  • Data: 2010-04-29 18:16:40
    Temat: Re: publikacja_bez zgody_ile osób
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik JA napisał:
    > Jesteś tego pewien?
    > W miejscu publicznym? Wydaje mi się, że nie i wydaje mi się (niestety
    > tylko wydaje), że przebywając w miejscu publicznym nie można zakazać
    > publikacji swojej facjaty.

    Sztuka (i interes prawników) polega na tym, że możesz być w sporym
    tłumie i nadal będziesz głównym elementem zdjęcia.
    Bardzo mi się podobała niedawno opublikowana interpretacja - nie jesteś
    głównym elementem zdjęcia, nie jest potrzebna Twoja zgoda, jeżeli
    mógłbyś zostać usunięty z tego zdjęcia bez żadnej szkody dla efektu
    końcowego, kompozycji, treści. Przyłóż to do wielu znanych Ci zdjęć a
    być może też uznasz, że to jest chyba najsensowniejsze rozwiązanie.
    Wyjątkiem są osoby publiczne w trakcie swojej zawodowej działalności. Co
    innego jeżeli ktoś poluje na znanego aktora i w restauracji pcha mu się
    pod nos, trzaska zdjęcia, choć człowiek po prostu chce się spotkać ze
    znajomymi. Wtedy powinien być chroniony a hiena powinna być legalnie
    odstrzelona, choćby tylko po pysku.
    Maciek