    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: przypadkowo wpadło na drugi monitor
    Date: Fri, 15 Apr 2011 14:56:52 +0200

    Zygmunt Dariusz wrote:

    > Dlaczego w liczbie pojedynczej?
    > Na tym zdjeciu, obie porecze sa "przejarane", bo tak pasowalo.
    > Dolna poprzeczka tez jest przejarana na calej dlugosci.
    > Dodatkowo kilka punktow na sukni pani mlodej i mala plamka na lysinie
    > pana mlodego.
    > Podczas obrobki takich zdjec, caly czas widac gdzie jest co przejarane
    > lub niedojarane.
    > Zanaczna wiekszosc zdjec w tym albumie ma przejarania w wielu
    > miejscach.
    > Najbardziej przejarane jest niebo na jednym ze zdjec.
    > Takie rzeczy spradza sie w czasie sekundy na kazde zdjecie.
> [...]

    generalnie sie do ciebie nie odzywam ale wejdę tutaj w polemikę...

    nie chodzi nawet o to przejaranie które wynika z doświetlania lampą
    błyskową, niestety na tej fotce widać, że zastosowano lampę błyskową, choćby
    po tym ostrym cieniu od końca dolnej poręczy balustrady.

    Ja wiem, że klientom to nie przeszkadza, ale nie wygląda zbyt dobrze,
    doświetlenie powinno być robione tak aby nikt nie spostrzegł, że coś
    doświetlano. Oczywiście to jest moje zdanie jako osoby z dobrym gustem. Z
    drugiej strony w literaturze też zwraca sie uwagę na takie stosowanie
    dodatkowego światła w plenerze aby to nie raziło.

    100% sesji modowych jest świecona lampami lub/i blendami, zwykle jednak nie
    widać tego na materiale wynikowym.

    Zauważam, że kiedyś dawno temu celem było doskonalenie swojego warsztatu tak
    aby zbliżać sie do jakiegoś ideału, do mistrzostwa. Obecnie pojawiła sie
    tendencja do estetyki śmieciowej, byle jak i byle co. To widać w fotografii
    prasowej, która obecnie jest przykładem kompletnego upadku warsztatu
    fotograficznego. Większość publikownaych zdjęć robią osoby nie mające nawet
    minimalnego pojecia o zasadach perspektywy i kompozycji. Czego objawem są
    powszechne duże głowy i krótkie nóżki celebrytek i celebrytów, bo komu by
    sie chciało przyklęknąć podczas robienia zdjęcia, lepiej przecież opuścić
    obiektyw w dół.

    To tyle.

    Zastanawiam się czasem skąd tyle w tobie jadu i złości. Musisz być kurewsko
    sfrustrowany swoim życiem, w sumie to żal mi ciebie, biedny (duchowo, nie
    finansowo) emigrancie. Może zamaist wylewać frustracje tutaj idź do dobrego
    terapeuty :)