którzy powierzyli swoje dzieci choremu na
    padaczkę kierowcy autokaru.

    Ja mam nierówno pod sufitem, czy wy, powierzający swoje dzieci kierowcy
    choremu na padaczkę? Kto z kogo ma się śmiać? Ja, żyjący na koszt podatników,
    czy podatnicy? Ja chciałem pracować, aby mieć rodzinę, wy postanowiliście,
    że będą ,,biznesmenem'' żyjącym z pracy rąk innych ludzi, płacącym na Kościół
    i udającym tego, kim nie jestem, czyli elektryka. :)

    Kto jest idiotą -- ja, który chciałem pracować tam, gdzie przepracowałem
    z bardzo dobry, wynikiem wiele lat, czy ten, kto mi każe budować linie
    energetyczne średniego napięcia (na przykład 30 tysięcy woltów) bez
    jakiegokolwiek przygotowania z mojej strony?

    Odpowiedź od Boa dostaliście -- różaniec nie ochronił przed spaleniem waszego
    ścierwa :) pod Jeżewem. A miałby ochronić robotników przed spalenie w trakcie
    budowania takiej linii? Ochroni tych, którzy zamieszkają w pobliżu tej linii?
    Ozorowski będzie modlił się, a Bóg będzie zmieniał prawa fizyki, aby chronić
    przed źle zbudowaną linią? Kto tu jest idiotą? Ja, czy ci, którym wydaje się,
    że różaniec odmieni prawa dane przez samego Boga?

    Idzie kryzys. Państwo nie udźwignie głupoty Rydzyka czy Ozorowskiego.
    Zarobki realne spadną, ludzie skoczą sobie do oczu nie o stanowiska
    ministerialne, ale o przysłowiowe pięć złotych. Mam nadzieję, że Polacy,
    tak chętnie spychający mnie do śmietnika na wniosek Ozorowskich i jemu
    podobnych, płakać będą, jak płaczą rodziny popalonych pod Jeżewem.

    I będzie mi obojętne, czy będę nazywany trollem, czy nie.
    Czy będę nadal spychany do śmietnika, czy nie.
    Szkoda mi mojego życia? Praca dla ludzi o moralności przeciętnego Polaka
    to samobójstwo. Lepiej robić szmal kosztem głupiego narodu, płacącego
    podatki i płaczącego nad swoim losem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'