-
X-Received: by 10.49.47.109 with SMTP id c13mr854378qen.3.1360536520056; Sun, 10 Feb
2013 14:48:40 -0800 (PST)
X-Received: by 10.49.47.109 with SMTP id c13mr854378qen.3.1360536520056; Sun, 10 Feb
2013 14:48:40 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p13no8579187qai.0!n
ews-out.google.com!k2ni21154qap.0!nntp.google.com!p13no7337902qai.0!postnews.go
ogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 10 Feb 2013 14:48:39 -0800 (PST)
In-Reply-To: <511819d1$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.19.191;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.19.191
References: <kf8rst$3ft$1@news.task.gda.pl> <kf8uch$2if$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<kf911k$b4s$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<kf91n5$c04$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<511819d1$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: pytanie
From: k...@g...com
Injection-Date: Sun, 10 Feb 2013 22:48:40 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2482719
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 10 lutego 2013 23:06:09 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> W dniu 10.02.2013 22:18, k...@g...com pisze:
>
> > W dniu niedziela, 10 lutego 2013 21:59:40 UTC+1 u�ytkownik h.w.d.p. napisa�:
>
> >>> Nie ma �adnego regresu. Jest karna op�ata. Ona za�atwia spraw�.
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> "3. kierowca bez uprawnie� (nie zrobi� PJ albo ma s�dowy
>
> >>
>
> >> zakaz prowadzenia pojazd�w)"
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> to jak z tym regresem?
>
> >
>
> > To trzeba by sprawdzi� w ustawie. Jak nie b�dzie nic na ten temat to znaczy
�e mo�na samochodem z wa�nym oc je�dzi� bez uprawnie� i si� nie ba�.
W Polsce samoch�d jest ubezpieczony a nie w�a�ciciel. Te trzy pytania mog�
by� istotne w przypadku odpowiedzialno�ci za odszkodowania inne ni� za
napraw� samochodu. Na przyk��ad utrata zdrowia, zwrot koszt�w leczenia. Ale
fiuta w talarki nie dam sobie poci�� �e si� nie nale�y od ubezpieczyciela.
Sprawa przegl�du jest w tym wszystkim najmniej istotna. Samoch�d nie
je�d��cy ale zarejestrowany i z wa�nym OC mo�e wybuchn�� i podpali�
stoj�ce obok dwa Rollsy? Mo�e. To co ma przegl�d do odszkodowania. A jak jest
powa�ne zdarzenie to zawsze powo�ywany jest bieg�y maj�cy oceni� stan
techniczny. Jak napisze �e auto by�o ok to co ma ubezpieczyciel do robienia
wstr�t�w. Ustawodawca dobrze wie �e przegl�dy to jedna wielka lipa na
k�kach. A �e stanowi� mo�liwy do policzenia i przewidywalny doch�d
bud�etu to je utrzymuje i udaje �e wszystko je
>
> st ok. Cena za przegl�d jest w zasadzie cen� regulowan�.
>
>
>
> Nie chcia�em si� wychyla�, ale tak na ch�opski rozum, to sprawca
>
> powinien p�aci� z w�asnej kieszeni. Jednak z tego co wyczyta�em na tej
>
> grupie, plus Polska nasza kochana, nie zdziwi� si� je�li kogutek ma
>
> racje. czyli kupujemy auto bez prawka, bez oc bez przegl�du i w razie
>
> draki dostajemy kare umownďż˝ od ufg....
>
> ToMasz
Obowiązkowe ubezpieczenie OC jest ubezpieczeniem solidarnym. Wszyscy się składamy
żeby niektórym wypłacić. Sami kiedyś możemy być tymi niektórymi. Przy ilości
samochodów w Polsce OC to rodzaj umowy społecznej. Umówiliśmy się ( poprzez
przedstawicieli bo inaczej by się nie dało) kiedy OC działa a kiedy nie działa. Nie
działa na przykład jak po gorzale coś się stanie. Ale nie zawsze wtedy nie działa. Bo
jak nachlany będzie ratował czyjeś życie to działa jak się coś stanie. Brak uprawnień
albo przeglądu to nie zbrodnie przeciwko ludzkości. To wykroczenia. Przy braku
przeglądu jak złapią to mandat i chyba punktów nie ma. Wykroczenie zbieżne z pluciem
pod wiatr albo paleniem na przystanku tramwajowym. To jak by przy takim drobnym
wykroczeniu miało nie działać oc to musiało by nie działać przy zdarzeniach kiedy
kierujący wyprzedał na podwójnej ciągłej pod górę i do tego dwukrotnie przekroczył
prędkość.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.13 00:47 J.F.
- 11.02.13 00:56 J.F.
- 11.02.13 01:08 J.F.
- 11.02.13 02:00 k...@g...com
- 11.02.13 02:29 Dawid
- 11.02.13 03:13 k...@g...com
- 11.02.13 10:13 J.F
- 11.02.13 11:45 AZ
- 11.02.13 11:47 AZ
- 11.02.13 11:53 AZ
- 11.02.13 12:01 tá´Ź
- 11.02.13 12:46 J.F
- 11.02.13 15:18 grzech
- 11.02.13 15:39 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie