eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypsychoza diesliRe: psychoza diesli
  • Data: 2024-02-14 13:02:25
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 14 Feb 2024 09:51:13 +0100, Myjk wrote:
    > Tue, 13 Feb 2024 17:47:11 +0100, J.F
    >> A jak mam ciągnąc wyżej, gdy przepalanie sie właczyło
    >> w miescie, w korkach, swiatlach ... i blisko celu ..
    >
    > Wtedy następnym razem się dopali na trasie.
    > Chyba że ktoś typowy idiota i sobie diesla
    > na miejskie interwały po 20km kupił, bo tańsze
    > paliwo.

    Następny raz powinien być jutro, bo skoro wypalanie było potrzebne, a
    nie zostało dokonczone ... to filtr wymaga wypalenia?

    A w trase pojade za dwa tygodnie :-)

    >> U mnie spalanie rosnie wyraźnie, bo jałowo to jest ~1 l/h,
    >> a z wypalaniem 4.5 l/h. Oczywiście w czasie jazdy mniej zauważalne.
    >> Szarpie też charakterystycznie, i nie bardzo wiem czemu.
    >
    > Skoro większą dawkę dotrysku robi to wiadomo
    > że będzie szarpać bo więcej paliwa jest podawane
    > siłą rzeczy dają więcej mocy.

    Ale przy tym szarpaniu obroty czasem spadają poniżej jałowych.

    >> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
    > Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.

    Stoi na światłach na luzie :-)

    >> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
    >> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
    >
    > "Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
    > Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
    > się załącza wypalanie?

    Przeciez rózne mogą być kawałki.
    Ale np jade 50km z predkoscia 150, gdy się da, a 1-2 dni póżniej
    w miescie się włącza wypalanie.

    Nie zawsze ...

    >> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
    > Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
    > dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
    > niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
    > 1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
    > wyje...

    Tak na kursie uczą przecież :-)

    Ale ja nie mam tak wysokiego biegu i przy 150km/h silnik swoje obroty
    ma :-)

    Problem z dwumasą jest, tylko nie widzę jak miałby na niego pomóc
    "Jak jest używany poprawny olej, jak samochód jest zadbany,
    nie rzyga olejem i paliwem (zjebane wtryski) to wystarczy
    na dłużej"

    Być moze na DPF powyzsze pomaga, moj na razie ... wypala, konczy, i
    jedzie dalej.
    Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
    i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
    dookoła budynku :-)

    No i jesli jazda w trasach samoczynnie wypala, to czemu u mnie czasem
    się wlącza wypalanie wkrótce po trasie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: