eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypsychoza diesliRe: psychoza diesli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
    !not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: psychoza diesli
    Date: Wed, 14 Feb 2024 14:01:43 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <1...@m...org>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <uqfusl$663i$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <lr9en7maqr9c.10g1d3sj0ocvs$.dlg@40tude.net> <1...@m...org>
    <1p294dpacjzx$.18dc2henxg1vz$.dlg@40tude.net>
    <11g4c6c6e0zqu$.dlg@myjk.org>
    <udvi8futw9a5$.17egulepq7rb9$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: 195.182.51.217
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="195.182.51.217"; logging-data="21575";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:tj0hFRG4/jVY9w9WInBnpAhAWww=
    sha256:QJ4DQjn2bibveYnQnyRsowg7DpDHfXciwIlzhG6HoiQ=
    sha1:zvuCBPQEMHoshMaa9n0sW9YFNNU=
    sha256:suDjKOXwjlFnIDzOuvmNrU0suwedTOyIG00ZV7NitcU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719497
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 14 Feb 2024 13:02:25 +0100, J.F

    > Następny raz powinien być jutro, bo skoro wypalanie
    > było potrzebne, a nie zostało dokonczone ...
    > to filtr wymaga wypalenia?

    Może już się na tę chwilę wypalił na tyle,
    że go już nie wymaga.

    > A w trase pojade za dwa tygodnie :-)

    Tak to jest jak się kupuje diesla bez logicznego uzasadnienia.
    Żeby diesel miałsens, to wyapda te minimum 60-100km przejechać
    dziennie i to na trasie, a nie po mieście.

    > Ale przy tym szarpaniu obroty czasem spadają poniżej jałowych.

    Komputer sobie widać nie radzi z dawkami. Pewnie inżyniery
    nie przewidziały że ktoś kupi diesla by jeździć jak elektrykiem. ;P

    >>> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
    >> Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.
    > Stoi na światłach na luzie :-)

    No to jak szarpie, skoro stoi. Ja pisałem o szarpaniu
    np. przy szybkim odjęciu gazu będąc cały czas na biegu.

    >>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
    >>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
    >>
    >> "Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
    >> Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
    >> się załącza wypalanie?
    >
    > Przeciez rózne mogą być kawałki.

    Dla diesla to powinny być znaczne kawałki,
    w przeciwnym razie totalnie bez sensu jest
    kupować diesla.

    > Ale np jade 50km z predkoscia 150, gdy się da, a 1-2 dni póżniej
    > w miescie się włącza wypalanie.

    I co z tego? Jak filtr nie wymaga wypalania, to po co ma się włączać
    procedura, bo ty akurat jedziesz 150/h i warunki są sprzyjające? Jak się
    leci w trasie to filtr i przez 300-500km potrafi się nei przytkać, bo
    silnik pracuje w optymalnych warunkach i nie kadzi, a po mieście potrafi
    się zatkać po 20km.

    > Nie zawsze ...

    No czary, panie, czary. Właśnie, być może, dotarłeś do wniosku,
    że silnik spalinowy ma tym większą gówno sprawność i tym bardziej
    syfi jeśli jest używany w niewłaściwych (nieoptymalnych) warunkach.

    >>> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
    >> Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
    >> dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
    >> niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
    >> 1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
    >> wyje...
    >
    > Tak na kursie uczą przecież :-)

    Pokaż mi auta "kursowe" (albo tym bardziej egzaminacyjne)
    które są dieslami... Elektryki już widziałem, ale diesli
    w życiu, bo by nie wyrobili na naprawach (dwumasy).

    > Ale ja nie mam tak wysokiego biegu i przy 150km/h silnik swoje obroty
    > ma :-)

    Ale przy 150 to już jest znacznie obciążony i pewnie kadzi.
    Jak do tego dojdą strupiałe wtryski, zagarowany dolot,

    > Problem z dwumasą jest, tylko nie widzę jak miałby na niego pomóc
    > "Jak jest używany poprawny olej, jak samochód jest zadbany,
    > nie rzyga olejem i paliwem (zjebane wtryski) to wystarczy
    > na dłużej"

    Bo ja nie pisałem o dwumasie, tylko nadal, tak jak zresztą
    poprzednik a czego nadal nie ogarniasz, o DPF. Więc nijak
    się ma olej (i reszta) do dwumasy.

    > Być moze na DPF powyzsze pomaga, moj na razie ... wypala, konczy, i
    > jedzie dalej.
    > Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
    > i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
    > dookoła budynku :-)

    Nigdy nie jeździłem (a tym bardziej nie stałem) bez celu,
    nawet wiedząc że jest w trybie wypalania. 200 tys. przeleciane
    i jedyny problem z DPF to była wina zaciętego (a niewyczyszczonego
    w ramach przeglądu) zaworu EGR.

    > No i jesli jazda w trasach samoczynnie wypala,

    Kto tak stwierdził?

    > to czemu u mnie czasem się wlącza wypalanie wkrótce po trasie.

    Bo jazda w trasie nie wypala "samoczynnie" DPFu.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: