  • Data: 2011-05-26 14:13:20
    Temat: Re: puknięcie - próba naciągactwa?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > nie ma bezzasadnej wypłaty odszkodowania za coś co już było zniszczone,
    > przed zdarzeniem).

    Bezzasadnej nie ma, jest tylko zasadna, tzn. taka która wyrówna mu straty.
    To że Tobie się coś wydaje, nijak nie oznacza, że Twoje wydawanie się jest
    zasadne.

    Zniszczone w 100% jest coś, co zostało zutylizowane, wszystko inne wartość
    mniejszą lub większą posiada.
    Zwłaszcza jeśli jest zamontowane na samochodzie i służy do celu dla którego
    zostało wykonane.

    Podam Ci przykład z życia - 2 lata temu zdjąłem z alu felg niby zużyte
    opony.
    Też mi się wydawało, że ich wartość to 0 zł, albo i jeszcze mniej.
    Chciałem nawet kwietniki z nich zrobić po pomalowaniu, ale kuzyn stwierdził
    że on na nich będzie jeździł do końca, bo jego są gorsze.
    Felgi leżą sobie od 2 lat w garażu.

    A teraz mam problem - kupiłem auto z felgami które trzeba pomalować, ale
    żeby to zrobić potrzebowałbym drugiego kompletu kół, na których mógłbym auto
    postawić na czas malowania, felgi mam, ale opon nie.
    Pytałem nawet gumiarzy o używane opony i okazuje się że za takie które
    wyrzuciłem musiałbym zapłacić z 50 zł za sztukę, czyli 200 zł w sumie !!!!

    Czyli mimo, że mi się wydawało, że ich wartość to 0 zł, to jednak nie była
    to prawda - wszystko jest coś warte.

    > no to się zgadzamy
    > 0zł.

    Nie dyskutujemy o wartości Twoich przemyśleń, tylko rzeczy materialnych.